Jos kaverisi soittaa, että tulisi kyläilemään lapsensa kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eipäsjuupas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eipäsjuupas

Vieras
niin laskisitko oman lapsesi muualle leikkimään jos hän niin haluaisi? Jos ovat samanikäisiä ja hyvin tulevat toimeen ja ennenkin ovat tykänneet leikkiä yhdessä?

Tuli tuossa lapsen puolesta iso surku kun monen monta kertaa oli toivonut, että mentäisiin leikkimään "Janin" luo. Sovittiin "Janin" äidin kanssa, että mennään kyläilemään. Heille kun päästiin, ni kerkisin istua kahvipöytään, perheen vanhempi lapsi ilmoittaa, että lähjtee ystävänsä luokse leikkimään ja "Jani" sanoi, että hän haluaa lähteä mukaan. Kaverini vaan auttoi lapset pukemaan ja niin ne lähtivät. Oma poikani oli hieman hämillään kun "Jani" sitten lähti. Ei siinä sitten kauaa viitsinyt Kahvipöydässäkään istua ja katsoa kun oma lapsi on surkeana. Lähdettiin nopsaan kotiin.

Laskisin, ellei olla erikseen sovittu, että kaverin lapsi tulee omieni kanssa leikkimään. Tällöin tietysti kysyisin omilta lapsiltani ensin, sopiiko heille se.

olipas epäkohteliasta äidiltä päästää leikkikaveri lähtemään. Taitaa olla käytöstavat ja kasvatus hakusessa, ku tollasta sallii.

Pitäis vähän ymmärtää jotain. Nyt vieraan mieli pahoitettiin. Ei sit kutsuis kyläilee-.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22072684:
Laskisin, ellei olla erikseen sovittu, että kaverin lapsi tulee omieni kanssa leikkimään. Tällöin tietysti kysyisin omilta lapsiltani ensin, sopiiko heille se.

En ole kaverini luona tainnut kertaakaan kyläillä ilman poikaa ja vielä kysyin kaverilta, että voitaisko tulla pojan kanssa kyläilemään ja leikkimään. Ja oma poikani on 4,5 ja kaverin nuorempi lapsi 5v

Alkuperäinen kirjoittaja eipäsjuupas;22072704:
En ole kaverini luona tainnut kertaakaan kyläillä ilman poikaa ja vielä kysyin kaverilta, että voitaisko tulla pojan kanssa kyläilemään ja leikkimään. Ja oma poikani on 4,5 ja kaverin nuorempi lapsi 5v

Mulla on ollut ystäviä, jotka ovat tulleet käymään ja heillä on ollut sen ikäisiä lapsia, joita ei yksinkään voi kotiin jättää. Ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa, sillä jos ystäväni on tullut meille saadakseen lapselleen kaverin, niin hän on sanonut sen jo sopiessaan kyläilystä. Sama on toiminut myös toisinpäin. Mäkään en ole olettanut, että ystävieni lapset pysyttelevät kotona silloin, kun minä haluan tavata ystävääni. Ja mullahan on saattanut lapset olla alunperinkin jossain muualla juuri tuona ajankohtana eli on senkin vuoksi pitänyt sopia asiasta erikseen. Ja mä olen jo puhelimessa voinut sanoa, että meidän "Jani" on kyllä tuolloin isällään eikä kotona.

No en todellakaan laskisi. Jonkun sortin käytöstavat on oltava. Lähteekö joku muka itse kesken kahvin naapuriin, kun joku on kylässä.

Tietty sillä tavoin voisin päästä ulos, että tämä kyläilijä tulisi mukaan.

No en todellakaan laskisi. Jonkun sortin käytöstavat on oltava. Lähteekö joku muka itse kesken kahvin naapuriin, kun joku on kylässä.

