Jokohan tuo tyttö kesällä kävelis?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Minulla on 1v1kk vanha tyttö, on ollut aikainen liikkuja mutta nyt on junnattu paikallaan jo monta kuukautta.. Osaa siis seistä ja kävellä tukea vasten, kävelee myös tuon työntökärrin kanssa. Mutta ei osaa seistä ilman tukea kuin vahingossa joskus huomaamatta.. Ei näytä oikeen olevan mitään kiinnostusta oppia uutta tällä saralla.. Sen pienen hetken seisoessaan on todella varman oloinen että varmaan pysyis jo pidempään.. On aika iso tyttö ja kantaminen alkaa kohta ottaa melkosesti voimille että helpottais paljon jos ees vähän kävelis, ois ulkonakin mukavampi liikkua ja käydä hiekkalaatikolla.

Oon kuullu että monesti se kävelemään oppiminen tapahtuu ihan yhtäkkiä, esim viikossa, ite en oikeen usko tähän.. Voiko niin käydä meillekkin? Että yhtenä päivänä se vaan päättää ja uskaltaa lähteä?

Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Siis se kävely voi alkaa vaan yhdellä sekunnilla, ihan koska vaan, tai näin ollut ainakin meillä.

Siis ihan ilman minkäänlaisia ennakkomerkkejä?

On siis esikoisesta kyse niin oon vähän ulalla.. :D Ja kaikki kiinnostaa. :)

meille tapahtui just tommonen "ihme" kun kakkonen oli 1v8kk. ennen sitä oli peppukiitäjä ilman pienintäkään kiinnostusta kävelyyn. mutta kerran laitoin tyttöä seisomaan keskelle lattiaa ja tyttö lähti kävellen menee. :D

Alkuperäinen kirjoittaja SD:
meille tapahtui just tommonen "ihme" kun kakkonen oli 1v8kk. ennen sitä oli peppukiitäjä ilman pienintäkään kiinnostusta kävelyyn. mutta kerran laitoin tyttöä seisomaan keskelle lattiaa ja tyttö lähti kävellen menee. :D

No kun ei tuo edes suostu seisomaan.. :/ Jalat menee vaan ihan makaroniks.. :/

Mä odotan samaa :)
Tyttö kohta 11kk, 8,5kk iästä asti kävelly tukee vasten ja lähes samaan aikaan oppi seisomaan ilman tukea -nyt tietysti pitempiä aikoja, minuuttejakin, ja seisoo tukevasti.
Ja sen kaks kuukautta menny kärryjen kaa.

Nyt viimesen viikon aikana ottanu muutamia askelia, ja mä niin kovasti toivon että kesään mennessä tyttö kävelis :)

Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:
Kyllä se syksyllä jo kävelee. Ja sitten kävely on varmaa tuonikäisellä kävelemään lähtijällä heti alusta alkaen. Kävelisi jo nyt, mutta ei vaan usko itseensä riittävästi. :attn:

Nii, tää munkin mielestä on syynä että on vähän arkajalka vaikka muuten melko pippurinen neiti.. :D

kun tyttö oli 1v2kk ja oli nuo samat taidot kuin teillä,houkuteltiin ottamaan pari askelta (siis niin että toinen vanhempi piti kiinni ja toinen houkutteli n.½metrin päässä) ja kun sitten uskalsi,niin n. viikon päästä käveli jo huoneesta toiseen.Parina ekana päivänä meni n.1metrin matkoja,mutta todella nopeeta oppi,kuukauden päästä käveli ihan yhtä hyvin kun ikätoverit jotka olivat n.11kk-ikäisinä oppineet.Paljon vähemmillä kolhuilla selvis tyttö,kuin aikaisin liikkumaan lähteneet.

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä:
kun tyttö oli 1v2kk ja oli nuo samat taidot kuin teillä,houkuteltiin ottamaan pari askelta (siis niin että toinen vanhempi piti kiinni ja toinen houkutteli n.½metrin päässä) ja kun sitten uskalsi,niin n. viikon päästä käveli jo huoneesta toiseen.Parina ekana päivänä meni n.1metrin matkoja,mutta todella nopeeta oppi,kuukauden päästä käveli ihan yhtä hyvin kun ikätoverit jotka olivat n.11kk-ikäisinä oppineet.Paljon vähemmillä kolhuilla selvis tyttö,kuin aikaisin liikkumaan lähteneet.

Tuota vois kokeilla meidän neitillekin, josko se siitä uskaltautuisi askeleen ottamaan ja tajuis jotta kävellenkin vois eteenpäin päästä.. :D

Tytön leikkikaverit kohta kävelee niin luulen että sitten ottais mallia ja kokeilis iteki. :)

käveleekö hän jos tuette itse toisesta tai molemmista käsistä?? Meille annettiin vinkiksi esikoisen kohdalla (alkoi kävellä vasta 1v9kk ikäisenä) että taluttaa lasta niin että se pitää molemmilla käsillä kiinni esim. jostain lelusta ja aikuinen siis pitää samasta lelusta kiinni ja kävelyttää lasta. Sitten kun tämä sujuu niin päästät vaan irti ja lapsi jatkaa matkaa, kun ei huomaa ettet pidäkään enää kiinni :D meillä ei ihan noin toiminut, koska poika pysähtyi heti kun päästin irti, mutta tuolla systeemillä poika oppi seisomaan ilman tukea.

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
käveleekö hän jos tuette itse toisesta tai molemmista käsistä?? Meille annettiin vinkiksi esikoisen kohdalla (alkoi kävellä vasta 1v9kk ikäisenä) että taluttaa lasta niin että se pitää molemmilla käsillä kiinni esim. jostain lelusta ja aikuinen siis pitää samasta lelusta kiinni ja kävelyttää lasta. Sitten kun tämä sujuu niin päästät vaan irti ja lapsi jatkaa matkaa, kun ei huomaa ettet pidäkään enää kiinni :D meillä ei ihan noin toiminut, koska poika pysähtyi heti kun päästin irti, mutta tuolla systeemillä poika oppi seisomaan ilman tukea.

Kävelee joo jos pitää käsistä tai kainaloiden alta. Joten tuo vois toimia! Pitääkin kokeilla. :)

Jos lapsi osaa taputtaa, niin kannattaa myös kokeilla sitä jippoa, että kannustaa taputtamaan kun seisoo tukea vasten ja kun alkaa taputtaa, niin irrottaa tietty otteensa ja seisookin ilman tukea. Pallot on myös hyviä motivoijia, lapsi lähtee aika nopeasti kävelemään pallon perässä että edes itse tajuaa mitä tekee.

Alkuperäinen kirjoittaja Hp:
Jos lapsi osaa taputtaa, niin kannattaa myös kokeilla sitä jippoa, että kannustaa taputtamaan kun seisoo tukea vasten ja kun alkaa taputtaa, niin irrottaa tietty otteensa ja seisookin ilman tukea. Pallot on myös hyviä motivoijia, lapsi lähtee aika nopeasti kävelemään pallon perässä että edes itse tajuaa mitä tekee.

Taputtamista on kokeiltu mutta laskeutuu aina ja taputtaa sitten.. :D

Yhteistyössä