jos ihan alussa tulee keskenmeno pitääkö mennä lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "s.s"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yleensä ei tarvii. Seuraat vuotoa ja vuodon määrää, yleensä kuitenkin vuotaa ihan reippaasti ja kaikki tulee pois itsestään. Jos ei oo kipuja (siis "normaalia" km supistelua enempää) eikä vuoto haise niin kotona voi olla. Teet vaikka r testin parin vk kuluttua onko hiipunut viivat pois.

Mulla oli alkuraskaudessa kohtalaista vuotoa.Menin uä ja kaikesta huolimati syke löytyi ja raskaus jatkui normaalisti.Nyt neiti 1v 4kk nukkuu äipän sylissä ihanaa pienen tytön unta. Kaikkea hyvää sulle ja jaksamista,jos keskenmenosta kyse.

[QUOTE="Tjaa";27409104]Mikä veriryhmä? Jos rhesus neg. niin tarvit sen piikin, minkä saa synnytyksenkin jälkeen. Näin mulle sano terkka kun asiaa kysyin.[/QUOTE]

Peesi.
Ja minun viikoilla 8-12 vuodot ei olleet merkki keskenmenosta. Poika tuli.

[QUOTE="Tjaa";27409104]Mikä veriryhmä? Jos rhesus neg. niin tarvit sen piikin, minkä saa synnytyksenkin jälkeen. Näin mulle sano terkka kun asiaa kysyin.[/QUOTE]

Ei kai sitä noin aikaisilla viikoilla tarvii. Mulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys keskeytyneen keskenmenon takia rv8+ eikä tollaisesta puhuttu mitään.

Olen pahoillani keskenmenostasi. Kaikki raskaudenaikaiset verenvuodot kannattaisi tarkistuttaa.

Itse olin tyytyväinen, että menin rv 6+ alkaneen spontaanin keskenmenonkin lääkärille varmistamaan. Tämä oli jatkoa ajatellen hyvä, sillä keskenmenoa seurasi useampi keskenytynyt keskenmeno. Pääsin sitten heti kolmannen keskenmenon jälkeen tutkimuksiin. Mutta korostan siis, että nuo toistuvat keskenmenot ovat todella harvinaisia eli ei kannata nyt sellaisia alkaa pelkäämään.

Yhteistyössä