Jos anoppisi sanoisi sinulle, että...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outo kai
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

outo kai

Vieras
"taidat olla psyykkisesti väsynyt!"

Miten reagoisit? Varsinkin jos tietäisit, ettet ole masentunut, vaikkakin hurjan väsynyt, hurjien vaatimusten keskellä...ulkopuolista apua ei tule ikinä mistään, ei edes siltä anopilta...tiedän olevani tosi väsy, mutta tiedän myös sen, että ois ihan kiva juttu saada joskus nukkua kunnolla ja olla rauhassakin.
En koe olevani masentunut.
Anopin mielestä ei ole olemassa kuin energisiä, iloisia ja pirteitä äitejä ja sitten niitä masentuneita, psyykkisesti väsyneitä...ei ole mitään sillä välillä, niinköh?
Hohhoi.

No jos olisin noin väsynyt, mitä sä sanot olevas, niin vastaisin anopille myöntävästi:
Joo, niin olen, kiva että huomasit. Sä varmaan mielelläs katot lapsia päivän tai kaksi, että saisin nukkua väsyt pois?

No jaa, en mä hetioitis mitenkään herneitä nenuun vetäisi jos oma anoppi sanoisi noin, mutta kun en ihmistä tunne...oma jos sanoisi noin niin kokisin että yrittää olla emp ja symp eikä ****ttuilla. Eikä musta henkisesti väsynyt tarkoita samaa kuin masentunut. Vaan sitä että on - noh - uuvahtanut "hurjien vaatimusten keskellä". Kait niin käy kenelle vaan kun tarpeeksi ladotaan lautaselle?

Olisin jo tosi huolissani. Mä oon aikoinaan ollut masentunut ja anoppi on silloin ollut meillä yökylässä eikä noin mulle sanonut. Itse kyllä puhuin masennuksestani ja syistä siihen.

Appi tosin puhui mulle taannoin, kun oksensin kaiket päivät ja voin huonosti, siihen malliin, että olisin ollut vain masentunut ja mun olisi pitänyt ottaa itsestäni niskasta kiinni ja reipastua. Siitä olen katkera vieläkin tai lähinnä siitä asenteesta mikä hällä on.

No meillä anoppi ainakin huolehtii että jaksatko ja kato vähän mitä alat että jaksat, opiskeluista kyse ja mies reissaa työssä ja kaksi pientä lasta. En yhtään pahakseni ole pistänyt ja on paljon apuna jos eläkeläisten kiireiltä ehtii.

Pyydäpä AP anoppiasi hoitamaan vaikka viikon ajan lapset + tekemään kaikkine muut muut hommat jotka sinä normaalisti hoidat. Viikon päätteeksi voisi anoppi olla HYVIN HYVIN väsynyt.

Joo, tajuan. Anoppi vaan on sellainen, ettei ikinä koskaan milloinkaan ole suostunut auttamaan millääntapaa, että oisin saanut tehdä esim. rauhassa jotain tai päässyt johonkin, vaikka sinne lepäämään...häneltä ei apua heru. Kova on kuitenkin jakeleen toisille diagnooseja, on sen tyyppinen. En intä vastaan, jos joku todella toteaisi, että olen masentunut tmv, en kokisi sitä häpeänä, jotenkin vain oksettaa tuo anopin tyyli...aina on valmis "tietämään" yhtä ja toista, eikä koskaan valmis auttamaan/tukemaan.

Kylläpä täällä on oppinutta porukkaa paikalla kun osaa muutaman kirjotetun lauseen perusteella sanoa aapeen olevan psyykkisesti masentunut......
Minusta kuulostaa taas ihan normaalille FYYSISESTI väsyneelle jolle tekisi todellakin hyvää muutamat pitkät yöunet ja hemmottelu, mutta en nyt ihan ensimmäisenä lanttumaakarille passittaisi, vaikken oppinut ole itsekään.

Yhteistyössä