Jos et osta jotain, mitä sinulle tarjotaan,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ujo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

ujo

Vieras
mitä vastaat?

Myyjä tarjosi minulle erästä tuotetta, sanoin, että sillä ja sillä hinnalla olisin kiinnostunut, muuten en. Hän ilmoitti, että ei sitten johon totesin, että ei sitte kiinnosta, jos hinta on kalliimpi.
Hän lähetteli puhelun jälkeen erittäin töykeän viesti. (Luulin hänen ilmoittavan viestissä, että hyvä on, pudotan hintaa 5e) En ole ikinä saanut tuollaista haukkumaviestiä, jos olen ilmoittaunut, etten ole kiinnostunut. En tiennyt olevani lainkaan epäasiallinen, vaan ihan asiallisesti asiaa tiedustelin. Loukkaantui todella paljon siitä, etten ostanut, koska olin varautunut halvempaan.
Ostopäätökseeni vaikutti muutkin asiat, mm vertasin toiseen minulle tarjottuun vastaavaan.

Vastaan, että ei kiitos, en halua nyt tilata/ostaa mitään. Ja tämän täräytän heti alkuun ja ryhdyn lopettelemaan puhelua/kävelen pois tilanteesta,enkä jää mitään kyselemään tai ihmettelemään. Jos joku siitä loukkaantuu niin sitten loukkaantuu.

Jaa-a. Tänään juuri tein töissä kiireellisen tarjouspyynnön, jonka perään vielä soittelinkin. Myyjää ei näyttänyt kiinnostavan, ja lähetti hintatiedot vähän myöhässä. Soitti sitten itse perään, että miltä vaikuttaa. Veti herneen nenään, kun kerroin saaneeni tuotteet jo muualta.

Miksi jotkut myyjät vaan on niin PLÄÄH! Ja tuokin vielä oli työasia, eli ei pitäisi olla edes henkilökohtaista.

Tarkennan että vastasi minun ostoilmoitukseeni.
Mietin tässä, että tietysti minulla on pk-seudulta peräisin oleva puhetyyli, jos se maalaisista vaikuttaa töykeältä (mietimme joskus aiemminkin tätä asiaa kamujen kesken)
Tarkoitukseni ei ollut kuitenkaan loukata ketään.

Alkuperäinen kirjoittaja ujo:
Mietin tässä, että tietysti minulla on pk-seudulta peräisin oleva puhetyyli, jos se maalaisista vaikuttaa töykeältä (mietimme joskus aiemminkin tätä asiaa kamujen kesken)

helsinki-murre on ehdottoman tylyn ja ylimielise kuuloista kyllä muualla suomessa asuvien korvissa. mä olen kuullut tuon aikaisemmin ja ihmiset muodostaa jo siitä puhetyylistä käsityksen oletko kiva vaiko et..

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja ujo:

helsinki-murre on ehdottoman tylyn ja ylimielise kuuloista kyllä muualla suomessa asuvien korvissa. mä olen kuullut tuon aikaisemmin ja ihmiset muodostaa jo siitä puhetyylistä käsityksen oletko kiva vaiko et..

En nyt ehkä puhu ihan "hesaa", kun oon tämmönen nössö ja vanhemmatkin muualta kotosin, mut vantaal asuin koko lapsuus ja nuoruus iän.
Niin, yritä siinä sitten olla ystävällinen jos pelkkä mä ja sä sana on jo liikaa.
Toivottavasti nyt oppisin puhumaan ja saisin ostettua haluamani asian ketään loukkaamatta.