jos H1N1-rokote ei kelpaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja disa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

disa

Vieras
oletko valmis itse maksamaan omat ja lastesi hoitokustannukset, jos sairastutte?

Olisi mielestäni kohtuullista, että jos ehdoin tahdoin kieltäytyy verovaroilla tarjottavasta rokotteesta, samalla allekirjoittaisi sitoumuksen maksaa itse kaikki mahdolliset hoitokulut, jotka olisi vältetty rokote ottamalla.

Me kaikki sitten maksamme näiden huuhaa-terveysintoilijapummien aiheuttamia kustannuksia.

Mä olen aika lailla samalla kannalla. Toivottavasti jokainen miettii tätä asiaa sitten maatessaan siellä teholla, että tämäkin olisi ollut ehkäistävissä sillä yhdellä piikillä.
Ja ei, se kamala piikki tosiaan antaa vain 90% suojan tautia vastaan.

enää siinä vaiheessa kun kustannukset lankeavat muiden maksettavaksi.

Vai onko mielestäsi jokaisen oma asia myös, maksattaako muut omat kustannuksensa muilla? Haluatko maksaa esim. naapurin vesivahingon, joka on aiheutettu piittaamattomuudella? Tai rattijuopon romuttaman autosi korjauksen?

BTW myös "huuhaa-terveysintoilijapummien" verorahoista maksetaan ne teidän ottamat rokotteet. Itse en ole vielä päättänyt otanko vai en mutta kannattaa myös muistaa tuo asia sekä se, että todellakaan kaikki sairastuneet eivät tarvitse sairaalahoitoa tai edes lääkärissä käyntiä.

Tavallaan voisin maksaakin (joskin teoreettista, koska rokotetta ei ole vielä käytännössä tarjottu) mutta tuo olisi ideologisesti valinta, joka pakottaisi pohtimaan sitäkin, voiko verovaroilla hoitaa ylipainoisia, tupakoivia, liikuntaa harrastamattomia jne. Koko homma pitäisi ajatella uusiksi.

Se on tavallinen flunssa!!!!Ei sen pahempi ku tavallinen influenssa!Miten ihmeessä te jaksatte olla niin hysteerisiä???Meille ei tule rokotetta,mulla oli se tauti jo.Lapselle ei ole tarttunut mutta en rokota häntä edelleenkään...

Noh, samalla rokotteen ottajat allekirjoittavat lapun jossa eivät sitten sanallakaan valita jos rokotteesta tuleekin haittavaikutuksia, myös pitkällä aikavälillä, kymmenenkään vuoden päästä.

Ja maksavat itse kaikki lääkärikulut mitä niistä saattaa seurata.

Oletko tietoinen siitä, mikä rokotteen hinta on? Entä siitä, mikä sairaalapäivän hinta on Entä hengityskonehoidon? Tehohoidon?

Koskee niin tätä kuin muitakin rokotteita: rokottamattomat pysyvät terveinä vain, koska enemmistö otta rokotteen. Ja jos rokottamattomia on paljon (niin kuin ehkä nyt saattaa käydä), he nimenomaan levittävät tautia edelleen.

Olen sitä mieltä että valinta on vapaa, mutta jokainen kantakoon myös valintansa seuraukset. Niin kuin joku tuossa aiemmin kommentoi: se maksakoon vesivahingon, joka jätti hanan vuotamaan, ja se maksakoon sairaalahoitonsa, joka kieltäytyi rokotteesta.

Alkuperäinen kirjoittaja disa:

Vai onko mielestäsi jokaisen oma asia myös, maksattaako muut omat kustannuksensa muilla? Haluatko maksaa esim. naapurin vesivahingon, joka on aiheutettu piittaamattomuudella? Tai rattijuopon romuttaman autosi korjauksen?

diudiudiu... Taloyhtiön vakuutus korvaa sisäseinien ulkopuolelle aiheutuneet vahingot... Sinä siis maksat osan kuluista vastikkeena, joka sisältää taloyhtiön vakuutuksen.

diudiudiu.. rattijuopon aiheuttamat kolarivahingot maksaa liikennevakuutus... eli jokainen joka omistaa auton maksaa..

Joten kyllä vaan maksat! DIUDIUDIUUUU :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko tietoinen siitä, mikä rokotteen hinta on? Entä siitä, mikä sairaalapäivän hinta on Entä hengityskonehoidon? Tehohoidon?

Koskee niin tätä kuin muitakin rokotteita: rokottamattomat pysyvät terveinä vain, koska enemmistö otta rokotteen. Ja jos rokottamattomia on paljon (niin kuin ehkä nyt saattaa käydä), he nimenomaan levittävät tautia edelleen.

Olen sitä mieltä että valinta on vapaa, mutta jokainen kantakoon myös valintansa seuraukset. Niin kuin joku tuossa aiemmin kommentoi: se maksakoon vesivahingon, joka jätti hanan vuotamaan, ja se maksakoon sairaalahoitonsa, joka kieltäytyi rokotteesta.

