Jos jo reilu 2v saa kaiken periksi eikä kuria pystytä pitämään niin mitähän se on myöhemmin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli tämä on läheisen perheen melkein 2,5v lapsi jota ei saada pidettyä kurissa. Mitä tahansa tekeekin sellaista kiellettyä niin ollaan jo ikäänkuin luovutettu, koska ei se vaan tottele. Perheen kissaa kohtelee mielestäni kurjasti, roikottaa, huitoo,läpsii jne ja sillekään ei voi tehdä mitään, kun ei kerran vaan usko.

Nyt sitten kahvipöydässä oli tilanne, että lapsi söi keksejä ja sitten yksi kekseistä oli melkein kokonaan syömättä kun ilmoitti tahtovansa uuden. Vanhemmat sanoivat, että et saa kun syöt eka ton toisen. Lapsi ilmoitti ettei halua sitä vaan tahtoo uuden niin vanhemmat oli vaan että no selvä, mutta toi laitetaan sitten roskikseen. Minä luulin, että keksi menee roskiksene ja lapsi pois pöydästä mutta ei. Sai uuden keksin ja se oli varmaan joku kauhea rangaistus, että edellinen meni roskiin.

Kyllä ne ovatkin huonoja vanhempia, viimeisen isyyden ja äitiyden murunkin hukanneet ne sen perheen vanhemmat.

Kerroitko havainnoistasi ja johtopäätöksistäsi heille ja mainitsit, että olet sitten tulevina vuosina valmis tekemään sen ls-ilmon kun he eivät enää lapsen kanssa pärjää?

[QUOTE="vieras";24987210]Kyllä ne ovatkin huonoja vanhempia, viimeisen isyyden ja äitiyden murunkin hukanneet ne sen perheen vanhemmat.

Kerroitko havainnoistasi ja johtopäätöksistäsi heille ja mainitsit, että olet sitten tulevina vuosina valmis tekemään sen ls-ilmon kun he eivät enää lapsen kanssa pärjää?[/QUOTE]

No enpä mistään lastensuojeluilmoituksista ole puhunut tietenkään, mutta ollaan kyllä puhuttu siitä etteivät saa kuria pidettyä. He ovat itsekin ottaneet asian puheeksi. Lähinnä naureskellen, koska ennen lasta heillä oli vähintään miljoonia periaatteita ja jos meidän lapset vähänkin oli kurittomia niin oltiin heti että he ei sitten hyväksy yhtään tuollaista. Ovat todenneet, kyllä ettei ole ihan niin mennyt.

Niimpä. Tuskin se tosta ainakaan helpommaksi muuttuu. Mä en ymmärrä miten jotkut vanhemmat eivät vaan osaa tai jaksa pitää kiinni siitä mitä sanovat. Meillä ainakin lapset ovat totelleet aina todella hyvin koska olen jaksanut pitää melkein aina kiinni siitä mitä sanon ja katson että käskyä ei rikota.

[QUOTE="hansu";24987228]Niimpä. Tuskin se tosta ainakaan helpommaksi muuttuu. Mä en ymmärrä miten jotkut vanhemmat eivät vaan osaa tai jaksa pitää kiinni siitä mitä sanovat. Meillä ainakin lapset ovat totelleet aina todella hyvin koska olen jaksanut pitää melkein aina kiinni siitä mitä sanon ja katson että käskyä ei rikota.[/QUOTE]

Tässä taannoin oli tilanne iltapalapöydässä meillä se, että meidän 3v ja heidän lapsi eivät olisi halunneet syödä mitään ns. kunnollista vaan ottaa jotain herkkua vaan. Olin leiponut muffinseja siihen "jälkkäriksi". Meidän lapsi ei saanut. Hänelle sanottiin, että jos et syö leipääsi niin et saa mitään hyvääkään. Heidän lapsensa sai, kun lupasi kuitenkin syödä leipänsäkin. No tietäähän sen jokainen, että jos 2v saa ison muffinsin niin ei se mitään leipää enää syö. Ja sitten vielä sanoivat ettei sen ikäiseltä voi vaatia, jos se kerran näkee ne muffinsit. Ei meidän 3v jaksanut tuskailla pitkäänkään sitä, että jäi herkuitta.

Yhteistyössä