John Bolton sanoi CNN:lle: Trump on anti-Reagan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras

Oikeasti Trump on merkittävästi parantanut Venäjän asemaa esimerkiksi viemällä Ukrainalta ase- ja tiedusteluavun. Samalla Trump painostaa Ukrainaa myöntymään kerta toisensa perään, John Bolton sanoo CNN:lle.

Trump osoittaa nyt heikkoutta Venäjää kohtaan, Bolton sanoo.

– Venäjällä ei ole mitään syytä lähteä neuvotteluihin.

Trump jatkoikin heti Ukrainan syyttämistä sanomalla, että Putinin kanssa on helpompi neuvotella kuin Zelenskyin.

Boltonin mukaan Trumpin osoittama heikkous tekee hänestä täysin erilaisen presidentin kuin ihailemansa Ronald Reagan, joka tunnettiin kovasta suhtautumisestaan Neuvostoliiton aikaiseen Venäjään.

”Rauhaa voiman kautta”, kuului Reaganin tunnettu iskulause kylmän sodan ajalta.

– Reagan kääntyisi nyt haudassaan, Bolton sanoo.

• Tykkää
Reactions: Johnny Appleseed
Trump on tyypillinen narsistinen uhoaja. Sattuu vain olemaan rikas ja presidentti. Mutta jos se olisi tavallinen putkimies, niin se olisi juuri se tyyppi, joka uhoaa vetävänsä kaikkia turpaan, mutta sitten lopulta hakkaa korkeintaan vaimonsa, joka ei kykene laittamaan kampoihin. Vahvempia miehiä (Putin) tällaiset tyypit liehittelevät.

Jenkeillä on kyllä ollut huono herraonni.

Trump on tyypillinen narsistinen uhoaja. Sattuu vain olemaan rikas ja presidentti. Mutta jos se olisi tavallinen putkimies, niin se olisi juuri se tyyppi, joka uhoaa vetävänsä kaikkia turpaan, mutta sitten lopulta hakkaa korkeintaan vaimonsa, joka ei kykene laittamaan kampoihin. Vahvempia miehiä (Putin) tällaiset tyypit liehittelevät.

Jenkeillä on kyllä ollut huono herraonni.
Amerikan vaalijärjestelmä on huono ja aikansa elänyt.
Trump pääsi valtaan Putinin tuella. Amerikan hömppätiedotusvälineet suoltavat puppua, ja rahvas on helposti manipuloitavissa.
Edesmennyt isäni kritisoi vahvasti Amerikkaa. Usein naureskelen mielessäni hänen mielipiteille. Marilyn Monroe oli lumppu, ja Elviksen musiikki epäkristillistä.
Vaikka mielipiteeni kalskahtavat itsestänikin kotini peruilta, olen ajan rattaissa joutunut loiventamaan monia mielipiteitäni.
Historiaa lukemalla ymmärrän erilaisten liikkeiden taustoja.
Tietokirjojen lukeminen on vaativaa ja puuduttavaa. Viime kirjastoreissulla palautin kirjat, ja välittömästi luikahdin ulos kirjastosta muille asioille.
Olen lähes koko elämäni kuluttanut kirjastoissa, enkä ole tullut hullua hurskaammaksi.
Tämän päivän uutisissa minua eniten puistatti juttu pariskunnasta Amerikassa, joka makasi kuolleina kotonaan reilun viikon. Nainen oli siivonnut komeroita, ja saanut niissä viihtyviltä hiiriltä tappavan tartunnan. Mieleeni nousi kesämökkivuodet. Rakennuksessa jarkuvasti rapisteli hiiriä, ja papanoissa riitti siivottavaa. Jopa lakanat kelpasivat syötäviksi. Harmi, että en aiemmin tiennyt, että hiirien jätökset sisältävät kuolemanvaaran. Tieto sinetöi viimeisen kaipauksen Rauhalaan, jonka omistuksesta riitelin avioero-osituksessa.
Kiitän varjelustani, että hän säästi minut hiiripapanakuolemalta.

