"Jokainen valitsee lapselleen kauneimman nimen",ei totta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?+
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?+

Vieras
ainakaan meillä. Mun mielestä kaunein nimi tarkoittaa sellaista soinnukasta, "hienoa" nimeä, mutta me haluttiin antaa mieluummin tomera, reipas nimi joka sopii lapselle. Eli tuo hokema ei ainakaan meillä pitäny paikkaansa. Muita? Siis esimerkiksi kaunein tytön nimi voisi olla mielestäni vaikkapa (hatusta vedetty) Aava Eveliina, mutta kuitenkin valitsisin mieluummin nimeksi vaikkapa Aura Ilona. Ymmärtääköhän kukaan mitä ajan takaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä valitsin nimet, jotka mun mielestä oli kauneimmat. Miksi ihmeessä olisin valinnut nimen, josta en tykkää?

Öh, totta kai lapselleen antamasta nimestä tykkää, mutta sitä ei välttämättä pidä kauneimpana. Esim. minä pidän lapseni nimeä hyvänä, tomerana nimenä joka sopii aikuisena, mutta en kauneimpana nimenä mitä on

Joo, ei meilläkään kauneinta nimeä valittu vaan käytännöllinen ja persoonalle sopiva. Tietysti me niistä tykätään, ei kai muuten oltais otettu, mutta ei tosiaan mitkään kauneimmat!

Mun mielestä Sofia olisi tosi kaunis nimi mutta en antaisi sitä lapselleni. Omalla tytölläni on ihan erilainen nimi, joka on aina ollut nimi muiden joukossa mutta kun odotusaikana aloimme sitä makustelemaan niin nykyään se on kyllä todella kaunis nimi, koska sen kantajana on meidän rakas tyttö.

Mä en tajuu niitä ihmisiä jotka PAKOLLA antaa jonkun perinne nimen vaikkei edes tykkää siitä. En tajua tota perinnenimijuttua.
Jos haluis antaa jonkun mistä ite tykkää aivan kauheesti mutta sitten onkin pakko antaa joku erkki yrjö pena ja vaan siks ku on perinne nimi, ei mitn järkeä!!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mä en tajuu niitä ihmisiä jotka PAKOLLA antaa jonkun perinne nimen vaikkei edes tykkää siitä. En tajua tota perinnenimijuttua.
Jos haluis antaa jonkun mistä ite tykkää aivan kauheesti mutta sitten onkin pakko antaa joku erkki yrjö pena ja vaan siks ku on perinne nimi, ei mitn järkeä!!
Lisäyksenä vielä että vainajat ja jalka puoliks haudassa olevat pitäkööt oman nimensä. Elävälle ihanalle lapselle voi antaa itsensä mielestä kauneimman nimen , ihan sama mitä muut ajattelee.

Ihan samoja olen miettinyt. Joskus aiemmin ajattelin että lapseni, varsinkin se tytär, tulee saamaan kauneimman nimen minkä voin vain keksiä. Mutta pakko sanoa ettei tuon nimi kyllä vastaa todellakaan sitä omaa kauneusihannettani pätkääkään, vaikka tytölle osuukin kuin nakutettu. Minusta kiva ja reipas nimi josta molemmat vanhemmat tykkää (mies sen oli jo joskus 15v iässä keksinyt), muttei mikään klassisen kaunis.

Yhdessä sukulaisperheessä on taas 6 kappaletta tyttöjä joilla on kaikilla uskomattoman kauniit nimet. Monesti mietin miten ovat sellaiset osanneetkin keksiä! Mutta jos yritän mitään niistä maistellakin omalle lapselleni niin... ei vain kuulosta omalta.

Yhteistyössä