Jos kalatiskissä myydään savustettua siikaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyn

Vieras
siellä on muutama kokonainen ja yhdestä osa leikaatu ja ilmeisesti myyty.

Kysymys kuuluu siis että pitääkö ne ostaa kokonaisina vai saako ostaa palan kerrallaan?

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn:
siellä on muutama kokonainen ja yhdestä osa leikaatu ja ilmeisesti myyty.

Kysymys kuuluu siis että pitääkö ne ostaa kokonaisina vai saako ostaa palan kerrallaan?

Ei tarvi ostaa kokonaisena ,saa palanakin.

T: lihatiskin täti

No mä olin tänään Prismassa ja pyysin palaa siitä, hinta 10,90/kg.
Täti kysyi että voisiko laittaa mulle palan fileestä mieluummin. Kysyin tietenkin että onko sillä sama hinta ja täti vastasi että eeei, ihan vähän kalliimpi ja veti hintalappua jostain takaa lähemmäs niitä fileitä.

Vastasin sitten että ei kun laita vaan sitä kokonaista, nähtyäni hinnan: 24,90/kg!!! Että IHAN VÄHÄN VAAN kalliimpi!!!

Täti laittoi selvästi herne nenussa mulle palan sitä mitä ekana pyysin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mä olin tänään Prismassa ja pyysin palaa siitä, hinta 10,90/kg.
Täti kysyi että voisiko laittaa mulle palan fileestä mieluummin. Kysyin tietenkin että onko sillä sama hinta ja täti vastasi että eeei, ihan vähän kalliimpi ja veti hintalappua jostain takaa lähemmäs niitä fileitä.

Vastasin sitten että ei kun laita vaan sitä kokonaista, nähtyäni hinnan: 24,90/kg!!! Että IHAN VÄHÄN VAAN kalliimpi!!!

Täti laittoi selvästi herne nenussa mulle palan sitä mitä ekana pyysin.

No aika hölmösti siltä tädiltä..

t:lihatiskin täti

Ihan sivu huomautuksena, kokonaisen kalan hukkaprosentti on noin 60-70%, joten lopullisessa syötävässä osassa hinta on noin suurin piirtein sama, eri asia jos haluaa kotiin kantaa päät sun muut, jotka mee bioon suoraan muutenkin.

MUTTA jos täti myy sulle esim.kokonaisen siian häntäpäästä palan, niin siinä kyllä rahallisesti voittaa fileen hintaan nähden.

Ymmärtäsisin jos olis niillä sääntö että ei myydä kuin kokonaisena, mutta:
Voisi sen kertoa eikä yrittää huijaamalla saada mua ostamaan muka melkein samalla hinnalla sitä filettä.

Ei se olisi kertonut sitä kilohintaa mulle edes jos en olisi kysynyt.

Oli munkin mielestä aika hölmöä. =/

Yhteistyössä