Hae Anna.fi-sivustolta

Joensuun keskussairaala

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä lapseton, 13.03.2008.

1. Rosetta Vierailija

Anepi: Kovasti pidän peukkuja, että hoidosta tulee toivottu tulos.

Meillä oli tosiaan se SSG viime kierrossa, torvet oli nätisti auki ja yllättäen tehtiinkin inseminaatio siihen kiertoon, mistä ei kuitenkaan toivottua tulosta tullut. Nyt on menossa välikierto clomeilla ja ennen pääsiäistä toivottavasti keretään tehdä toinen inseminaatio. Miehen simpatkin oli parantunut toisessa analyysissä 4% oli nyt normaalimuotoisia kun ekassa näytteessä vaan 1%, joten on tässä varmaan pienet mahikset onnistua clomeillakin.

2. kikitys Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Moi! Lapsettomuutta takana 2 vuotta ja tänään löytyi taas punasta pöksyistä. töissä vielä jotenkin sinnittelin, mutta kun kotiovi kolahti kiinni, niin byäääh. Tämä oli toinen ivf, ei saatu kun kaksi kakkosta ja molemmat siirrettiin tuoreeltaan, muttei taaskaan tärpännyt. pakkasessa ei ole yhtään. Kuinka monta hoitorumbaa oikein jaksaa ja/tai kannattaa kokeilla?

Lääkäreistä ja hoitajista mulla on vaan positiivisiä kokemuksia. Korkeela on vähän etäinen, mutta pätevä. Eniten pidän itse Ahtolasta. On paljon alan kokemusta omaava, mutta välillä puhuu jo seuraavasta hoidosta, vaikka olisit juuri käynyt siirrossa...ei kovin mieltä ylentävää.

ehkenpä se kevätaurinko kuivattaa tämänkin tulvan. Oikeesti tosi paljon tsemppiä kaikille tämän asian kanssa painiskeleville. Olette kaikki kovilla!

3. anepi Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Rosetta, lämmin kiitos peukkujen pitämisestä! Hoidoista on mitä ilmeisemmin tullut toivottu tulos ja hiljalleen yritän luottaa, että tämä tosiaan voi olla totta. Odottelen hissukseen päivä kerrallaan. Mutta helpolla tämä ei meille tullut. Punktio meni vielä ihan ok, mutta sen jälkeen alkoi painajainen. Keskivaikea hyperstimulaatio, jonka tiimoilta olin tiputuksessa reilun viikon, pariin otteeseen nestettä punktioitiin pois munasarjoista, nestettä ilmaantui jopa keuhkoihin ja hengittäminenkin oli työlästä - muun muassa tällaista kaikkea "mukavaa". Luulin, etten ikinä selviä siitä h*lvetistä. Ja kovin vakuuttunut olin, ettei kyytiläinen ainakaan voi siitä kaikesta kauhusta selvitä. Hämmästykseni olikin melkoinen, kun verikokeiden tuloksista lekuri alkoi ennustella tulevaa. En todellakaan aluksi ottanut todesta asiaa! Vieläkin olo on kovin väsynyt ja turvottavaa nestettä on jemmassa edelleen, mutta toivo elää...

Polin henkilökunta on ollut tosi ihanaa, he ovat myötäeläneet uskomattoman voimakkaasti ja jaksaneet tukea. Ei voisi parempaa hoitoa ja ystävällisempää kohtelua saada! Kiitos heille. Ootte hyvissä käsissä, jotka saatte (joudutte) tällä polilla olla asiakkaana. Voimia kaikille! Ootte kaikki mielettömän urheita ja sisukkaita, kun jaksatte elää näitten asioitten kanssa!!!

4. Rosetta Vierailija

Anepi: Voi ei miten ihanaa, hurjasti onnea:).

Mulla alkoi menkat juuri tokan inssin jälkeen. Eipä taida isseistä olla meille apua. Tähän kiertoon tehdään viimeinen kolmas IUI ja syksyllä jatketaan IVF:llä.

MInusta polin lääkärit ja hoitajat on ihan mahtavia:)

5. Halinallet Vierailija

Täällä onnellinen Joensuun lapsettomuusklinikan kävijä, pinniksissä tuhisee pienet ja maailman suoisimmat kaksospojat, kiitos klinikan mahtavalle, ihanalle ja niin hyvin huomaavaiselle porukalle!! Ovat todella ihania ja osaavia ihmisiä, kaikki =o)
    Takana vuosien yritys, kunnes menimme hoitoihin ja hoitoina oli 1 IVF, 2PAS ja 1ICS, ja viimeisimmästä tärppäsi! Onnea ja jaksamis haleja kaikille =o)

6. Minulle ja puolisolleni saatiin lapsettomuus klinikalle lähete jo yli vuosi sitten, muuto toiselle paikkakunnalle,jonka väli aikaisuudesta ei ollut varmaa tietäa (esi arvio oli 6 kk), aiheutti sen että päätimme siirtää menoa. Noh nyt kun olemme takaisin pohjois-karjalassa ajattelimme että nyt aloitettaisiin hoidot. Tosin itse huomaan pohtivani onko tuo lähete enää voimassa oleva.. Nyt pitäisi sitten yrittää tavoitella henkilökuntaa.

