jos eka syntyy sektiolla saako toisenkin sektiolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
jos eka lapsi on syntynyt kiireellisellä sektiolla saako toisen lapsen sektiolla jos haluaa?

mulla kesti synnytys yli 1,5vrk ja siinä päädyttiin kiireelliseen sektioon. lähellä oli ettei hätä sektiota tehty kun lapsen vointi heikkeni.

lapsi oli lähes 5 kiloinen ja arvioitiin ennen synnytystä 3kiloseksi. En millään päässyt avautumaan lääkkeistä jne muusta huolimatta kuin 5 cm asteelle. nyt seuraavakin lapsi näyttäisi olevan isokokoinen.

pelottaa ihan älyttömästi tuleva synnytys ja haluisin mieluummin sektion , joka olisi lapselle turvallisempi. ja pelkään ihan älyttömästi kohdun repeämää saati muita repeämiä.mulla on vielä tullut nyt sokeridiabetes raskauden aikana.

tietääkö joku saako sen sektion jos haluaa vai pakotetaanko mut taas yrittämään alakautta?

En tiedä varmuudella, mutta olen ymmärtänyt että jos olet kerran synnyttänyt sektiolla (eiks se oo kansankielellä keiisarin leikkaus) niin sitten synnytät vastaisuudessakin niin. "luomuna" homma ei enää toimi.

Alkuperäinen kirjoittaja ei äiti;26990579:
En tiedä varmuudella, mutta olen ymmärtänyt että jos olet kerran synnyttänyt sektiolla (eiks se oo kansankielellä keiisarin leikkaus) niin sitten synnytät vastaisuudessakin niin. "luomuna" homma ei enää toimi.

Olet ymmärtänyt väärin. Kyllä yhden keisarileikkauksen jälkeen voi synnyttää alakautta, mutta yleensä kahden leikkauksen jälkeen ei.

Mulla eka hätäsektiolla ulos ja toinen vajaan kahden vuoden kuluttua alakautta. Eikä mullekaan mitään sektiota luvattu vaikka olin henkisesti niin rikki siitä hätäsektiosta.

Yhteistyössä