jos et saisi muuta kesätyötä, menisitkö puhelinmyyjäksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
tilanteeni on se, että olen yh-opiskelija ja lapseni on päiväkodissa joka on avoinna 7-17. Joten kesätyöhakuani rajoittaa jo pelkästään tuo, aika vähän on tarjolla pelkkää päivätyötä kesätyöntekijöille. Ja lisäksi en pysty tekemään viikonloppuja.

kotihoidontuellekaan en voi jäädä, koska joutuisin irtisanomaan lapsen päiväkotipaikan ja sitä en todellakaan voi tehdä koska täällä on niin kiven alla päiväkotipaikat. Joten ansioni kesällä on pyöreät 0.

Mitä tekisit tilanteessani? ainut työ minne varmaan pääsisin, olisi puhelinmyynti, koska sitä voi tehdä päivällä. Mutta suorastaan inhottaa koko ajatus tyrkyttää jotain ihmisille. Mutta tämä on melkeinpä ainoa vaihtoehtoni.. :(

No kyllä varmaan menisin, jos ei muuta vaihtoehtoa kerran olisi. Etkö voisi hakea jotain vuorohoitopaikkaa niin voisit olla töissä myös illat ja viikonloput? Kaupan kassalla palkka olis kuitenkin parempi ja työkin mukavampaa.

Itse tein opiskeluaikana kans puhelinmyyjän hommia. En halunnu ottaa lainaa, enkä saanu muuta kesätyöpaikkaa. Ei se kivaa hommaa ollut, mutta pakko oli jotain tehdä. Ja jos jotain positiivista haluaa hakea, niin eihän se kesä loppujen lopuksi niin pitkä aika ole. Korkeintaan 3 kk töitä ja sitten loppuu. Ensivuonna uusi yritys parempaan paikkaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja menisin:
No kyllä varmaan menisin, jos ei muuta vaihtoehtoa kerran olisi. Etkö voisi hakea jotain vuorohoitopaikkaa niin voisit olla töissä myös illat ja viikonloput? Kaupan kassalla palkka olis kuitenkin parempi ja työkin mukavampaa.

Itse tein opiskeluaikana kans puhelinmyyjän hommia. En halunnu ottaa lainaa, enkä saanu muuta kesätyöpaikkaa. Ei se kivaa hommaa ollut, mutta pakko oli jotain tehdä. Ja jos jotain positiivista haluaa hakea, niin eihän se kesä loppujen lopuksi niin pitkä aika ole. Korkeintaan 3 kk töitä ja sitten loppuu. Ensivuonna uusi yritys parempaan paikkaan :)

no mutta jos haen vuorohoitopaikkaa, joudutaan lapsi irtisanomaan entisestä päiväkodista. Ja en pysty kuljettamaan lasta pitkien matkojen päähän.

Kyllä tuossa tilanteessa olisi pakko sitäkin vaihtoehtoa kokeilla. Yrittäisin löytää luotettavan firman, niissä on varmasti valinnanvaraa? Sellaisen, joka takaa jonkun peruspalkan.

ihan turha mennä puhelinmyyjäksi, jollei se luonnistu, se on nimittääin käytännössä aina provikkatyötä, joten tuskin tienaisit mitään. yritä hakea vaan sinnikkääst hakea vielä työtä. ilmeisesti sinulla ei ole mahdollistaopiskella kesällä, siihenhän myös saisi opintotukea?

Aika haka saat olla, ettet työstä huolimatta joutuis sossun luukulla käymään. Itse olin puhelinmyyjänä myymässä erään operaattorin liittymiä. Vaikka kauppoja tuli päivässä 5-10kpl. niistä toteutui oikeasti ehkä 1 päivässä, kun kilpailevalta operaattorilta soitettiin sitten vastatarjous asiakkaalle joka oli paljon parempi kuin myymäni liittymä. Eli kuuden tunnin päivästä tuli bruttoa 12e.... En sitten sitä hommaa jaksanut kauaa.

En menisi.

Jatkaisin työnhakua, tarpeenvaatiessa ottaisin mielummin vuorotyön kaupankassalle tms, ja pyytäisin iltaisin isovanhempia sitten hoitamaan lasta.
Tai sitten jäisin sille kht:lle, eikös se ole 2vko aika jossa päiväkotipaikka pitää sitten syksyn tullen löytyä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika haka saat olla, ettet työstä huolimatta joutuis sossun luukulla käymään. Itse olin puhelinmyyjänä myymässä erään operaattorin liittymiä. Vaikka kauppoja tuli päivässä 5-10kpl. niistä toteutui oikeasti ehkä 1 päivässä, kun kilpailevalta operaattorilta soitettiin sitten vastatarjous asiakkaalle joka oli paljon parempi kuin myymäni liittymä. Eli kuuden tunnin päivästä tuli bruttoa 12e.... En sitten sitä hommaa jaksanut kauaa.

missä päin suomee olit..kuulostaa tutulle....

Alkuperäinen kirjoittaja Yamini:
En menisi.

Jatkaisin työnhakua, tarpeenvaatiessa ottaisin mielummin vuorotyön kaupankassalle tms, ja pyytäisin iltaisin isovanhempia sitten hoitamaan lasta.
Tai sitten jäisin sille kht:lle, eikös se ole 2vko aika jossa päiväkotipaikka pitää sitten syksyn tullen löytyä.

muuten hyvä, mutta isovanhemmat on töissä, molemmat myös vuorotöissä ja asuu 50km päässä.
ja tuota päiväkotipaikan irtisanomista en oikeasti uskalla tehdä. Syksyllä oli niin tuskaa ja taistelua saada päiväkotipaikka ja sitten kun se saatiin, saatiin se 8km päästä, jonne ei bussiyhteyksiä, joten autonosto oli pakollinen. Sain sitten siirrettyä lapsen lähempään päiväkotiin kun kävin kauhean sodan eri tahojen päättäjien kanssa. ja siihen en toista kertaa ala, joten pidän kynsin hampain kiinni tästä nykyisestä päiväkotipaikasta joka on suht lähellä ja lapsi tykkää olla siellä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kommentoin puhelinmyynnillä elämiseen... Kyllä vaan sillä voi elää. Hyvin vuokrani maksan, ja muun elämisen.

Peesi. Riippuu ihan täysin omasta asenteesta. Jos olet koko ajan "ei kukaan kuitenkaan osta"-asenteella liikkeellä, se myös näkyy tuloksissasi.
Itse tienaan tällä hetkellä n. 2500e kuussa ihan vain lehtiä myymällä! Jos tuo raha ei riitä elämiseen, on vika jossain muualla kuin työssä/palkassa!

Totta kai kannattaa kokeilla. Huomaa sen kyllä n. parissa viikossa onnistuuko se.
Itse tein puhelinmyyntiä 11 kk. Pärjäsin siinä hyvin, ehkä siksi tein sitä noinkin kauan.
Tienasin kyllä enemmän, kuin kaupan kassalla.
Myyntialalla oikeasti arvostetaan puhelinmyyntikokemusta. Ja jos olet siinä vielä pärjännyt se on todella iso plussa. Ajattele, jos saat myytyä jollekin tuotteen/palvelun sitä näkemättä. Niin tavan myyjänä olet huippu. Paljon helpompaa on myydä tuotteita, minkä ihminen näkee konkreettisesti. Kaikki arvostelee sitä työtä, mutta tosi asia on, että harvasta siihen on.

En menis missään nimessä. Ahdistavaa soitella ihmisille, ja kun itse vihaan kaikkia puhelinkauppiaita ja myyntiedustajia yli kaiken. Joku ehdotti että "mene kaupan kassalle"...Hmm... ei nykyään mihinkään työhön niin vaan mennä, paitsi ehkä Helsingissä. Ihan fiksuna ja normaalina ihmisenä, tradenomin koulutuksen omaavana en oo saanu vielä mitään töitä, en edes kaupasta... Mut puhelinmyyjäksi en ala, vaikka olisin lopun ikääni työtön.

Puhelinmyynti on haastavaa työtä ja siinä oikeasti pärjää tosi harva. Vaaditaan määrätietoisuutta sekä itsevarmuutta ja loistavia sosiaalisia taitoja.
Alalla vaihtuvuus on kova, koulutuksen kun aloittaa 20 henkeä, tokana päivänä on enää 10, ekan viikon jälkeen 5, ekan kuukauden jälkeen ne 2 jotka jäävät alalle pitkäksi aikaa ja oikeasti tienaavat.
Lopettaneet sitten levittävät juttuja puhelinmyynnin paskoista palkoista, sillä he ovat saaneet vain 10 kauppaa ja tienasivat parin viikon aikana satasen.

Tosiaan, voi etsiä työpaikkaa jossa on kunnollinen pohjapalkkaus (joku mainitsikin jo Fonectan) mutta nämä firmat eivät etsi kesätyöntekijöitä vaan vakituisia, sillä heillä on alkuun 2-3 viikon koulutus joka maksaa firmalle maltaita.

Yhteistyössä