jokos on keskusteltu Iltalehden kauppojen hintavertailusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Mielenkiintoinen taas tuokin. Voisi näin nopeasti päätellä että Tok on varmaan ollut sponsoroimassa tuotakin hintavertailua :whistle: . Melko lailla epäreilua vaan laittaa vertailuun Prisma, Cittari ja Siwa!! Siis kun varmasti jokainen ymmärtää että isoissa liikkeissä on halvemmat hinnat kuin pienissä. Eli miksei sitten ollut k-kauppa, siwa ja sale??

Ota noista sitten selvää, aina jotain epäkohtia vertailuissa. Täälläkin oli joskus lehdessä juttua että Cittarit on ehdottomasti edullisimpia, mutta oli tietty väärät hinnat muilta...kas kummaa kun Cittari oli lehden suurin asiakas :whistle: .

Mikä on Tok???

En ole lukenut juttu, löytyykö nettiversiosta? Huomenna mennään apelle kylään ja siellä yleensä nuo lehdet löytyy, sit voin ainakin kommentoida.

Paitsi että mä käyn enivei mieluummin cittarissa, sanois vertailut mitä vaan, se on sellanen tykkäämisjuttu :D

Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Mikä on Tok???

En ole lukenut juttu, löytyykö nettiversiosta? Huomenna mennään apelle kylään ja siellä yleensä nuo lehdet löytyy, sit voin ainakin kommentoida.

Paitsi että mä käyn enivei mieluummin cittarissa, sanois vertailut mitä vaan, se on sellanen tykkäämisjuttu :D

joo sama täällä, cittari on jotenkin kodikkaampi eikä niin tupaten täynnä ihmisiä. työntekijätkin mukavia eikä niin nyrpeita kuin prismassa, ainakin näin meidän paikkakunnalla. ja hinnat täällä molemmissa aika samaa luokkaa.

Ja siis lehtijutun mukaan tosiaan seitsämässä kahdeksasta kaupungista Prisma on edullisin kauppa. Siinä yhdessä kaupungissa taas se oli Cittari.

Pointtina oli vaan, että miksei sitten voi verrata joko isoja keskenään (Prisma, Cittari, Euromarket yms.) tai pieniä (siwa, k-kauppa, sale yms).

Mielenkiintoista kuitenkin että Turussa ja Tampereella Stockman on edullisempi kuin Citymarket :whistle:

Tok on yritys, joka omistaa Prismat? Eiköhän tuo Tok ole kuitenkin lyhenne jostakin paikallisesta osuuskaupasta, kuten vaikkapa Turun osuuskauppa. Onko vertailu siis tehty Turussa? Täällä Pohjois-Suomessa vastaava osuuskauppa on Arina.

Minun kokemukseni mukaan edullisin kauppa on Lidl, mutta jotkin tuotteet ovat Prismassa halvempia. Ainakin ne ruuat, joita minä ostan, saan edullisemmin Prismasta kuin Euromarketista. Cittarissa käyn sen verran harvoin, että en voi nyt sanoa hinnoista mitään, mutta silloin kun viimeksi kävin, oikein kauhistelin, että onpas kallista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä on Tok???

joo sama täällä, cittari on jotenkin kodikkaampi eikä niin tupaten täynnä ihmisiä. työntekijätkin mukavia eikä niin nyrpeita kuin prismassa, ainakin näin meidän paikkakunnalla. ja hinnat täällä molemmissa aika samaa luokkaa.

Mikä kaupunki/paikkakunta? Osuuko joku näistä lähelle: Helsinki,Tampere,Turku,Oulu,Lahti,Kuopio,Jyväskylä,Joensuu? Nuo oli tuossa vertailussa mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mikä on Tok???

Mikä kaupunki/paikkakunta? Osuuko joku näistä lähelle: Helsinki,Tampere,Turku,Oulu,Lahti,Kuopio,Jyväskylä,Joensuu? Nuo oli tuossa vertailussa mukana.

ei oo mikään noista mut kuopio aika lähellä :)

No on outoa että Siwa on Cittarin ja Prisman kanssa vertailussa, kyllä :|

Mun mielikuvissani Prisma on vanhempien ihmisten kauppa, siks tykkään Cittarista enempi. Ja Prisma on enempi maalaisten mieleen ja Cittari kaupunkilaisten. Tiedä sit kuinka pitää paikaansa irl... Ja tietty kalleus riippuu tasan siitä mitä yleensä ostaa.
Ja Stockahan nyt ei ole kauheesti kalliimpi ku muutkaan kaupat, sieltä vaan löytää fiinimpää ja siks siis kalliimpaa tavaraa, vaan kuka pakottaa kallinta ostamaan? :whistle: :D

Lidl on halpa kans, mutta minusta sieltä ei saa kaikkea tarpeellista, tai sitten en vaan rohkene ostaa mitä vaan. Kovin usein en siellä(kään) käy.

Mikä on Tok???

ei oo mikään noista mut kuopio aika lähellä :)

Kuopiossa on tämän hintavertailun mukaan Citymarket kallein. Prisma edullisin, sitten Euromarket, S-market, K-market,Siwa ja vasta tosiaan näiden jälkeen Citymarket.

Näistä Prisman ostoskorin hinta oli 40,10? ja Cittarin 43,05?.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Turkilmas, mitkäs ovat Oulun tulokset, jos vain viitsit kopsata ne tänne? =)

Oulussa oli yllättäin Prisma edullisin(39,69?), sitten Citymarket(40,90?), Stockman(41,45?),S-market(42,00?),Siwa(42,20?) ja kallein K-market(43,20?)

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Turkilmas, mitkäs ovat Oulun tulokset, jos vain viitsit kopsata ne tänne? =)

Oulussa oli yllättäin Prisma edullisin(39,69?), sitten Citymarket(40,90?), Stockman(41,45?),S-market(42,00?),Siwa(42,20?) ja kallein K-market(43,20?)

Kaunis kiitos sulle :flower:

Ostan lähio SIWAsta, Euromarketista tai Lidlistä. Lähi SALE:sta olen joskus ostanut, mutta ei vaikuttanut hintakilpailukykyiseltä. Kaukaisiin Prismoihin matkustaminen tulee kalliiksi, josko minun korini siellä edes olisi edullisempi. Ostoskorin sisältöä voisi myös arvioida. Ei vastaa minun koriani missään suhteessa. Vain muutaman tuotteen noista valitsisin omaan koriini. Metwurstit ja kalliit juomat jäisi heti pois. Esim. tomaatteja ostan vain pieniä määriä silloin kun ne ovat kalliita. Korin sisältö saattaa sopia jollekin parempiosaiselle.

Yhteistyössä