Jos etsisitte rivitaloasuntoa, mitä toivoisitte siltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Grace
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Grace

Aktiivinen jäsen
21.07.2007
6 911
3
38
Mitä mieltä olette tällaisesta rivarikämpästä, kuulostaako hyvältä?

95 m2
Valmistunut vuonna 2006
1-kerroksessa

4h+kt, khh, 2 vessaa, kph jossa yksi seinusta tummansinistä Pukkilan mosaiikkilaattaa+sauna jossa tähtivalot sekä kiukaan yläpuolella yksi isompi sellainen, olohuoneessa Uuniseppien valk. Harmonia takka, keittiö olkkarin kanssa yhtenäistä tilaa.

Eteinen avara ei ole tuulikaappia, lattialämmitys joka huoneessa,
rivitalossa on 6 asuntoa ja se on L-muotoinen ja tämä kyseinen asunto sijaitsee kulmauksessa, joten piha on suuri rivarin pihaksi.

Pihalla on puutarha, avokasvimaa, 2 mustaher. pensasta, omenapuita sekä kirsikka-ja päärynäpuu, kulmauksessa iso,hieno asetelma Tuijia ja laakakatajia sekä rantakiviä ja valkoista koristehiekkaa,
pihan toisella puolella on ovaalinmallinen Tuijapenkki jossa kuunliljaa ja kotkansiipiä (saniaislajike)
lisäksi pihalla on suihkulahde jonka ympärillä pyöreä iso kukkapenkki ja vielä toinen isohko kukkapenkki jossa iso kivi keskellä ja siinä lähinnä perennoja,
iso terassi ja pihalla leikkimökki.

Onko sellainen jota voisit miettiä jos etsisit rivarikämpää?

:D niin ja 1 km ala-asteelle ja 500 m yläaste/lukioon, kaupat muutaman kilsan päässä.
Rivari sijaitsee uudella omakotitaloaluella.
Jollain on tällainen..yhtään en vaan tiedä kellä ja jotain ovat puhuneet jos myyntiin laittaisivat :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja mikrokitumoppi:
Lattailammitys hirvittää sähkölaskun muodossa. Sininen seinä ei nappaa, koska inhoan sinistä sisustuksessa.

Piha kuulostaa loistavalle! :flower:

Mietin vielä yhtiövastikkeen määrää...

Lattialämmitys ei ole päällä kesäisin tietty kun märissä tiloissa ja talvisin takka lämmittää niin ettei tarvi pitää päällä kun kauimmaisissa makkareissa.
Yhtiövastike on 118e

Alkuperäinen kirjoittaja mikrokitumoppi:
Lattailammitys hirvittää sähkölaskun muodossa. Sininen seinä ei nappaa, koska inhoan sinistä sisustuksessa.

Piha kuulostaa loistavalle! :flower:

Mietin vielä yhtiövastikkeen määrää...

Se onkin ainoa sininen juttu mitä löytyy ja se on se seinusta jossa suihkut.

Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:
Muuten hyvältä kuullostaa mut toi lattialämmitys koska laskut suuria tulee taatusti olemaan,ja onko sähkölämmitys muutenkin asunnossa?

Lattialämmitys on ainoa lämmitysmuoto takan lisäksi.
Ja jos hankkisi ilmalämpöpumpun siinäkin säästäisi. Laskut ei mitään hullummaisia ole ollut.

Miksi pidätte lattialämmitystä kalliina? Minusta paras lämmitysmuoto. Jos on pelkät sähköpatterit, nehän ei lämmitä tasaisesti. Sen johdosta niitä tarttee pitää kuumana, jotta lämpö leviäisi muuallekin kuin vain patterin lähistölle. Lattialämmitys lämmittää tasaisesti ja suoraan ylöspäin, jolloin kauttaaltaan lämmityksen tarve vähenee..

Ja Grace:
takka loistojuttu. Yhtiövastike on minusta erittäin hyvän kuuloinen siihen nähden, minkä kuvan olen nyt asunnosta saanut.
Itse ehdottomasti voisin ostaa, jos siis Satakunnasta asuntoa kaipaisin...

Alkuperäinen kirjoittaja sommarcat not kirj. :
Miksi pidätte lattialämmitystä kalliina? Minusta paras lämmitysmuoto. Jos on pelkät sähköpatterit, nehän ei lämmitä tasaisesti. Sen johdosta niitä tarttee pitää kuumana, jotta lämpö leviäisi muuallekin kuin vain patterin lähistölle. Lattialämmitys lämmittää tasaisesti ja suoraan ylöspäin, jolloin kauttaaltaan lämmityksen tarve vähenee..

Ja Grace:
takka loistojuttu. Yhtiövastike on minusta erittäin hyvän kuuloinen siihen nähden, minkä kuvan olen nyt asunnosta saanut.
Itse ehdottomasti voisin ostaa, jos siis Satakunnasta asuntoa kaipaisin...

Aivan, ja mekin sitä käytämme niin että illalla klo 23 se menee päälle ja aamulla klo 7 menee pois päältä joten päivisin se luovuttaa lämmön ilman kustannuksia.

Kuulostaa hyvältä asunnolta. Minä itse kuitenkin haluaisin ehdottomasti päätyasunnon, jotta olisi mahdollisimman vähän meteliä naapureista. Mieluiten vielä 1-kerroksessa koko asunto, vaikka toki tiedän, ettei sellaisia enää rakenneta.

Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:
Muuten hyvältä kuullostaa mut toi lattialämmitys koska laskut suuria tulee taatusti olemaan,ja onko sähkölämmitys muutenkin asunnossa?

Lattialämmitys on ainoa lämmitysmuoto takan lisäksi.
Ja jos hankkisi ilmalämpöpumpun siinäkin säästäisi. Laskut ei mitään hullummaisia ole ollut.

Meillä samankokoinen rivari lattialämmityksellä ja laskut pahimmillaanyli 300?/2kk. Naapureilla oli 500?. Meillä tosin ei ole takkaa.

Kesällä puolestaan sitten hyvin pienet kulut, kun lämmitystä ei tarvita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuulostaa hyvältä asunnolta. Minä itse kuitenkin haluaisin ehdottomasti päätyasunnon, jotta olisi mahdollisimman vähän meteliä naapureista. Mieluiten vielä 1-kerroksessa koko asunto, vaikka toki tiedän, ettei sellaisia enää rakenneta.

Tämä kyseinen asunto on hiljainen koska kylppärin yhden seinän takana on naaapurin kylppäri ja toinen seinänaapuri on kauimmaisen makkarin yhden seinustan takana.
Tämä on yhdessä tasossa.

mun miinukset
- ei tuulikaappia, lämpö karkaa talvella ulos.
- se tummansininen mosaiikkilaatta
- takka ei mieluinen
- lisäksi kiinostaisi tietää, mitä materiaalia siellä on lattioissa, onko lattialämmitys vesikiertoinen vai suorasähkö
- pihasta mun on tosi vaikea saada käsitystä noin kuvailemalla, kuvat kertovat enemmän kuin tuhat sanaa. Meillä 150 neliöinen piha, ja tuo on iso. Eli myös neliöt laittamalla asiasta voisi saada jotain käsitystä.

Mulle asunnossa pitää olla sitä jotakin, että se tuntuu kodilta - heti. Sen tietää, vaikka joutuisikin remontoimaan, ja sen näkee kuvista tai paikan päällä. Omassamme se oli olohuoneen korkea vinokatto, joka tekee tilasta tosi avaran.

Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja ff:
Sähkölämmitys? Ei hyvä.

Millanen se sit pitäisi olla?
Onko rivareissa muita lämmitysmuotoja kauheesti olemassa..en tiedä yhtään.

Kaukolämpö on ainakin meilläpäin yleisin rivarin lämmitysmuoto. Öljyäkin on jonninverran. Sähkö kaikken harvinaisin.

Yhteistyössä