Jos en pidä itseäni hyvännäköisenä, niin onko mulla huono itsetunto?

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Itse olen ruma ja läski, eikä siinä mitään itsetuntojuttua ole. Pukeudun kilojen mukaan, en esittele ihrojani koska läski on rumaa. Olen erittäin tietoinen ulkonäöstäni, siihen tottuu...

Et sä mikään läski ole, ainakaan irc-gallerian perusteella. Oon aina aatellu et sä olet semmonen siro ja pienikokoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja joku oikeesti läski:
Itse olen ruma ja läski, eikä siinä mitään itsetuntojuttua ole. Pukeudun kilojen mukaan, en esittele ihrojani koska läski on rumaa. Olen erittäin tietoinen ulkonäöstäni, siihen tottuu...

Et sä mikään läski ole, ainakaan irc-gallerian perusteella. Oon aina aatellu et sä olet semmonen siro ja pienikokoinen.

Kyllä olen, on lapset jättäny jälkensä kroppaan. Sitten kun imetys joskus loppuu, tiputan kilot. Nyt vielä sallin itselleni herkuttelut yms., koska en voi kunnolla laihduttaa imetyksen aikana.

Kyllä olen, on lapset jättäny jälkensä kroppaan. Sitten kun imetys joskus loppuu, tiputan kilot. Nyt vielä sallin itselleni herkuttelut yms., koska en voi kunnolla laihduttaa imetyksen aikana.

Saanko kysyä paljo sulla on ylipainoo? Ei oo kyl pakko vastata...
Mä alan olla oikeesti tottunu näihin kiloihini, ohan noita kertynykin kolmisenkymmentä liikaa... :/

Pidän itseäni mukavana ihmisenä, tiedän että monet pitävät minusta ja minä monista. Ulkonäöltäni en ole missi enkä malli, enkä välttämättä halua ollakaan. Itse henkilökohtaisesti arvostan enemmän aina sitä, mitä ihmisessä on sisällä, sisäinen kauneus on todellista kauneutta. Ulkoinen kauneus on "vain" sellaista silmänruokaa, toki kiva asia sinänsä sekin.
On minua kauniiksikin sanottu, mutta tiedän itse, etten ole mikään erityisen kaunis...tosin pilkettä silmäkulmastani löytyy ja ehkä se on jonkinlainen itsevarmuus joka näkyy kauneutena ulospäin, sisäisestä kauneudesta kai kyse. Mielestäni tärkeintä, oli oikeasti (ulkoisesti) kaunis tai ei, on keskittyä siihen että pysyy jalat sopivasti maassa ja katse kohti sydämiä!:) Jokainen ihminen on arvokas ja tärkeä, näytti miltä näytti.
Kannattaa katsoa ihan realistisesti sitä omaa peilikuvaa, mutta ei kannata ottaa sitä näkemäänsä liian vakavasti, oli se sitten mitä tahansa!;)

Saanko kysyä paljo sulla on ylipainoo? Ei oo kyl pakko vastata...
Mä alan olla oikeesti tottunu näihin kiloihini, ohan noita kertynykin kolmisenkymmentä liikaa... :/

No sanottaisko että ei haittaisi vaikka 10-15 kiloa tippuisi. Tai mun puolesta enemmänkin. Olen lyhyt, joten mulle nyt vaikka 47kg vois olla hyvä, mutta se nyt on kaukainen haave.

Mun mielestä hyvä itsetunto on kiinni jostain ihan muusta kuin siitä, pitääkö itseään hemaisevana kaunottarena vai ei :saint:.
Minä en pidä itseäni kauniina, vaan en monsterinakaan. On paljon kohtia, jotka muuttaisin itsessäni. Painoa voisi ensinnäkin tippua se kymmenisen kiloa, ja läskimahalle olisi syytä tehdä jotain |O. Jostain kumman syystä naamakin on alkanut ajoittain kukkia :flower: vaikka tässä iässä ei enää pitäisi murrosikääkään olla :whistle:. Mutta silti mulla on mielestäni ihan hyvä itsetunto. Olen aivan loistava juuri tällaisenakin :D enkä ole ketään huonompi ihminen, jos en parempikaan :saint:.

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Jostain kumman syystä naamakin on alkanut ajoittain kukkia :flower: vaikka tässä iässä ei enää pitäisi murrosikääkään olla :whistle:.

