Jopas oli kommentti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi jestas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi jestas

Vieras
Kerroin äidilleni kaveristani, joka on saanut tänään vauvan. Syntynyt lapsi on samaa sukupuolta kuin perheensä esikoinen. Äitini kommentti oli, että onhan se ihana asia, mut varmaan vanhemmat odottivat toista sukupuolta. Vähän niin kuin siihen malliin, että nyt ovat varmasti pettyneitä, kun on kaksi poikaa. Siis ei kai kukaan oikeasti ajattele niin, et pitää olla tyttö ja poika, että voi olla onnellinen. Olin aika järkyttynyt ja toisaalta myös huvittunut tästä kommentista ja mielessäni mietin, että onneksi meidän perheessä on tyttö ja poika, ettei tarvii kenenkää kauhistella :D

Vanha kansa on vanhaa kansaa, ja jutut sen mukaisia. Kyllähän jotkut ihmettelevät sitäkin, että joku saa lapsen vaikkei olla naimisissa.

Vanhuksissa on viisautta, ja vitut. Kulahtaneita ajattelumalleja ja väärää tietoa niistä on valitettavan suuri osa pullollaan. Tarinoita kuulee papoista, jotka käyttävät Tolua sieraimien avaamiseen flunssassa. Sun muuta yhtä "viisasta".

Vähän tämmöstä aiheen vierestä pohdiskelua, enhän minä tiedä onko äippäsi minkä ikäinen.

Viimeksi muokattu:
Kulahtaneita ajattelumalleja ja väärää tietoa niistä on valitettavan suuri osa pullollaan. Tarinoita kuulee papoista, jotka käyttävät Tolua sieraimien avaamiseen flunssassa. Sun muuta yhtä "viisasta".

Joo, näin on! Anopiltanikin tulee usein näitä "viisauksia", mutta ei onneksi ole neuvomisessa pahimmasta päästä verrattuna siihen, mitä esmes täällä palstalla kerrotaan omista vastaavista kokemuksista.

No tuo nyt kuulostaa ihan heitolta ja ääneen ajattelulta. Ei kaikkea kannata ottaa niin vakavasti. Ettet vain itse vetänyt tuota johtopäätöstä että äitisi mielestä lapsen sukupuoli olisi pettymys. Pienestä sinäkin järkytyt.

[QUOTE="...";23738960]No tuo nyt kuulostaa ihan heitolta ja ääneen ajattelulta. Ei kaikkea kannata ottaa niin vakavasti. Ettet vain itse vetänyt tuota johtopäätöstä että äitisi mielestä lapsen sukupuoli olisi pettymys. Pienestä sinäkin järkytyt.[/QUOTE]

No kyllä se aika suoraan sanoi niin. Enkä mä nyt hirveän järkyttynyt tästä asiasta ole tai menetä yöuniani, mutta ihmettelin silti, että tuollaista suustaan päästää.

Yhteistyössä