Hae Anna.fi-sivustolta

Joko jouluvalmistelut käynnissä?

Viestiketju osiossa 'Juhlaruoka' , käynnistäjänä Jouluelli, 15.11.2015.

1. ähkytönnä Vierailija

Tarkoitatko, että mieluummin kannattaisi laittaa makeutusainetta tai sokeria, jos haluaa makeutta leivonnaiseen?

Millaisia pipareita sinä teen perunasta?

Minä en perunaa käytä leivonnassa, siksi en laita sitä piparkakkuihinkaan.:)

2. merjamaaria Vierailija

mun mielestä kukaan ei liho eikä tule edes ähkyolo, jos syö lopettaa syömisen ajoissa eikä vedä enemmän ku vatsaan mahtuu! Kun ottaa ruokaa vähemmän ruokaa, ei tarttee miettiä onko tässä tai tuossa ruuassa mukana nokare perunaa, 20 grammaa vehnäjauhoja tai riisiä!

Ruoka-allergiset on asia erikseen, heille kaikki kunnia kun joutuvat kronklaamaan ruokiensa kanssa, se on varmaan helvetillistä elämää, mutta jos terve ihminen tulee ähkyyn normihimaruuasta tai jouluna peruna - porkkanalaatikosta, jossa on taivas varjelkoon, aivan hirveetä hiilihydraattia, niin jo on aikoihin eletty!
    Sairasta hommaa tollanen, että pitää jokaikisestä asiasta kitistä ja tehdä helvetinmoinen haloo.

• Tykkään Tykkään x 1
  3. yks tavis multifilosofi

Saadut tykkäykset:
    12
    Kerrankin, terveen järjen käyttöä ja on hienoa, kun uskallat sen myös tuoda julki... kun täällä kaikenlaiset "viherpiipertäjät ja kukkahattutädit" vouhkaavat ja tekevät jopa jouluvalmisteluista niin j u m a l a t t o m a n vaikeaa ja hankalaa...

4. ähkytönnä Vierailija

Ei toki tarvi tehdä hirveetä haloota. Lukaisehan ketju uudelleen ja palaa asiaan sen jälkeen.:)

5. merjamaaria Vierailija

kommenttien laitto kännykällä on syvältä :mad:, joka kerran tulee ylimääräisiä kirjaimia ja sanoja.

6. ähkytönnä Vierailija

Miten niin jumalattoman vaikeaa? Ei ole ollenkaan vaikeaa tehdä vehnätöntä leivonnaista tai riisitöntä porkkanalaatikkoa. Vai onko se sinulle liikaa, ettei aina vaan toista itseään?

Muistahan seuraavan kerran, kun joku sinua nimittelee, ettet ole suinkaan se syytön osapuoli.:)

Vai onko muiden mollaaminen sinulle sitä joulumieltä, jota tuolla peräänkuulutit? Taitaa kuulua sinulla sekin niihin mummolta ja äidiltä tulleisiin perinteisiin.

7. ähkytönnä Vierailija

8. yks tavis multifilosofi

Saadut tykkäykset:
    12
    "Ähkytönnän kannattaisi muistaa, että itse en ole kieltänyt ketään olemaan luova, vaan päin vastoin olen yrittänyt innostaa lukijoitani luoviin ratkaisuihin ja menú - vaihtoehtoihin. Aika outoa - että sanot minun olevan itseäni toistava ruoanlaiton suhteen!

9. samaa mieltä Vierailija

Olen täsmälleen samaa mieltä. Paitsi että mielestäni allergisen elämä ei ole helvetillistä, mutta joillekin moniallergisille se voi tietysti ollakin. Meillä tehdään kaikki jouluruoka vehnättömänä (paitsi joulutortut), eikä se ole ollenkaan hankalaa kokatessa tai syödessä. Porkkanalaatikko tehdään perinteiseen tapaan riisipuuroon. Perunalaatikkoa ei ole enää tehty kun se ei oikein maistu kenellekään. Keitettyjen perunoiden ystäviäkään ei olla, joten joulupöydässä on kermaperunoita. Ja ähkyä ei tule, kun syö vain sen verran kuin vatsa vetää. Jos joku haluaa jättää hiilihydraatit syömättä niin siitä vaan, pöydästä löytyy kyllä muutakin.

10. ähkytönnä Vierailija

Juu, olen huomannut. Vain sinä tiedät, miten tehdään oikein. Jos joku on muuta mieltä, hän on väärässä, koska toisten tapa ei sinulle käy. Kun on ne perinteet......

Oi, kuulostaa oikein mahtavalta: ..."olen yrittänyt innostaa lukijoitani ". Että oikein "lukijoita"! Suureellista tekstiä, varmaan perinteiden mukaan ja menu´-vaihtoehdoissa myös ne perinteet.

Netistä löytyy paljon kiinnostavia ruokablogeja, sellaisia, joissa on oikeata asiaa eikä vain sinun "perinteitäsi". Mutta täällähän yrittävät päteä juuri laisesi , joilla ei sitten muuta olekaan kuin kinata jostain kalanretaleesta tai siitä, onko ihan pakko tunkea perinteisesti riisipuuroa porkkanasoseen joukkoon. Avarakatseinen ja innostava ihminen kokeilisi ensin ja tuomitsisi vasta sitten. Vaan ei taida perintesiisi kuulua sellainen.

Jatkahan menu´-linjallasi. Muista se joulumieli eli älä pilaa muiden joulunodotusta.

11. ja taas Vierailija

menú??