Mun äiti on 47 ja kyllä hänenkin naamansa edelleen välillä kukkii :whistle: Mulla on sama ongelma :kieh:

Ei minusta vaan todellakin terve itsetunto ja hyvä itsetuntemus. Tyttösi on kyllä tosi suloinen :heart:
Itse olen vanhentuessa huomannut että enää sitä ei vertaa itseä muihin vaan yrittää sillä naamalla ja niillä kiloilla mitä on, tehdä itsestään mahdollisimman hyvännäköisen. Ja ainakin minä vertaan sitä meikattua ja laitettua minää vain siihen minään joka näkyy aamulla peilistä ja siihen verrattuna näytän ihan siedettävältä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Jostain kumman syystä naamakin on alkanut ajoittain kukkia :flower: vaikka tässä iässä ei enää pitäisi murrosikääkään olla :whistle:.

Mun äiti on 47 ja kyllä hänenkin naamansa edelleen välillä kukkii :whistle: Mulla on sama ongelma :kieh:

Dämn. Mulla ei ollut finnejä edes teininä, ja NYT niitä sitten on tullut |O
Sulla on muuten söpö tyttö, monesko päivä joulukuuta on syntynyt? Meillä on 19.12.2003 =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Ei minusta vaan todellakin terve itsetunto ja hyvä itsetuntemus. Tyttösi on kyllä tosi suloinen :heart:
Itse olen vanhentuessa huomannut että enää sitä ei vertaa itseä muihin vaan yrittää sillä naamalla ja niillä kiloilla mitä on, tehdä itsestään mahdollisimman hyvännäköisen. Ja ainakin minä vertaan sitä meikattua ja laitettua minää vain siihen minään joka näkyy aamulla peilistä ja siihen verrattuna näytän ihan siedettävältä :D

Minä en enää jaksa meikata. Ja ehkä kerran puolessa vuodessa kampaan hiukset. Ei vain jaksa omaa pärstää katsoa.

Sulla on muuten söpö tyttö, monesko päivä joulukuuta on syntynyt? Meillä on 19.12.2003 =)

Meillä on tyttösi kanssa sitten samana päivänä synttärit :D Minä täytän joulukuun 19. päivä 30v. :headwall: :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:

Meillä on tyttösi kanssa sitten samana päivänä synttärit :D Minä täytän joulukuun 19. päivä 30v. :headwall: :headwall: :headwall:

Ikäkriisi? :D
Mulla ei oo enää. Oon liian vanha ja dementoitunut muistaakseni miten vanha todella olenkaan :whistle:

No jaa, mä oon mun mielestä ihan symppiksen näköinen, mutta en kyllä todellakaan yleisten kriteereiden mukaan "hyvännäköinen". Musta paremminkin hyvää itsetuntoa osoittaa se, että kuljen ihan itseni näköisenä tuolla kadulla enkä epätoivoisesti yritä kaikin keinoin muunnella ulkonäköäni. Ja älköön nyt kukaan ymmärtäkö väärin; meikkaaminen ym. ovat kivoja juttuja, jos niistä tykkää. Mutta mä en vois vähempää välittää sellaisesta, siksi se mun kohdalla olisi lähinnä itseni muuntelua (ei korostamista).

Vähän aikaisemmin on syntynyt kuin teidän tyttö eli siis 12.12.-03. Mä olen jo miettinyt, että mitä sitä antaisi synttärilahjaksi ja pian sen jälkeen on joulu :D

On mullakin ollu aina jonkunlaisia itsetunto ongelmia...muutama vuosi sitten olin hoikka ja ihan kai näpsäkän näköinen neitonen mutta enpä minä silloinkaan ollu itteeni tyytyväinen, aina näin ittessäni jotain vikaa. Ja nyt sitten kun näitä raskauskilojakin on vielä jäljellä niin itsetunto hipoo lattiaa... :ashamed:
Mutta nyt oon painonvartijoissa ja parissa viikossa on nyt 4 kg lähteny ja tuntuu että itsetunto nousee kohisten....mutta ootappa kunhan oon taas itteni saanu hoikaksi niin taas löytyy jotain uutta valitettavaa.... |O

No hyvä itsetuntohan on sitä, että TUNTEE itsensä. Tietää, mikä kohta on vähemmän hyvä ja mikä parempi. Siihen kuuluu se, että tunnistaa heikkoutensa ja vahvuutensa.

Mulla oli yksi kaveri, joka sanoi, ettei ole kaunis. Hän vaikutti hyvin itsevarmalta ja sanoi, ettei ulkonäöllä ole hänelle merkitystä. Ainut vaan, että hän oli hyvin kaunis. Tällöin epäilen, että kaikki ei kuitenkaan ehkä ollut ihan kohdallaan.

Jos pidät itseäsi ihan normaalin näköisenä, se on ookoo, mutta jos suorastaan rumana, niin ei se ole hyvä.

Aika harva nainen on kovin erikoisen näköinen ilman meikkejä. Kyllä minäkin niihin tavallisiin kuulun. Joku vaan semmoisestakin viehättyy silti.

Yhteistyössä