Jokohan tällaista on täällä mietitty? (sh-asiaa vaihteeksi)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras kyselee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras kyselee

Vieras
Jos /kun sairaanhoitajat kohta saa haluamansa palkankorotuksen, niin entäs sen jälkeen? Työt ja arki kutsuu jälleen. Liikaa töitä, liikaa vastuuta, liikaa stressiä. Työ ei vähene eikä kevene eikä enempää tekeviä käsiä tule. (Miten tulisi kun ei varaa maksaa vanhoillekaan). Olen itse aikanani irtisanoutunut työstäni sen uuvuttavuuden takia. Kun ilmoitin asiasta, työnantaja tarjosi parempaa palkkaa, että jäisin, mutta kieltäydyin. Jos olisi luvannut ottaa pari uutta työntekijää, olisin voinut harkita. Raha ei merkitse kaikkea. Arvostan terveydenhuollon ammattilaisia, miksi en, onhan heillä monesti "elämä käsissä". Mutta joka tapauksessa, pointti on se että työ ei muutu vaikka palkka paranee.

Totta puhut! Mutta ehkä tolla palkankorotuksella saadaan lisää henkilökuntaa töihin ja voidaan taas kasvattaa toiminta ns. normaalitasolle!! Sitähän se on!=) Vaikka raha ei merkitsekään kaikkea niin kyllä mä ainakin palkankorotuksen jälkeen teen töitä hyvillä mielin -ainakin vähän aikaa!;)

Noh, paskalla palkalla on viheliäistä rehkiä. Kyllä se rahakin auttaa jaksamaan, ainakin hymyilee iloisemmin veemäisille asiakkaille, jos siitä maksetaan kunnolla.

Alkuperäinen kirjoittaja emppuliinit:
Totta puhut! Mutta ehkä tolla palkankorotuksella saadaan lisää henkilökuntaa töihin ja voidaan taas kasvattaa toiminta ns. normaalitasolle!! Sitähän se on!=) Vaikka raha ei merkitsekään kaikkea niin kyllä mä ainakin palkankorotuksen jälkeen teen töitä hyvillä mielin -ainakin vähän aikaa!;)

voipi kuule olla et jos noi palkka vaatimukset toteutuu (mitä epäilen) niin työntekijöiden määrä vähenee...
ei kunnilla ole varaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kumman otat ennemmin:
1) 1800 euron palkalla helpon työn
2) 2500 euron palkalla vaativan työn

Itse valitsisin 2500 euron palkan
No mut toihan on ihan pönttö kysymys. Kun ei tuo työ muutu miksikään vaikka palkka nousee. Eihän se tolla huonollakaan palkalla ole helppoa. Vai onko meitä kusetettu?

Kumman otat ennemmin:

sen työn mistä pidän.
itse teen raskasta työtä pienellä palkalla, mutta teen työtä josta pidän ja se merkkaa mulle enemmän kuin raha!

Kumman otat ennemmin:

Riippuisi ihan elämäntilanteesta. Lasten ollessa pieniä arvostin vapaa-aikaa ja sitä, ettei tarvinnut iltaisin tehdä töitä kotona. Nyt, kun lapset on isoja, arvostan sitä, että on varaa elää mukavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kumman otat ennemmin:

No mut toihan on ihan pönttö kysymys. Kun ei tuo työ muutu miksikään vaikka palkka nousee. Eihän se tolla huonollakaan palkalla ole helppoa. Vai onko meitä kusetettu?

En ihan minäkään ymmärrä tätä vertausta. Samasta työstä tulisi isompi palkka. Työmäärä ei vähene, henkilökunta saattaa sen tehdäkin (ei varaa palkata). Sitten on vielä enemmän kiirettä. Ehkä se sitten on mukavampi juosta pää 3.jalkana kun tilipussiin kolahtaa muutama satanen enemmän?

Minusta olisi järkevämpää korottaa palkkaa hieman PLUS palkata lisää tekijöitä. Mutta minähän en hoitajien arjesta (toistaiseksi) mitään tiedäkään :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kumman otat ennemmin:

Kyse on siitä, että suuremmalla palkalla enemmän tekijöitä jää työhön, eikä vaihda helpompiin töihin. Nythän tilanne on vain, että otatko vaativamman vai helpomman työn, vaikka palkka on sama.

Yhteistyössä