Oikeasti Trump on merkittävästi parantanut Venäjän asemaa esimerkiksi viemällä Ukrainalta ase- ja tiedusteluavun. Samalla Trump painostaa Ukrainaa myöntymään kerta toisensa perään, John Bolton sanoo CNN:lle.

Trump osoittaa nyt heikkoutta Venäjää kohtaan, Bolton sanoo.

– Venäjällä ei ole mitään syytä lähteä neuvotteluihin.

Trump jatkoikin heti Ukrainan syyttämistä sanomalla, että Putinin kanssa on helpompi neuvotella kuin Zelenskyin.

Boltonin mukaan Trumpin osoittama heikkous tekee hänestä täysin erilaisen presidentin kuin ihailemansa Ronald Reagan, joka tunnettiin kovasta suhtautumisestaan Neuvostoliiton aikaiseen Venäjään.

”Rauhaa voiman kautta”, kuului Reaganin tunnettu iskulause kylmän sodan ajalta.

– Reagan kääntyisi nyt haudassaan, Bolton sanoo.
Ronald Reagan oli presidenttikausillaan vasemmiston sylkykuppi.

Ukraina on hyötynyt Yhdysvaltain toimittamista tiedustelu- ja satelliittitiedoista Venäjän-operaatioissaan. Sen lisäksi, että Yhdysvaltain presidentti Donald Trump kielsi tiedustelutietojen jakamisen Ukrainalle, kielsi hän myös yksityisiä ja kaupallisia amerikkalaisia satelliittikuvapalveluita, kuten Maxaria, luovuttamasta tietojaan Ukrainalle.

Ukrainan sotilastiedustelun upseeri Kiovassa vahvisti The Telegraphille, että kieltojen tuloksena maalla on ”enemmän tai vähemmän täysi pimennys [blackout]”. Niillä ja muilla Yhdysvaltojen uuden hallinnon päätöksillä on lisäksi ollut masentava vaikutuus Ukrainan joukoille.

– Tämä vaikuttaa sotilaiden moraaliin. Kaikki mitä Donald Trump on tehnyt saa tuntemaan, että meidät on hylätty, sanoi eräs Donetskissa palvelava 30-vuotias ukrainalainen lääkintämies Daily Telegraphille.

Tästä opittiin se, että ulkomaiden apuun ei voi luottaa. Jos maa haluaa olla olemassa, sillä tulee olla itsellä niin mittavat puolustusvoimat ja ydinaseet, että Venäjän ei kannata hyökätä.

Jos Ukraina ei olisi luottanut USAn ja Venäjän turvatakuisiin, jotka sille luvattiin vastineena ydinaseiden luovuttamisesta ja olisi pitänyt ydinaseet itsellään ja muokannut niihin omat laukaisujärjestelmänsä, ei olisi Putin uskaltanut hyökätä.

Samoin, jos Ukraina ei olisi luottanut ulkomaiden apuun, se olisi määrännyt jo aiemmin yleisen asevelvollisuuden ja hankkinut niille aseet. Se takaisi miljoonia sotilaita oman maansa puolustukseen.

Suomi on toiminut asevelvollisuuden suhteen järkevästi, eikä ole luottanut papereihin tai lupauksiin.

