Johan oli kevätjuhlaa kerrakseen *kiristelee hampaitaan*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Niinkun mie aiemmin kirjoitin, tuo mies oli sit ylitöissä ja onnistui sit missaamaan niin juhlat kun lapsenvahtimisenkin :kieh: , ja miun piti sit kaikki ottaa mukaan alakoulun kevätjuhliin.
Tai enhän mie kaikkia sit kuitenkaan ottanut, kun esikoinen (14v) jäi hoitamaan kuopusta (3kk) kotiin.
Mutta ennekun myö edes päästiin lähtemään minneen juhlaan, meillä oli täällä ihan oikea show-meininki... koiteltiin meinaan äiteen pinnaa taas oiken urakalla:

Ensinnäkin kamala kina siitä, mitä voi laittaa päälle. Yhden mielestä ruskeat housut on "nörttimäiset", toiselle ei kelpaa ruutupaita, kun se on liian ruudullinen :headwall: , kolmas ei huoli sinisiä vaatteita kun ne on niin plöö ja nejäs kiukkuaa muuten vaan kun kaikki vaatteet mitä hällä on, on ihan out.
Ja yks ei huoli tummanpunaista hameta, pitää saada valko-vaaleanpunainen ruusumekko.
Niin, ja tää äitee ei tietenkään löydä myöskään mitään päällelaitettavaa, kun tuo rintavarustus on senverta isohko :ashamed: , mutta vaan imetyksestä johtuen kylläkin... eli väliaikaista kaikki on vaan :whistle:

Lopulta myö ollaan pukeissa, ja mie luotsaan katraan pihalle. Mies soittaa, että jos mie kehtaisin laittaa kahvin valmiiksi kuitenkin ennen lähtöäni. Hällä särkee päätä ja kauheesti tekee mieli kahvia.
Mie nielen kiukkuni, ja meen laittaa kahvin tulelle... aikaa on kuitenkin siihen ihan hyvin.
Eipä siinä mitään... satuin vaan "unohtamaan" nuo penat siihen pihaan, ja kun mie palaan, niin mein "pikkuinen" 3.-luokkalainen konttaa hiekkalaatikolla vaaleissa housuissaan. Märkä hiekka ja vaaleat housut... eli housunvaihtoon ja HETI, kajahtaa muin suustani ehkä turhankin äänekkäästi :ashamed:
Lähden antamaan toisia housuja ja unohdan antaa muille ohjeet olla siivosti.
Saadaan pojalle housut, ja palaan pihaan niin eikös jukupliut yks tytöistä hypi tasajalkaa lätäkössä ruusumekkoineen |O
Kenkien vaihtoon, ja tällä siunaamalla! Taas kaikuu piha ja lähiympäristö :ashamed:
Sandaalit on märät, ei auta muu kun laittaa lenkkarit. Oikea tyyli-lyyli, mutta minkäs teet. No onhan lenkkarit uudet, ja varustettu hienoilla vilkkuvaloilla B)

Tässävälissä mie olin jo muistanut antaa ohjeet olla siivosti, ja niinhän hyö olivatkin, joskin yks poika oli tehnyt itselleen rennompaa lookia kiskomalla paidanhelmat housujen päälle, ja käärimällä puntit polviin housuista jne.
Viimeinen vaatteidenkorjaus, ja matkaan!

Lopultakin koululla, ja sit juhlasaliin. No miehän olen tässä jo jonkunaikaa ollut kipeä, ja eikös tässä sit käy se legentaarinen.
Pääset istumaan, ja opettaja aloittaa virallisen puheensa... ja mie alan yskiä. Yskin, yskin ja yskin... ja lopulta könyän käytävälle juhlasalin ovensuuhun, josta mie sit juhlan seuraan loppuunasti sen mitä pystyn.

1v10kk, joka on myös kipeä (pissatulehdus) lirauttaa vaippaan, ja koska varavaippaa ei oo mukana (unohtui jotenkin) alkaa levoton hyörinä. Aikani mie heijaan ja kieputan tyttöä siinä käytävällä ja sit mie soitan miehelle, joka onkin jo kotona:
"Ja nyt, 5min aikaa olla tuossa ovella. Otat tän tytön ja viet kotiin.!"
"Ei kai se enää kauaa..."
"Kesti mitä kesti, vaikka vaan 10min, mutta mie en enää jaksa. Sie tuut, tai sit mie saan kohtauksen täällä ja kiljun mein lapsia kotiin kesken juhlan!"
"Tuun kohta"
"4min aikaa" (meiltä on koululle matkaa vaan n. 200m)
"Joo"
"Moi!"

Mies hakee tytön, ja mie palaan ovensuuhun vahtimaan eturivissa istuvia muita pienokaisiani, oppilaat ovat tietysti omilla paikoillaan. Tähän mennessä nuo muut omani(kin) ovat olleetkin ihan iisisti ja sievästi aloillaan. :)
Mein lasten seuraan on liittynyt aiemmin taaempana vanhempiensa seurassa istuneita kerhokavereita. Siinä hyö istuvat ja katsovat... (vilaus näyttämölle kertoo, että siellä on menossa näytelmä) mutta nää pienet tuijottaa lumoutuneina mein tytön vilkkulenkkareita. :whistle:

Tyttö huomaa minut, ja tulee kuiskaamaan, että hänen kenkiään on kehuttu. Kaveri seuraa ja samassa tytöt aloittavat juoksuhippasen siinä ovensuussa. Mie meen väliin, ja nappaan oman tyttöni syliin. Vähän kitinää, ja tyttö lupaa palata paikalleen nätisti.
Niin tapahtuu, ja tyttö alkaa seuraamaan ohjelmaa kiinnostuneena.
Mie huokaisen.

Minua heikottaa, minullahan on kuumetta, korvatulehdus ja yskä. Seuraava esitys: nokkahuilukonsertti. Nokkis ei oo ikinä ollut miun lempisoitin, eikä ainakaan enää sen jälkeen, kun mie oon kuunnellut kotona treenejä neljän soittajan voimin :whistle: :ashamed:
Samoin taitaa ajatella 4v tyttöni, joka samantien huilut nähdessään työntää sormet korviinsa ja istuu niin koko kipaleen ajan :o :ashamed:
Äiteetä hävettää, mutta minkäs teet.

Lopulta on Suvivirren aika. Tyttöni 4v on tullut viereeni ovensuuhun laulamaan. 5v poikani kuuntelee lumoutuneena, ja ainoana istuen. :ashamed: Ei huomannut, kun piti nousta seisomaan. Viimeisessä säkeessä havahtuu katsahtamaan ympärilleen, ja pomppaa samantien ylös ja seisoo uljaana säkeen viimeiset sanat.

Juhlat on juhlittu ja alamme pukea. Opettaja tulee vielä kesää toivottamaan ja sanoo minulle: "Koitahan saada itsellesi 2 viikon kesäloma miehesi kanssa, ihan ilman lapsia. Sie näytät siltä, että tarvitset sitä." :o
Mie mietin kuumeisesti, että miltä mie näytän, jolloin opettaja jatkaa: "Siis väsyneeltä. Onhan sulla hommaa siinä kotona."
Mie kuittaan asian sillä, että olen kipeä nyt, ja että kyllä tää tästä. Takkia päälleni ujuttaessani lapset käsipuolessa kärsimättömästi rempoen huomaan, että puserostani on 2 nappia auki, kiitos vaan tän maidontuotannon :o
Voi itku :'( ! Mie en tiedä itkisinkö mie vai nauraisinko, kun kävellään kohti kotoa. Lapset katsoo mua kummissaan, ja mie mietin mielessäni, että ei kai se opettaja tarkoittanut minun näyttävän siltä, että mie eläisin jotenkin sen puutteessa :ashamed:
Mutta tää "kiero" ajattelutapa menee varmaan myös tän sairastamisen ja rasituksen piikkiin, eiks niin? :whistle:

Onneksi olet olemassa, mä meinaan välillä tulla hulluksi tämän oman laumani kanssa , eikä näitä ole kuin 4..
vastaavat tunnelmat oli esikoisen kevätjuhlissa, varsin tuskalliset 1h45min nokkista ja bongorumpua sun muuta, juhla oli vielä järven rannalla ja oli kylmä ko sanonko missä :headwall:

vaan kummasti se piristää lukea sun kirjoiutuksia, huomaa että selviää sitä muutkin välillä joten kuten, mutta kuitenkin kunnialla :D

:laugh: :ashamed:

On se hyvä että muillekin käy...
Me oltiin vasta kevätjuhlissa ja ensin meinasin lähtä pois, kun oli meille väärää informaatioo ja sitte nauratti ohjelma niin saakustisti ja viimiseks meinasin jo käydä karjuu jollekin; jos ois ollu hormonivaivoja niin olisin varmaan itkeny... :ashamed: :snotty: ;) :wave:

Voi ei, mä repesin ihan täysin! Anteeksi, uskon ettei sua naurattanut tippaakaan mutta jälkikäteen varmaan hymyilyttää koko touhu =)

Jaksuja katraasi kanssa! Meillä on huomenna kahden vanhimman kevätjuhla, jätän pienimmät kyllä isukin kanssa kotiin -saan rauhassa olla juhlissa ;)

Jotenkin niin helpottaa kun saa lukea sun aivan ihania kirjoituksia! Itsellä vielä vasta 4 lasta, tän kuun lopussa muuttuu 5.ksi. Kiva huomata että joku muukin "uskaltaa" jättää vanhimman lapsensa hoitamaan pienintä, edes pieneksi hetkeksi! Muuten tilanteesi oli kyllä aika kinkkinen, huhhuh. Samaa minäkin sanon että kaikki kirjoituksesi pitäisi laittaa kirjaksi, hyvää elämänmyönteistä ja -läheistä kirjoitusta! :flower:

No on sinulla hommaa niissä lapsissasi, tuntuu että muutama Vaahteramäen Eemeli ja pari Idaa häärää siellä huushollissa vanhempien lisäksi. Hoidit silti homman kunnialla loppuun, kunnioitettava saavutus, aika mauton kommentti opelta, tiedän tunteen kun tuollaista sanotaa, alkaa tosissaan miettimään minkälaista kuvaa itsestään ulospäin antaa jos noin pitää kommentoida. Sinulla on porukka hanskassa ja huumoria löytyy, se on jo ihan näin havaittavissa. Oma loma ei kenellekään tee huonoa, harmi vaan ettei se kaikille järjesty niinkuin Manulle illallinen!

