Jokainen saa elää tavallaan jonka katsoo parhaaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uskovainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uskovainen

Vieras
Eikö meillä jokaisella ole oikeus uskoa tai olla uskomatta.
ajatella, olla ajattelematta.

Jokaisella on vapaus valita.
Uskovaiset ovat ihmisiä joilla on vapaa tahto.
Ei mikään pakota toimimaan/ajattelemaan tietyllä kaavalla.

Mutta musta on aika ihmeellistä, että olen jostain asiasta aina ollut samaa mieltä.
Sitten kun sanon, että se on uskonnollinen vakaumukseni niin ollaan heti aijaa sä ootkin uskovainen, ei mikään ihme, että oot sitten sitä mieltä.
eikö sun pitäs olla, ajatella tai elää näin.
Tai sitten letkautetaan jotain tuomitsemisesta tai joku Raamatun jae.

Eikö mulla saa olla mielipiteitä sen vuoksi, että uskon Jumalaan?
Ei Jumalakaan mua tuominnut silloin kun poltin tupakkia, vaan ihmiset.
Ja sitten kun sain siihen avun Jumalalta niin sanotaan, nii joo eihän uskovaiset saa polttaa.

siis mun pointtini on se, että ei kenelläkään ole oikeutta tuomita ketään.
Jokainen saa elää sillä tavalla jonka katsoo parhaaksi.
Älkää siis tuomitko minua, joka uskon Jumalaan.

Enkä minä väkisten ketään ole uskoon käännyttämässä.
Minä odotan jos jotain kiinnostaa hän tulee itse luokseni ja jos hän kysyy voin kertoa jos hän haluaa vastauksen.

Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Minun mielestä jokainen saa uskoa ihan mihin haluaa, MUTTA

sitä uskoaan ei tarvitse tuputtaa muille!! :kieh:

Just! Eikä sen uskonnon varjolla selittää, miten pitää muitten elää! :kieh:

Mä en selitä muille miten pitää elää.
Mutta en sitä peittelekkään.
se olisi yhtä mahdoton tehtävä kuin peitellä sitä, että olen äiti jolla on lapsia.
Mutta se ei tarkoita sitä, että jos jossain vaiheessa sanon esim. Taivaan isälle kiitos, että asiat meni näin tms, että olisin käännyttämässä yhtään ketään.

Ja mulla on ystäviä joilla on aivan eri käsityksiä monista asioista ja uskosta kuin mulla ja mä hyväksyn ne erilaisuudet.
Mutta jos kerron, että Taivaan Isä auttoi mut eroon tupakasta niin hätkähdetään ja lakataan pitämästä yhteyttä.

Usko ei ole sairaus. Vaan jokaisen oma valinta. kuin myös sekin mihin uskot vai uskotko mihinkään.

Kun nyt olen "selvinnyt aikuiseksi asti" ja löytänyt ne omat ajatukset, niin ei uskovaiset sukulaiset enää voi sekoittaa mun päätä niinkuin 5-veenä. Oli kova päänsisäinen taistelu selvitä lahkolaisuudesta irti ja nyt olen tasapainoinen luterilainen, joka kyllä käy kirkossa jouluna, pääsiäisenä ja juhlissa. Mulla on rauha niin omantuntoni, sieluni, Jumalani ja sukulaisteni suhteen. Jollakin sukulaisella ei vaan ole rauhaa minun kanssa, kun en oel tarpeeksi hyvä uskova tai en uskova ollenkaan, kun tee sitä tai tätä. Mut se on hänen ongelmansa, nyt olen tarpeeksi vahva vastustaaksenni näitä ahdistavia ajatuksia kadotuksesta!

uskovaiset luulee ratkaisseensa elämän tarkoituksen eli se on heidän mielestään se taivaspaikka (elämällä ei siis niin väliä, kun kuolemaa odotetaan). uskovaiset ovat siis sitä mieltä, että heidän tapansa elää on ainoa oikea. joten siksi he paasaavat ja koittavat käännyttää. ja siksi he ovat rasittavia ja heitä tulee välttää.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Kun nyt olen "selvinnyt aikuiseksi asti" ja löytänyt ne omat ajatukset, niin ei uskovaiset sukulaiset enää voi sekoittaa mun päätä niinkuin 5-veenä. Oli kova päänsisäinen taistelu selvitä lahkolaisuudesta irti ja nyt olen tasapainoinen luterilainen, joka kyllä käy kirkossa jouluna, pääsiäisenä ja juhlissa. Mulla on rauha niin omantuntoni, sieluni, Jumalani ja sukulaisteni suhteen. Jollakin sukulaisella ei vaan ole rauhaa minun kanssa, kun en oel tarpeeksi hyvä uskova tai en uskova ollenkaan, kun tee sitä tai tätä. Mut se on hänen ongelmansa, nyt olen tarpeeksi vahva vastustaaksenni näitä ahdistavia ajatuksia kadotuksesta!

Saanko kysyä, että mistä lahkosta olet "lähtöisin"?

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
uskovaiset luulee ratkaisseensa elämän tarkoituksen eli se on heidän mielestään se taivaspaikka (elämällä ei siis niin väliä, kun kuolemaa odotetaan). uskovaiset ovat siis sitä mieltä, että heidän tapansa elää on ainoa oikea. joten siksi he paasaavat ja koittavat käännyttää. ja siksi he ovat rasittavia ja heitä tulee välttää.

Musta elämän tarkoitus on rakkaus.
Enkä minä paasaa enkä käännytä.
Minun tapani elää ei ole ainut ja oikea, vaan se on se joka tekee minut onnelliseksi.
Ajan tässä takaa sitä, että olinpa mikä hyvänsä niin minut pitäisi hyväksyä tai hyljätä ihmisenä.
Olen se sama ihminen joka olen aina ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Musta elämän tarkoitus on rakkaus.
Enkä minä paasaa enkä käännytä.
Minun tapani elää ei ole ainut ja oikea, vaan se on se joka tekee minut onnelliseksi.
Ajan tässä takaa sitä, että olinpa mikä hyvänsä niin minut pitäisi hyväksyä tai hyljätä ihmisenä.
Olen se sama ihminen joka olen aina ollut.

Kuten myös sinun pitäisi hyväksyä muut sellaisenaan kuin ovat. Valitettavasti se ei näin vaan mene, vaikka Raamatussakin sanotaan,että -tee toisille se, minkä haluaisit itsellesikin tehtävän- (tai jtn?).

Yhteistyössä