Jokohan uskaltaisi juoda kahvia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipsu 08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nipsu 08

Jäsen
03.09.2007
112
0
16

Vauva nyt 3kk. Arki alkoi viime viikolla ja olis todella ihana tätä väsymystä hoitaa parilla kupposella päivässä!! Vauvalla jonkunverran ollut mahavaivoja koko pienen ikänsä ja mietin lisäisköhän tuo pari kuppia niitä paljonkin. Millainen kahvikulttuuri teillä muilla imettäjillä on/ollut:D??

Minä testailin muutamaan otteeseen että olin pari päivää ilman kahvia, mut vauva huusi ihan yhtä paljon silloinkin, niin join sit kahviakin ihan normaalisti semmoiset 3 kupillista päivässä.

Voithan sie kokeilla, että juot kahvia, ja jos vauva itkee enempi, niin oot sit taas jonkin aikaa kokonaan kahvitta :)

Mä oon kyllä hyvällä omatunnolla vetäny monta mukillista kahvia päivässä (niissä kyllä puolet maitoa), mut meillä onki oikeen mahavaiva itse toi pikkumies. Eli en ehkä sinäänsä oo hyvä sanomaan. En toisaalta oo huomannu mitaan eroa, vaik en pariin päivään olis yhtään kahvia juonukkaan...

Kokeilemalla selviää! :whistle:

Meillä myös ollut paljon masuvaivoja ja olen kovasti joutunut omia syömisiä kattomaan mutta vyöhyketerapiassa täti sanoi, että kahvia voi kupin pari juoda päivässä jos juo heti imetyksen jälkeen. Eli koitapa juoda silloin kun tiedät, että imetykseen tulee taukoa. Mutta itse en ole huomannut eroa vaikka olen eräitä kertoja heti kahvin juonnin jälkeen imettänytkin. Jostakin olen kuullut, että jos kovasti juo kahvia ja imettää niin vauvan unet saattavat häiriintyä, eli ei nuku pitkiä aikoja tai unille saaminen on vaikeaa...

Varmaan kahvikin voi vaikuttaa eri vauvoihin eri tavoin. Minä olen juonut kahvia aika reippaasti imetysaikana (raskausaikana ei maistunut sitten yhtään...) mutta ei ole vauvan uniin vaikuttanut. Meillä vauva onneksi on saanut hyvät unenlahjat.

Kokeilemalla se selviää, onko teillä mitään vaikutusta. Jaksuja :)

Ajattelin huome aamulla kokeilla pienen kupillisen :)
Tänään en vielä uskaltanut,koska illalla koulussa vanhempienilta ja vauva tulee mukaan,joten jos kovin kahvi mahaan käy,ei sitten huuda siellä :whistle:

Mä en oo myöskään juonut kahvia neljään kuukauteen (enkä syönyt ruisleipää ) ihan vaan siltä varalta, että JOS tulee mahavääntöjä. Pojulla ei niitä siis ole ollut, mutta kun esikoinen kärsi masuvaivoista, olen jotenkin ylihysteerinen ton asian suhteen :whistle: No, neuvolantätikin mulle jo vihjaili, että kannattaa pikkuhiljaa yrittää; poikahan alkaa olla jo aika iso ja kiinteitäkin aloiteltiin.. Eilen ja tänään olen sitte puolisen kuppia kahvia juonut enkä mtn reaktioita huomannut. Kokeilehan sinäkin. Maltilla vain aluksi :flower:

Yhteistyössä