Kun tarpeeksi monta saadaan rokotettua, voidaan sanoa että se oli se rokote joka "pelasti" loputkin. Totuuttahan ei sitten koskaan saada tietää.

kuten jo sanoin, en ole päättänyt otanko vai en mutta aika pieni on todennäköisyys että joudun hengityskoneeseen vaikka sairastuisin. Ja kuten joku jo sanoi: pitäisikö myös tupakoitsevien, ylipainoisten, liikuntaa harrastamattomien tai vaikka alkoholia liikaa käyttävien myös maksaa kaikki sairaanhoidon kustannuksensa itse? Olisipa tosi tasa-arvoista.

Alkuperäinen kirjoittaja disa:

No hölynpölyä! Ihmiset juo viinaa, polttaa tupakkaa ja ovat läskejä! Ja vaikka olisivat laihojakin niin silti syövät moskaa ja karkkeja ja tuhoavat hampaansa ja muunkin terveyden! Tai ainakin ajavat autoilla ja saastuttavat muidenkin hengitysilman pakokaasuillaan!

Että eiköhän tälläkin palstalla ole äänessä vain tekopyhiä paskanjauhajia ja hurskastelijoita joilla ei juuri ole varaa osoitella ketään rokotteen ottamattomuudesta?

En muuten ota rokotetta vaikka olen astmaatikko ja jos joudun sairaalaan niin juuri verorahoilla siellä punkkaan!! Ähäskutti materialistit!

Useful idiots. Jos et tiedä mitä se tarkoittaa niin suosittelen kuukkeloimaan.

The term is now used more broadly to describe someone who is perceived to be manipulated by a political movement, terrorist group, hostile government, or business, whether or not the group is Communist in nature.

Ai meinaat että kyseessä on hallituksen salajuoni, vähennetään ihmiskantaa tappavalla rokotteella, vai?

tahallisen vahingon maksaa vahingon aiheuttaja. Jos sen ensin korvaakin vakuutusyhtiö, niin kyllä vakuutusyhtiö omansa pois perii vanhingon aiheuttajalta. Jos se ei onnistu esim. varattomuuden takia, niin sitten tietysti tappio siirtyy meidän kaikkien maksettavaksi vakuutusmaksuissa.
Eikä kaikilla edes ole vakuutusta.
Luulitko, että esim. anastetun auton omistajan vakuutus korvaa vahingot, jotka anastaja aiheuttaa?

Sori vaan, mutta mä en ala ehdoin tahdoin myöskään omaa terveyttäni uhraamaan rokotteelle, joka ei ole 100% turvallinen, mistä sitä tietää, että mitä se rokote aiheuttaa monien vuosien päästä tai sitten niin, että rokotteesta huolimatta sairastuu, kun ei ehdi välttämättä tehoa ennen tautiaaltoa tai sitten ei annakaan mulle sitä tautisuojaa. Ja jos tauti ei ole influenssaa ihmeempi.

Luulitko, että esim. anastetun auton omistajan vakuutus korvaa vahingot, jotka anastaja aiheuttaa?

No kuka sitten :o ? Miks ihmeessä vakuutuksen ottais, jos ei just esim. sen takia, et joku sen auton pöllii tms.

Useful idiots. Jos et tiedä mitä se tarkoittaa niin suosittelen kuukkeloimaan.

The term is now used more broadly to describe someone who is perceived to be manipulated by a political movement, terrorist group, hostile government, or business, whether or not the group is Communist in nature.

Ai meinaat että kyseessä on hallituksen salajuoni, vähennetään ihmiskantaa tappavalla rokotteella, vai?

En vaan että tyypit on niin median vietävissä että rupeavat "tuomitsemaan" suuna päänä kanssaihmisiä. Eipä Pekka Puskan tarvitse jyristä niin paljon.

Sori vaan, mutta mä en ala ehdoin tahdoin myöskään omaa terveyttäni uhraamaan rokotteelle, joka ei ole 100% turvallinen, mistä sitä tietää, että mitä se rokote aiheuttaa monien vuosien päästä tai sitten niin, että rokotteesta huolimatta sairastuu, kun ei ehdi välttämättä tehoa ennen tautiaaltoa tai sitten ei annakaan mulle sitä tautisuojaa. Ja jos tauti ei ole influenssaa ihmeempi.

Mistä muuten tiedät ettei sikainfluenssa ole tavallista influenssaa pahempi? Niin sähän sanoitkin, että JOS...

Entä JOS se rokote onkin turvallinen :whistle:

Ja taas tässä alkoi keskustelu, jonka aihe minua on aina eniten kyrsii rokotuksia pohtiessani. Eli influenssa rokotusten tarkoitus on säästää rahaa. Raha, raha, raha... sen ympärillä pyörii nykyään kaikki. Lapset uhrataan rahan alttarille. Rokota lapsesi, rokota itsesi, jotta et vainkaan sairastuisi ja joutuisi olemaan poissa töistä. Tai vielä pahempaa olemaan pois töistä hoitamassa sairasta lastasi.

Hyväksyn kaikki vaarallisia tauteja vastaan olevat rokotukset, mutta olen erittäin epäileväinen näiden ei vaarallisten tautien rokotusten suhteen.

No kuka sitten :o ? Miks ihmeessä vakuutuksen ottais, jos ei just esim. sen takia, et joku sen auton pöllii tms.

Kyllä se omistajan varkausvakuutus sen maksaa. Ja sitten maksajina ovat kaikki vakuutuksen ottajat, koska hinnoittelu perustuu mm. vahinkojen määrään merkkikohtaisesti.

Yhteistyössä