Amerikan vaalijärjestelmä on huono ja aikansa elänyt.
Trump pääsi valtaan Putinin tuella. Amerikan hömppätiedotusvälineet suoltavat puppua, ja rahvas on helposti manipuloitavissa.
Edesmennyt isäni kritisoi vahvasti Amerikkaa. Usein naureskelen mielessäni hänen mielipiteille. Marilyn Monroe oli lumppu, ja Elviksen musiikki epäkristillistä.
Vaikka mielipiteeni kalskahtavat itsestänikin kotini peruilta, olen ajan rattaissa joutunut loiventamaan monia mielipiteitäni.
Historiaa lukemalla ymmärrän erilaisten liikkeiden taustoja.
Tietokirjojen lukeminen on vaativaa ja puuduttavaa. Viime kirjastoreissulla palautin kirjat, ja välittömästi luikahdin ulos kirjastosta muille asioille.
Olen lähes koko elämäni kuluttanut kirjastoissa, enkä ole tullut hullua hurskaammaksi.
Tämän päivän uutisissa minua eniten puistatti juttu pariskunnasta Amerikassa, joka makasi kuolleina kotonaan reilun viikon. Nainen oli siivonnut komeroita, ja saanut niissä viihtyviltä hiiriltä tappavan tartunnan. Mieleeni nousi kesämökkivuodet. Rakennuksessa jarkuvasti rapisteli hiiriä, ja papanoissa riitti siivottavaa. Jopa lakanat kelpasivat syötäviksi. Harmi, että en aiemmin tiennyt, että hiirien jätökset sisältävät kuolemanvaaran. Tieto sinetöi viimeisen kaipauksen Rauhalaan, jonka omistuksesta riitelin avioero-osituksessa.
Kiitän varjelustani, että hän säästi minut hiiripapanakuolemalta.
Jos ihan tarkkoja ollaan niin myyräkuumeen voi saada Suomessa ainoastaan metsämyyriltä . Se on kamala tauti olen ollut sairaalassa sen takia. Korkeaa kuumetta oli viikon verran, sairauslomaa tuli 5 viikkoa.

Voimat palasivat entiselleen noin puolen vuoden kuluttua.

Siihen on myös suomalaisia kuollut.

• Tykkää
Reactions: Johnny Appleseed
Jos ihan tarkkoja ollaan niin myyräkuumeen voi saada Suomessa ainoastaan metsämyyriltä . Se on kamala tauti olen ollut sairaalassa sen takia. Korkeaa kuumetta oli viikon verran, sairauslomaa tuli 5 viikkoa.

Minäkin olen myyräkuumeen kokenut, raju tauti ja nopea, kuume nousi tunnissa ja oli 40°C. Tuo Amerikan kanta hantaviruksesta on ilmeisesti vielä meikäläistä ärhäkämpi.

tuota

Tuotakaan en tiennyt aiemmin. Mökkimme pihassa oli runsaasti myyrien mylläämiä kasoja. Saimme naapureilta vinkkejä myyrien karkotukseen. Tontin toisella puolella oli sankka kuusimetsä.
Suomessa ihastellaan luontoa. Viihdyn parhaiten kaupunkioloissa.
Luontoa täällä on riittävästi.
Katsoin Yle Areenalta ranskalaisen elokuvan Varastetut suudelmat vuodelta 1968.
Tuttuja maisemia Pariisin matkoiltani. Huumorintajuni on melko samanlainen kuin elokuvan ohjaajalla.
Tänään oli ihana Naisten päivä. Kävelin sillalla, ja joukko pikkupoikia tuli vastaan.
Yksi heistä toivotti minulle hyvää Naistenpäivää. Kiitin onnittelusta.
Ehkä he vain pilailivat kustannuksellani, tai olivat oppineet hyvät tavat perheiltään.
Ihmeen kauniisti täällä lapset ja nuoret käyttäytyvät.
Jatkoin matkaa, ja ohitin ravintolan. Ellen väärin kuullut, joku sanoi, että olen hyvännäköinen. Mikäpä siinä oli kävellessä kirkkaassa auringonpaisteessa.
Ihanaa, että selvisit terveeksi myyräkuumeesta. Kaikkea voi sattua.
Jos on hyvin arka, saa olla jatkuvasti koputtelemassa taikauskoisena maalaamatonta puuta.
Jätän vilkaisematta mikä laulu valittiin Ruotsin euroviisuedustajaksi. Molemmat laulut ovat edustavia.

Yhteistyössä