Jaksamisia lapsosten kanssa. Itse kun olen kanssa suurperheestä niin tuollaista se meidänkin meno oli varmasti äidin vinkkelistä. Sulla on kyllä pitkä pinna ja rautaiset hermot

Aurinkokunta,eläydyin taas kirjoitukseesi täysillä, vaikka itselläni ei olekaan kuin 3 lasta ja kevätjuhlatkin olivat viimeiset laatuaan tänä keväänä. Mutta muistan kuinka nuo kolme aikanaan saivat minut hermoromahduksen partaalle juhlissa.
Toivottavasti saisitte edes viikonloppuloman kahdestaan miehesi jollei se kahden viikon loma toteuisikaan. Pikaista paranemista myös flunssastasi. :flower:

Me oltiin eilen kevätjuhlassa torilla. Oli kylmä ja mä kans kipee ja vissiin tuo vauvaki tulossa kipeeks. Kyllä tuntu jotenki turhalta. Tyttö siellä esiinty, seiso päällään ja mä en edes nähny ku seisoin just silleen että toiset esiintyjät oli edessä. :whistle:

Ja siellä näin kans kaks tyylilyyliä. Hienosti rimpsuhameet ja samanlaiset trikootakit molemmilla tytöillä ja myös sukat oli nätit ja sit molemmilla jalassa sellaset kumiset puutarhasandaalit.... Väriltään kyl ihan tyyliin sopivat, toisella pinkit ja toisella limet.

Monesti olen huvittuneena lukenut sinun kirjoituksiasi, mutta nyt ei naurattanut. Voin melkein (huom! melkein) kuvitella olotilasi eilen ja sen kuinka lähellä kyynelvirta Niagaran tapaan on ollut lähellä. Mihin asti menee sinulla ymmärtämisen raja? Saatko samanlaista huomionosoitusta ja uhrauksia mieheltäsi? Jos Aurinkokunta sinä romahdat, romuttuuko koko korttitalo? Huolehdihan itsestäsi! Opettajalta on varmasti vaatinut "rohkeutta" tulla ehdottamaan lomaa ja kertomaan, että näytät olevan loman tarpeessa. Mutta oliko tulkinnat vain hänen omia näkemyksiään? Lapset voivat hyvin, kun äiti voi hyvin. Voitko sinä hyvin?

Jaksamista, AAKOO *halaus* (mistä täältä saa hymiöt käyttöön??)

:hug: onneks asiat aina illalla viimeistään tuntuu helpottavan kun muksut saa sänkyihinsä =) kirjoitat todella elävästi ja niin että pääsee tunnelmaan mukaan :D ehdotan myös että tallennat kaiken koneellesi ja tulostat myöhempää käyttöä varten ;) ajatteleppa kun 10 vuoden päästä luet näitä tekstejä kun aika on kullannut muistot niin ehkäpä tuleekin mieleen että oikeasti voisi olla hyvä idea tehdä niistä kirja :D

No jo on äksöniä teidän perhees. Mä olin kattoos tänään esikoisen uimakoulua kahden pienimmän kaa. Pikku-ipana 1v. kiemurteli sylis mut malttoi pysyä hiljaa. Piti vain syöttää banaania ja välillä kävelyttää. (tosin suuttui kun ei päässyt altaaseen) Keskimmäinen pian 4v. oli jopa 15 min paikallansa (mikä on kyllä ennätys) Sen jälkeen lähesty kahluu allasta uhkaavasti yhdellä jalalla hyppien, pyörien, kontaten. Ja tää esikoinen vilkaisi meitä aina ennenku teki "temppuja" mä yritin kattoa ja hymyillä. Vähänkö tuli hiki.
Mut jaksuja sulle. :)

reps kops

¤hihittää kippurassa lattialla¤
Ihania nuo sinun juttusi!
Vain TODELLISILLA rautahermoilla varustettu naisimmeinen jaksaa tuota hulabaloota.
Halaus ja tsemppikukat sinulle aapee!Olet täyttä raytaa!

:hug: :hug: Niin tutulta kuulostaa!

Mutta minäkin sanon (taas kerra)että laitahan talteen tekstisi, niistä saa kyllä kirjan! Ja se kolumnin kirjoittelu lehtiin on myös miettimisen arvoinen paikka (saisit vähän taskurahaa :whistle: ;) )

Minä oon kanssa kirjan kannalla... Siis sun kirjoitukset on tosissaan aina niin eläviä.. että jopa minä pystyn täysin sieluni silmin näkemään noi tilanteet...
Mun mielestä ois ihanaa lukea joskus sun kirjaa :D :D :D :hug:

Sulla on ollu tosi surkee päivä... mut onneks aurinkokunta on ja pysyy :saint:

Yhteistyössä