12. riisit Vierailija

Pientä suhteellisuudentajua, hyvä ähkytön.
    Kiinassa riisiä syö päivittäin n. 1,4 MILJARDIA ihmistä, koko Aasiasa n. 4,5 MILJARDIA ihmistä.
    Eivät ole siihen kuolleet.
    Riisin puutteeseen tietenkin osa esim. Kiinan kulttuurivallankumouksen, Korean sodan ja Vietnamin sodan aikana kyllä.

Eli ei kannattaisi vouhkata ihan kamalasti, laittaako joku harva suomalainen joululaatikkoonsa kourallisen riisiä vai ei.

• Tykkään Tykkään x 1
  13. ähkytönnä Vierailija

Suhteellisuuden tajua tarvitaan myös toisinpäin. Riisi ei ole välttämätön tuote. Ilman sitä pärjää erittäin hyvin, ellei paremmminkin.:)

Aasialaiset syövät paljon muutakin, mitä en syö. Tuskin kuolen sen vuoksi, etten syö riisiä.

Ei kannata myöskään kauheasti vöyhkätä, ellei joku halua pilata herkullista porkkanaa riisipuurolla. Eiköstä?

14. yks tavis multifilosofi

Saadut tykkäykset:
    12
    Ähkytönnän on hyvä tarkistaa hieman tältä saitilta, kenen viestejä ja viestiketjuja luetaan eniten ja myös kommentoidaan - voin aivan reilusti sanoa, että minun kirjoitukseni vetävät eniten lukijakuntaa.... miksiköhän?

15. yks tavis multifilosofi

Saadut tykkäykset:
    12
    Menú ( siten kuin se äännetään ranskalaisittain, eli paino u-kirjaimella ja se äännetään pitkäksi), eli menyy (suomalaisittain)

16. kielisoppaa Vierailija

Mikä tää ihminen oikeen on??????:cool:

17. yks tavis multifilosofi

Saadut tykkäykset:
    12
    Sitä sinun kannattaa miettiä, mutta tuskin se sinua auttaa mitenkään... hehheh

18. äyh! Vierailija

Siksi että mihmiset tykkää lukea soopaa! Katsopa vaikka iltapäivä ja juorulehtien lukijamääriä! Toisella elli-palstalla yksi ketju on saanut jo lähes 1,5 miljoonaa lukukertaa. Ei se tee siitä SUURTA TOTUUTTA.

19. yks tavis multifilosofi

Saadut tykkäykset:
    12
    Minun teksteissäni on aina asiaa, mutta hauskalla tavalla, sillä tiedän mistä kirjoitan ja siten voin olla niin varma mielipiteistäni!En kirjoita mitään n s "mututuntumalta", kuten eräät täällä tekevät ja ihan päivittäin!

20. hehehehe Vierailija

Jep, todella hauskaa on ollut taas kun tauolla naurettiin noille sun sepustuksille. Sellaista säälinsekaista naurua kyllä oli.:( Hauska seurata, kuinka yksi ihminen jaksaakin nolata ittiään. Et varmaan omalla nimelläsi kirjoittaisi noita höpinöitä.

Mutta meitä on moneen junaan ja osa jää asemalle.

Ja kuten tuossa sanottiin, pahimmat mokat on niitä, joita luetaan. Eikä se tarkoita, että kirjoittaja sinällään olisi suosittu.:)

21. joku sivusta Vierailija

pyydän jo nyt näin heti anteeksi, sanoin, etten enää kommentoi kirjoituksiasi ja nyt kuitenkin teen sen:rolleyes:.
    Minun kommenttini sinun kirjoitukseen oli lähinnä ihmettelevä. miten ylikypsä kala voi olla hyvää. sen jälkeen kaikki loput anteeksipyyntöjä, että loukkasin. Sinä taas keskityit haukkumaan minua sen jälkeen useamman kerran laiskaksi ja valehtelijaksi.
    Joten eipä tämä mitenkään hedelmällistä ruuasta keskustelemista meidän kahden välillä ole ollut.
    Vastaisuudessa en enää ota kantaa ruuan laittoon.

22. mielenkiintoista? Vierailija

Ei taida johtua sinun kirjoituksistasi lukijamäärät vaan siitä, että yritetään saada keskustelua aikaan, sinusta huolimatta. Ja kun jatkuvasti aloituksia kyhää, tietty syntyy keskustelua, vaikkakaan ei edes aloituksen aiheesta. Yleensä luetaan viimeinen viesti ja siihen vastataan. Eli se siitä sinun kirjoituksestasi.

Mutta kuten huomataan, tämäkään ketju ei ole sinun aloituksesi.:)

Ja omaa ketjuaanhan on helppo pitää esillä vaikka kuinka kauan, oli asiaa eli ei. Aikansa kun nakuttaa, aina joku vastaa.

23. yks tavis multifilosofi

Saadut tykkäykset:
    12
    Jos minä en kommentoisi, niin täällä olisi aika hiljaista - ja olikin... kunnes aktivoiduin ihmettelemään näitä outoja mielipiteitänne!

24. patanisti Vierailija

Minulla on oma ruokablogi. En halua mainostaa sitä täällä, ettei tule turhaa suukopua sinnekin. Mutta lukijoita ja kommentoijia riittää. Paljon tulee mielenkiintoisia ajatuksia lukijoilta.

Onkos sinulla omaa blogia, johon voi mennä tutustumaan?

25. yks tavis multifilosofi

Saadut tykkäykset:
    12
    Minä en ehdi joka paikkaan, itse kommentoin ja kirjoittelen vain täällä!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri