Hae Anna.fi-sivustolta

John Grisham, Vuori

Viestiketju osiossa 'Eläkkeellä' , käynnistäjänä Lukutoukka, 22.12.2016.

1. Lukutoukka Vierailija

Oletteko lukeneet kirjan? Mitä mieltä siitä?

Aloin lukea, sinnittelin varmaan sivulle 50 ja lopetin, oli niin tylsä. Joskus kauan sitten luin joitakin hänen teoksiaan, olivat vähän parempia.

Onko minussa vika, vai onko kirjassa? Luen jatkuvasti jotain kirjaa (yleensä iltaan jää) mutta nykyään huomatessani kirjan ikäväksi, tylsäksi, jätän lukemisen siihen. Todella hyvää kirjaa lukiessa elää mukana kirjan tapahtumissa, nykyään vain noin joka neljäs kirja on sellainen. Yleensä en lue suomalaisia kirjoja, poikkeus Enni Mustonen, Piikatyttö ja nämä muutkin sotien aikakauteen sijoittuvat hänen kirjansa. Hänen ensimmäiset kirjansa olivat tosi tylsiä, paljon on parannusta tapahtunut hänen teoksissaan. Kertokaa kirjasuosikkinne, saadaan edes vähän kirjoituksia tälle palstalle.

2. hyvä kirja Vierailija

oli hyvä kirja, vaatii lukijalta pikkasen älynystyröitä :). .

3. Lukutoukka Vierailija

Ehkä siihen sitten tarvii olla tohtorinarvo, eikä maisterin, niinkuin minulla.

Siis sivulle 50 ei ollut mitään sellaista sisällössä, joka tarvisi älynystyröitä. Täytyy näemmä lukea kirja loppuun.

4. hyvä kirja Vierailija

Meinaatko tosiaan, että Piikatytössä on enemmän sisältöä kuin Vuoressa?
    Itse luin juuri Kaari Utrion Paperiprinssin (ok luettava, mutta ei mikään huippuhyvä) ja meinaan aloittaa Kalle Isokallion Lontoon lampaat iltalukemisena.

5. Lukutoukka Vierailija

Muistin Enni Mustosen kirjan nimen väärin, se olikin Paimentyttö. Se kertoo 1800-luvun lopusta, on mielenkiintoista lukea sen ajan arjesta ja kulttuurista yms. Sarja Järjen ja tunteen tarinat- oli vielä parempi kun Paimentyttö.

Ei voi verrata Vuori-kirjaa ja Enni Mustosen teoksia, ovat niin erilaisia. Mustosen kirjoissa voi aivot heittää narikkaan ja vain lukea, mutta eihän kaikkia kirjoja lukiessa tarvi koko ajan pinnistellä ja järjellä ajatella. Illalla unen saantia odotellessa käy Mustosen kirjat aivan hyvin, miksei Grishaminkin.

6. https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/john-grisham:-vuori

Vaikuttaa kiinnostavalta kirjalta. Luin vajaa vuosi sitten kirjan Playing for Pizza ja muistaakseni kirjoitin jotain aiheesta anna.fi palstoilla.
    Sain kirjan työpaikkani kierrätyshyllystä ja vein kirjan kirjaston kierrätyshyllyyn.

Istahdin eilen junassa vastapäätä julkisuudesta tuttua henkilöä.
    Olen nyt sitten lueskellut hänen blogia ja muita juttuja.
    Hän on antanut ohjeen miten käyttäytyä somessa. Tänne voi kirjoittaa samalla tavalla kuin kahvikutsuilla. Näköjään google taas hakee tämän palstan keskusteluja.

Ihan mukavahan täällä olisi rupatella aikansa iloksi, mutta harvoin täällä saa positiivista palautetta. Tänään on todella pilvinen sää.
    Vaikka kello on vasta 14:30 ei näe kunnolla ilman valoja.
    Kävin eilen vaihtamassa valuuttaa takaisin euroihin ja samalla nappasin mukaani ilmaislehden. Joku oli heittänyt kierrätykseen päivän Hesarin ja sitä lukiessa meni illalla myöhään. 50 vuotta sitten palsta joskus hämää. Luulen usein, että kyseessä on lähiaikoina tapahtunut asia.
    Mikäkö on uudenvuodenlupaukseni. Ainoastaan yksi. Aion lopettaa Lidl-munkkien ostamisen. Lukemisintoni on jo aisoissa. Ohitan ihan kevyesti kirjakauppojen alehyllyt. Mikäkö tuossa junaepisodissa niin huittaa? No ehkä se, että pystyin pitämään suuni kiinni. Olisi tietenkin mieli tehnyt sanoa, että olemme etunimissämme kaimoja. Muuta yhteistä meillä ei ole eikä tule olemaan. En halua antaa ihmisille käytöstapaohjeita enkä tarvitse itse ohjeita. Olen luonnonlapsi ja sillä siisti. Nyt on aika sulkea tietokone ja mennä ulos. Horrible year 2016 is soon over. Ai niin. Lupasin myös etten enää syö pizzaa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri