Johan harmittaa lapsen puolesta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Kerron eka vähän taustoja.

Exän kanssa erottu jo 4v sitten. Exän vanhemmat ovat aktiivisesti hoitaneet lasta alusta asti, kun exä ei alussa kyennyt lasta yksin hoitamaan. Nykyään lapsen isoisä hakee ja tuo aina lapsen, kun on eläkkeellä. Isoisä on lapsen mielestä ihan paras ihminen ikinä ja lapsi on häneen todella kiintynyt. Yhessä vaiheessa isovanhemmat ottivat lapsen aina torstaisin ja isä sitten siitä perjantaisin. Ja sovin näistä tapaamisista isoisän kanssa. Sitten exään iski jokin ja kielsi nämä tapaamiset. Että jos torstain haluavat lapsen niin häneltä pitää pyytää lupa. Itse sodin tätä vastaan voimakkaasti, koska torstain on "minun aikaani". Ja mielestäni saan lapsen antaa hoitaa kenelle katson sopivaksi. No isovanhemmat taipuivat exän tahtoon ja minä ilmoitin että lupaa en pyydä että isovanhemmat saavat sitten sen luvan pyytää.

Kaksi viikkoa sitten kun isoisä toi lapsen niin sanoi että voisivat jo helatorstaina lapsen ottaa. Minulle tämä sopi, koska lapsi ei ole pitkään aikaan ollut isovanhemmilla ja kovasti aina kyselee koska pääsee. Tänään päätin sitten soittaa isoisälle ja ilmottaa että voin lapsen tuoda kun olen heille päin päivällä menossa. Puhelun alussa minulle selvisi ettei isovanhemmat ole puhuneet exälle tästä suunnitelmasta mitään. Exä oli isoisän vieressä kun soitin ja puhelin siirtyy exälle. Joka tietenkin vaahtosi että olemme taas hänen seläntakana sopimassa. Sain kyllä selitettyä että luulin että asia oli jo sovittu kun siitä minulle mainittiin jo kaksi viikkoa sitten. Samassa puhelussa exä sanoi ettei huominen sovi ja sillä selvä.

Lasta tietenkin harmittaa. Kun minä tyhmänä olin jo mennyt sanomaan että pääsee ukille ja mummille yökylään.

Nyt minuakin harmittaa oikein vietävästi!!

vie exällesi lastenvalvojan allekirjoittama lappu jotta hänen upaansa ei tarvita niille päiville kun lapsi ei ole hänen huostassaan...mä pistäisin niin hepulin pystyyn tommosen kusipään takia ja haukkuisin pystyyn et miksi kiusaa lastaan kun lapsi kerran tykkää isovanhemmistaan.

sanoisin myös etä miettiivähän et pelottaaako aikuista miestä noin paljon et hän ei saa enään paljon huomiota vanhemmiltaan kun oma lapsi vie sitä ja että aika kamalaa kieltää omilta vanhemmiltaan..kysyisin mikä järki .

Olemme olleet lastenvalvojalla puimassa tätä. Ja olen sotinut vastaan kaikkin tavoin. Mutta en voi muuta. Lastenvalvojakin oli ymmällään ja yritti kysellä mieheltä syytä tähän. Mutta mitään järkevää syytä ei ole. Yritin että sovittaisiin etukäteen näistä torstaista ja ei suostu. Tää on naurettavaa, tiedän sen. Mutta kun isovanhemmat taipuvat poikansa oikutteluihin.

Eihän se sen exän päätä kutita, mitä lapsi tekee silloin, kun on sinun hoidossasi. Jätät vaan tuollaisen omaan arvoonsa ettekä kysele enää siltä mitään.

Kuinkahan iso prosessi tällainen "sopiminen" olisi, jos sen tekisi miehen mielen mukaan? Mitä se tarkoittaa käytännössä? Entä, jos laitat viestin, että "Teemun tekisi mieli mummolaan", vastaako mies muodossa "sopii" tai "ei sovi" vai jääkö veivaamaan?

Minkäikäinen lapsi on? Osaisiko se itse tekstata isälleen tai soittelevatko he? Mies ei ehkä hennoisi kieltää lasta, mutta sinut hän ilkeää laittaa huonon uutisen sanansaattajaksi.

Mä luulen, että tässä on kyse eniten siitä, että mies luulee voivansa vaikeuttaa ap:n elämää epäämällä tältä yhden vapaapäivän viikossa. Jos hän itse kieltäytyisi ottamasta lasta, hän saisi huonon isän leiman, joten ainoa asia, mihin hän voi vaikuttaa, on mummolavierailujen torpedointi. Pöllö ei vaan tajua satuttavansa eniten lasta.

Luin aloitusviestin uusiksi ja olen edelleen vakuuttuneempi asiasta. Ap sanoo siinä näin:

[QUOTE="hmm";26276958]Sitten exään iski jokin ja kielsi nämä tapaamiset. Että jos torstain haluavat lapsen niin häneltä pitää pyytää lupa. Itse sodin tätä vastaan voimakkaasti, koska torstain on "minun aikaani"[/QUOTE]

Onko lapsi sitten isällä perjantain vai pe-su?

Lapsi on 4v. Lapsi sanoo minulle että että isi kieltää menemästä ukille yökylään. Käytännössä sopiminen on sitä että hän saa sanoa joo tai ei. Ja jos hän sanoo ei, niin se vaatii minulta aika paljon taistelu tahtoa että saisin sen muuttumaan kylläksi. Ja en jaksa tapella. Exä haluaa että kaikki menee niin kuin hän sanoo ja hänen kanssaan ei pysty keskustelemaan järkevästi. On sitä mieltä että minä vaan ilkeyttäni olen erimieltä. Oli myös sitä mieltä että lastenvalvojat ja muut virannomaiset ovat minun puolella niin ei suostu sinnekkään enään tulemaan. Oon niin kyllästynyt tappeluun. Lapsi yritti soittaa äsken isälleen ja kysyä itse saako mennä mummille ja ukille yöksi, mutta isä ei vastaa.