Olen reilusti yli pianoinen ja tiedän että he tulevat sanomaan takuu varmasti ylipainostani, mutta se minulla on puolustukseni että olen viimeisen 2 kk aikana harrastanut liikuntaa säännöllisesti ja liikkunut enemmän muutenkin kuin olen ikinä elämäni aikana aikaisemmin. Vikani siis on siinä että syön enemmän kuin mitä oikeasti tarvitsen. Minulla on esiintynyt pois jääviä kuukaitisia, on parhaillaan ollut yli 3kk poissa ja normaali kiertokin on pitkä 30-35päivää. Viime keväänä oli mystinne plussa testissä, jonka syytä lääkäritkään eivät osanneet selvittää, koska kuukautisetkin olivat niin pitkään poissa tuona aikana.

Kärsin PCOS ja alkututkimuksien lääkäri sanoi että minulle aloitetaan mahdollinen hormonaalinen hoito, jotta alkaisin ovuloida säännöllisemmin ja mieheni siemenneste puhdistettaisiin. Tämä tarkoittaisi sitä että kävisin säännöllisesti tarkailussa ja minut kutsuttettaisiin "suihkutettavaksi" aina kun ovulaatio olisi lähellä. Onko kenelläkään kokemusta tästä? Voihan olla että suunnitelma muuttuu kun pääsemme itse lapsettomuuspolille, mutta tuollaisen vastauksen sain lääkäriltäni alustavasti.

7. tsempiä Vierailija

Minusta korkeela oli erittäin ihana lääkäri - syynä varmaan se, että hän hoiti ja sai meidät raskaaksi ;) eikä lässytä, vaan on sellainen kylmän viileä ja samalla siitä huokuu kuitenkin empatia.

8. pimpula Vierailija

Hei! osaisikohan täällä joku antaa vähän neuvoa/infoa joensuun käytännöistä?
    Vähän reilu vuosi yritystä takana nyt.. Mieheltäni ja minulta nyt kaikki verikokeet jne otettu..
    Munatorvien aukiolotutkimus tehty viimeksi ja sain clomifen reseptin jonka aloitan siis ensi kierrossa.. Terveyskeskuksessa tähän asti tutkittu ja nyt lähete lapsettomuuspolille jonne siis todennäköisesti syksyllä vasta pääsee kun kesällä poli on kiinni..
    Olisinkin kysellyt tehdäänkö täällä yleensä seurantaultraa kun tuon clomifenin aloittaa? Minulle lääkäri sanoi vaan monisikiöraskauden mahdollisuudesta, muttei erikseen maininnut että pitäisi seurannassa käydä..? Ja siitä vielä että otetaanko polilta sitten minuun yhteyttä vai pitääkö soitella sinne itse syksyllä?

Muutkin kokemukset joensuussa lapsettomuushoidoissa käyneiltä ja informaatio siitä miten hoidot yleensä etenevät tervetulleita :)

Jäi askarruttamaan sekin ettei miehen simppoja ole tutkittu...sitäkin pitää ilmeisesti odotella syksyyn...

9. janita Vierailija

Spermanäytteen ehtinee antaa ennen kesää, tietääkseni kesätauko alkaa vasta kesäkuussa. Meille tuli kutsukirje polilta elokuussa, toukokuussa tehtiin lähete. Kesäajaksi sain clomireseptin ja tulin sitten sillä raskaaksi. Ei ollut seurantaultraa. Eli ei sitten ehditty polille ollenkaan. Mut kyllä sieltä se kutsu elo-syyskuussa tulee, mut epäilen, et ton spermanäytteen ehtii antamaan nyt keväällä. Tärppionnea!

10. pimpula Vierailija

ISO KIITOS Janita vastauksista! Ei tarvitse tyhmänä soitella enää terveyskeskuksen gynelle ja kysellä :)

Pitää tuo simppa-asia selvittää vaan ja siitä voikin soitella suoraan sinne polille varmaan... :)
    Itsekin elättelen vielä toivoa, että clomeilla alkais tärpätä ja välttäis tuon hoitoihin menon...
    Toivotaan parasta! :) Utelen vielä, että mones clomikierto sulla tärppäs? Ja oliko sulla sitä ennen epäsäännölliset kuukautiset? Mulla on pillereiden jälkeen heitellyt kierto miten sattuu.. mutten ole saanut teroja esim.. mut kai nuo clomitkin säännöllistää kiertoa..

11. janita Vierailija

Toisella clomi-kierrolla jo tärppäsi. Kuukautiskierto oli aika lyhyt, 24-25 päivää ja välillä jopa 22. Joo, kannattaa soittaa siitä sperma-analyysistä, tuskin se iso juttu on.

12. Sairaanhoitaja Vierailija

Minun aitini ja nyt minun isäni joka on leikattu 4 kertaa aivan yksinkertaisen/ rutiini leikkauksen takia.Ystäväni kutsui Joensuun keskussairaala lahtarin taloksi ja syy miksi hän nimesi lahtari taloksi on kirurgien ja ortopedilääkärien huono leikkaustaito/kompitens.Minun täytyy todeta että hän oli oikeassa.Molemmat vanhempani ehkä olisivat selvinneet paremmin jos niin sanottu joensuun slakthus skulle stängas

13. Kysyvvä Vierailija

Hei ihan oikeasti. Miksi laitatte vanhimmat viestit ykköseen ja uusimmat kolmoseen? Jengi saa sen käsityksen, että tällä palstalle ei kirjota kukaan.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri