joka väittämä pitää paikkansa

Mul on nälkä ni mitä sitä odottelemaan. Ja kun me suomalaiset ollaan vähäpuheisia ni on epäkohteliasta antaa isännän moneen kertaan jankata samaa asiaa. Lisäksi emäntä mielissään kun ruoka niin herkullisen tuoksuista et heti haluaa4
Suomalaista perinteistä etikettiä ei pitäis rikkoa perinteet kunjaan. Isäntäväki voi luulla, että vieras on tullut vain syömään, jos heti ryntää ruokapöytään sitä pyydettäessä. Kursailu kuuluu etikettiin.

Suomalaista perinteistä etikettiä ei pitäis rikkoa perinteet kunjaan. Isäntäväki voi luulla, että vieras on tullut vain syömään, jos heti ryntää ruokapöytään sitä pyydettäessä. Kursailu kuuluu etikettiin.
Nooh entäs se rehellisyys. Mitä jos mä ensimmäisestä kutsusta kieltäydyn ni sit ne voi luulla etten halua syödä ja eivät toiste kysykkään. Vai pitääkö mun esittää etten kuullut ensimmäistä kehoitusta ruokailuun?.

Nämä ei pidä paikkansa. Aina on joku jonossa melkein kiinni persuksissa.
Niissä kyläpaikoissa missä olen ollut niin ei tarvitse kahdesti käskeä.

[COLOR=var(--8o)]1.Jonossa pidetään
vähintään metrin turvaväli edellä olevaan eikä puuskuteta toisen niskaan.[/COLOR]
[COLOR=var(--8o)]2. Kun kylässä käsketään kahville, ei pidä nousta liian innokkaana. Ensin odotellaan, että emäntä tai isäntä toistaa kehotuksensa pariin kertaan.[/COLOR]

Nooh entäs se rehellisyys. Mitä jos mä ensimmäisestä kutsusta kieltäydyn ni sit ne voi luulla etten halua syödä ja eivät toiste kysykkään. Vai pitääkö mun esittää etten kuullut ensimmäistä kehoitusta ruokailuun?.
Diplomaattisesti ollaa hiljaa tai pieni myönteinen sana, mutta jäädään odottamaan toista kutsua, kyllä toinen kutsu tulee hetken päästä ja silloin reagoitaan.
Isäntäväki pitää tätä asiaan kuuluvana käytöksenä.

Diplomaattisesti ollaa hiljaa tai pieni myönteinen sana, mutta jäädään odottamaan toista kutsua, kyllä toinen kutsu tulee hetken päästä ja silloin reagoitaan.
Isäntäväki pitää tätä asiaan kuuluvana käytöksenä.
En ymmärrä tuota jos lopputylema on sama. Meneekö ekalla vai tokalla. Ekalla meno säästää äänijänteita ja lisäksi kuullostaa pikkulapsen maanittelulle jos monta kertaa joutuu pyytämään.

Antaa viestin, että on tullut pääasiassa syömään eikä kyläilemään on sitten eri asia kun on kunsuttu syömään etukäteen esim. illanistujaisiin.
Jaa mä en ymmärrä. Jos kuitenkin syö olipa se kutsu viides tai ensimmäinen kehoitus. Emmä mene kylään et jaa saanpa ilmaiset safkat siellä. Mut jos ne kutsuu mut syömään ni emmä siinä anna turhia odotella vaan menen syömään jos nälkä on yllättänyt.

Yhteistyössä