En ole ikinä kokeillut laittaa viestiä exälle. Isovanhemmat ovat talven hoitaneet toisia lapsen lapsiaan etteivät ole voineet ottaa ja ennen sitä sovin isoisän kanssa suoraan.

[QUOTE="poks";26277334]Luin aloitusviestin uusiksi ja olen edelleen vakuuttuneempi asiasta. Ap sanoo siinä näin:

Onko lapsi sitten isällä perjantain vai pe-su?[/QUOTE]

Lapsi on isällään pe-su.

Sillon muuten kun lastenvalvojalla tätä asiaa puitiin. Niin sanoin että tietenkin voin etukäteen ilmottaa että lapsi menee isovanhemmille. Mutta se ei sopinut exälle. Häneltä pitää pyytää lupa, tai niin ku hän sanoo että me vanhemmat sovimme yhdessä.

[QUOTE="hmm";26276958]Kerron eka vähän taustoja.

Exän kanssa erottu jo 4v sitten. Exän vanhemmat ovat aktiivisesti hoitaneet lasta alusta asti, kun exä ei alussa kyennyt lasta yksin hoitamaan. Nykyään lapsen isoisä hakee ja tuo aina lapsen, kun on eläkkeellä. Isoisä on lapsen mielestä ihan paras ihminen ikinä ja lapsi on häneen todella kiintynyt. Yhessä vaiheessa isovanhemmat ottivat lapsen aina torstaisin ja isä sitten siitä perjantaisin. Ja sovin näistä tapaamisista isoisän kanssa. Sitten exään iski jokin ja kielsi nämä tapaamiset. Että jos torstain haluavat lapsen niin häneltä pitää pyytää lupa. Itse sodin tätä vastaan voimakkaasti, koska torstain on "minun aikaani". Ja mielestäni saan lapsen antaa hoitaa kenelle katson sopivaksi. No isovanhemmat taipuivat exän tahtoon ja minä ilmoitin että lupaa en pyydä että isovanhemmat saavat sitten sen luvan pyytää.

Kaksi viikkoa sitten kun isoisä toi lapsen niin sanoi että voisivat jo helatorstaina lapsen ottaa. Minulle tämä sopi, koska lapsi ei ole pitkään aikaan ollut isovanhemmilla ja kovasti aina kyselee koska pääsee. Tänään päätin sitten soittaa isoisälle ja ilmottaa että voin lapsen tuoda kun olen heille päin päivällä menossa. Puhelun alussa minulle selvisi ettei isovanhemmat ole puhuneet exälle tästä suunnitelmasta mitään. Exä oli isoisän vieressä kun soitin ja puhelin siirtyy exälle. Joka tietenkin vaahtosi että olemme taas hänen seläntakana sopimassa. Sain kyllä selitettyä että luulin että asia oli jo sovittu kun siitä minulle mainittiin jo kaksi viikkoa sitten. Samassa puhelussa exä sanoi ettei huominen sovi ja sillä selvä.

Lasta tietenkin harmittaa. Kun minä tyhmänä olin jo mennyt sanomaan että pääsee ukille ja mummille yökylään.

Nyt minuakin harmittaa oikein vietävästi!![/QUOTE]

Exäsi ei asiaa päätä. Miksi sä pompit sen pillin mukaan ja miksi hänen vanhemmat pomppii sen pillin mukaan? aika naurettavaa touhuu. Te sovitte asian ja sillä siisti!

Mitä pahaa se lapsi on tehnyt exällesi? Että ex kieltää lapselta isovanhempien luona olon? Todella kurjaa. En voi käsittää tuollaisia ihmisiä ja mitä he luulee voittavansa tuolla? Lapselle ja isovanhemmille pahan mielen!

Itse uskon että tässä on kyse siitä, että exä ei oikein tykkää isästään. Ja lapsi taas tykkää ukista yli kaiken. Niin on kateellinen siitä suhteesta tai jotain vastaavaa.

Tosi kurjaa. Olisipa joku, joka saisi miehen ymmärtämään, että yhteinen aika olisi tosi arvokasta niin lapselle kuin isovanhemmillekin, eikä se ole isältä pois millän tavalla.

Nyt exä soitti takas ja sopi lapsen kanssa että saa olla ukilla ja mummilla pe-la ja sitten iskällä sunnuntaihin. En ihan ymmärrä tätä logiikkaa että nyt vähensi omaa aikaansa. Mutta pää asia että lapsi saa olla isovanhemmilla.

[QUOTE="a.p";26278536]Nyt exä soitti takas ja sopi lapsen kanssa että saa olla ukilla ja mummilla pe-la ja sitten iskällä sunnuntaihin. En ihan ymmärrä tätä logiikkaa että nyt vähensi omaa aikaansa. Mutta pää asia että lapsi saa olla isovanhemmilla.[/QUOTE]

Olisko kuitenkin taustalla se että haluaa rajoittaa kirjoittajan "omaa aikaa", eli ei halua että kirjoittajalla on yhtään ylimääräistä "vapaata" lapsenhoidosta. Mites voisiko isovanhemmat tavata lasta "päiväseltään", vaikka vaan muutaman tunnin ajan? Kävisivät ukin kanssa yhdessä vaikka uimassa, retkellä tai jossakin muussa jossa voisivat viettää aikaa ja samalla ap saisi sitä omaa aikaa. Pakkoko sitä on aina sinne yökyliin mennä.

Yhteistyössä