jos ette nyt auta mua tään tiehyttukoksen kans niin en oo ka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SanniFanni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SanniFanni

Jäsen
21.05.2007
96
0
6
kaveri siis...

Tää on siis ollut koko päivän kipeä.
Olen hieronut, painellut, puristellut, hautonut , lypsänyt , koettnut saada tyttöä imemään( huonoin tuloksin)

Tää on edelleen kipeä, punoittaa (varmaan osin myös noista käsittelyistä)
ja siinä tuntuu kipeä muhkura.

Kuumetta ei oo ja olo muutenkin ok.

Maitoa ei irtoa enää kuin muutama pisara.

Mitä vielä koittaisin?
OOn ihan paniikissa, yksin kotona, jos yöllä nousee kova kuume jne,jne..

Laita tilkka kiehuvaa/tulikuumaa vettä pulloon (tuttipullo, lasipullo), ja pullon suu tiukasti nänniin kiinni (VARO tottakai ettei vesi osu tissiin). Pitäisi syntyä alipaine joka aukaisee tukoksen.
T: 9 rintatulehdusta sairastanut

Pistä viileä kääre. Panadolia nassuun (auttaa tulehdukseen).

Nyt se tukos olis vaan saatava pikasesti laukeemaan, yritä vielä käsin lypsää. Samalla hierot muhkuran kohdalta alas päin toisella kädellä. Mut jos kovasti punottaa, eikä se tukos lähde niin veikkaan, että rintatulehdus on harmittava tosiasia :\|

Mut muista, älä laita lämmintä tässä vaiheessa, jos siellä on alkava tulehdus, niin se vain pahentaa tilannetta.

Jos toi nyt on tiehyttukos niin kaikkes olet yrittänyt. Kyllä sä yön yli selviät :hug:

Maitoa pitäis vaan yrittää saada tulemaan. Lypsät ja lypsät ja lypsät. Käsin. Jos ei auta niin ei auta. Oot jo imettänyt niin pitkään että maidon tulo alkaa vähentyä?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 22:04 Annette-79 kirjoitti:

Mut muista, älä laita lämmintä tässä vaiheessa, jos siellä on alkava tulehdus, niin se vain pahentaa tilannetta.

Panadol ei muuten auta tulehdukseen. Pitäisi ottaa tulehduskipulääkettä, kuten Ketorin tai Burana.
Lämpimällä ei saa hautoa, mutta esim. kauratyynyä tai lämmintä suihkua voi sen verran käyttää, että heruminen alkaa.

Imetä terveestä rinnasta ensin, ja kun kipeä rinta toivottavasti alkaa herumaan, niin vaihda vauva siihen rintaan. Sitten imetät, ja hierot samalla kipeää kohtaa (sattuu, mutta pakko). Tsemppiä!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 22:11 Moppeliini kirjoitti:
Arvatkaa oonko yrtittäny lypsää, mutta kun ei irtoa mitään!
Pari tippaa vaan.

No jos on kaalinlehtiä, niin kokeilei sitä. en tiiä miten tai miksi, mutta se auttaa kuulemma tosi hyvin. Monet rintatulehdukset sillä yksi tuttu suurperheen äiti välttänyt, että on heti tukoksen tultua hautonut kaalinlehdellä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 22:06 määtiärän kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 22:04 Annette-79 kirjoitti:

Panadol ei muuten auta tulehdukseen. Pitäisi ottaa tulehduskipulääkettä, kuten Ketorin tai Burana.
Lämpimällä ei saa hautoa, mutta esim. kauratyynyä tai lämmintä suihkua voi sen verran käyttää, että heruminen alkaa.

:o Ja terkka käski mun syödä panadolia rintatulehduksen alkaessa ennen ku sain sit atibiootit.

Älä hiuero, älä haudo, anna olla, mutta yritä vielä kerran etsiä kunnon valon ja vaikka suurennuslasin avulla piimäkokkaretta.

Ellei sitä löydy, se tuskin aukeaa, mutta saattaahan se mennä tulehduskipulääkkeellä silti itsekseen ohi jos maidontulo on muutenkin vähenemässä.

Mä sain aikanaan "paakun" pois huijaamalla tyttöä. Tyttö itki kipeellä ja paakkuuntuneella rinnalla, joten laitoin molemmat rinnat "auki" :D ja tytön terveelle rinnalle. Kun oli imemässä kunnolla, nostin äkkiä toiselle rinnalle kainaloon, jolloin tyttö siis pysyi samoinpäin koko ajan. Alkoi nimittäin jo aina huutamaan siinä vaiheessa, kun laitoin toiselle kyljelle, kun tiesi, että tästä rinnasta ei tuu mitään. Ikää tytöllä oli 3kk.

Mutta huijaus onnistu, ja jatkoi kipeen rinnan imemistä ja sai tyhjätyksi rinnan. Ja voi jee sitä kipua sen jälkeen, ku olin koko päivän yrittäny epätoivosesti syöttää siitä rinnasta, niin nänniki oli jo niiiiiiiiiiiin kipee.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 22:51 Moppis taas kirjoitti:
Siis kuvaile mulle miltä sen pitäisi näyttää!

Se voi olla piilossa, lihan sisällä, iho on todennäköisesti turvonnut siitä, se ei pahemmin eroa muista nännin "nypyistä", vaan huijaa niin ettet huomaa sitä. :D

Vaalea , kellertävä, yleensä lähes näkymättömissä.

Ja suunnilleen sillä puolella nänniä missä kipeä kohta on.

Ihan oikeesti, en löydä.
Yks epäilty ois, mutta se on niin nännin näpykän sivussa että ei kai siell ees oon maitoreikiä :D

Oon kyllä kyylänny nyt niin tarkkaan että huh huh

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 23:13 moppis kirjoitti:
Ihan oikeesti, en löydä.
Yks epäilty ois, mutta se on niin nännin näpykän sivussa että ei kai siell ees oon maitoreikiä :D

Oon kyllä kyylänny nyt niin tarkkaan että huh huh

Niitä löytyy yllättävistä paikoista.

Mutta anna olla, nuku ja huomenna uusi yritys.

(mulla oli kerran niskat ihan jumissa kun koko päivän etsin yhtä pahalaisen piimäkokkaretta, onneksi se viimein löytyi...)

... että rintatulehduksen kanssa ei saa ootella liian pitkään. Aina ei erota tukosta tulehduksesta ja ompa noita tulehduksellisia tukoksia jouduttu availemaan kirurgisesti sairaalassakin. Tukos aukeaa, kun tulehdus saadaan hellittämään. Ja mulla ainakin on ollu sellainen tulehdus, että oli iso, kova pakura rinnassa, vaikkei tukosta ollutkaan.

Harmi, jos sulla ei oo lypsypumppua. Sillä saa rinnan satavarmasti tyhjäksi.

Yhteistyössä