Tietty sillä tavoin voisin päästä ulos, että tämä kyläilijä tulisi mukaan.
Yleensä kai ihmiset pyytävät tai muutoin sopivat, että joku tulee kylään. Lapset usein sivuutetaan eikä heidän mielipidettä kysytä. Itse inhosin lapsena näitä "pakkoleikittämisiä" enkä halunnut omilleni samaa. Silti mun lapseni ovat lähes aina halunneet leikkiä meille kylään tulevan mun kaverini lapsen kanssa, kunhan asiasta olen heidän kanssaan sopinut.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22072768:
Yleensä kai ihmiset pyytävät tai muutoin sopivat, että joku tulee kylään. Lapset usein sivuutetaan eikä heidän mielipidettä kysytä. Itse inhosin lapsena näitä "pakkoleikittämisiä" enkä halunnut omilleni samaa. Silti mun lapseni ovat lähes aina halunneet leikkiä meille kylään tulevan mun kaverini lapsen kanssa, kunhan asiasta olen heidän kanssaan sopinut.

Tähän asti lapset ovat hienosti leikkineet yhdessä ja näyttäneet viihtyvän keskenään. Mut nyt tuli itselleni ainakin sellainen olo, ettei taideta vähään aikaan kyläillä tuolla. Ilmeisesti ei "Jani" haluakaan leikkiä poikani kanssa enää.

Jännä on vielä se, että he ovat kyllä aina olleet poikamme synttäreillä, mutta kertaakaan ei ole tullut kutsua "Janin" synttäreille.

Alkuperäinen kirjoittaja eipäsjuupas;22072791:
Tähän asti lapset ovat hienosti leikkineet yhdessä ja näyttäneet viihtyvän keskenään. Mut nyt tuli itselleni ainakin sellainen olo, ettei taideta vähään aikaan kyläillä tuolla. Ilmeisesti ei "Jani" haluakaan leikkiä poikani kanssa enää.

Jännä on vielä se, että he ovat kyllä aina olleet poikamme synttäreillä, mutta kertaakaan ei ole tullut kutsua "Janin" synttäreille.
Älä vedä asiasta hernettä nenään :hug: 5-vuotiailla alkaa olla pihapiirissä omia kavereita, joiden kanssa he haluavat olla. Kyse ei ole siitä, että tämä "Jani" ei pitäisi sinun pojastasi vaan siitä, että "Janin" reviiri ja kaveripiiri on laajentunut ja hän mielellään lähtee isomman sisaruksensa mukaan jollekin muulle kaverille. Mä suosittelen, että jatkossa kun näitä kyläilyjä sovit ystäväsi kanssa, sovit nimenomaan kyläilyn niin, että voisiko sun lapsesi tulla leikkimään "Janin" kanssa. Aikaisemmin "Jani" ei ehkä ole ilman äitiään ulkona ja kavereilla ollut, joten sen vuoksi törmäsit asiaan nyt ensimmäistä kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22072828:
Älä vedä asiasta hernettä nenään :hug: 5-vuotiailla alkaa olla pihapiirissä omia kavereita, joiden kanssa he haluavat olla. Kyse ei ole siitä, että tämä "Jani" ei pitäisi sinun pojastasi vaan siitä, että "Janin" reviiri ja kaveripiiri on laajentunut ja hän mielellään lähtee isomman sisaruksensa mukaan jollekin muulle kaverille. Mä suosittelen, että jatkossa kun näitä kyläilyjä sovit ystäväsi kanssa, sovit nimenomaan kyläilyn niin, että voisiko sun lapsesi tulla leikkimään "Janin" kanssa. Aikaisemmin "Jani" ei ehkä ole ilman äitiään ulkona ja kavereilla ollut, joten sen vuoksi törmäsit asiaan nyt ensimmäistä kertaa.

Kyllä tämä "Jani" on paljonkin ollut varsinkin kesällä kavereitten kanssa keskenään pihalla ja viimeksi kun kaverini pihalla leikkivät, niin ottivat poikani mukaan leikkeihin. Ja kun tähän asti ollaan menty aina kyläilemään heille juuri siksi, että pojat pääsevät leikkimään yhdessä ja näin ollaan aina kaverini kanssa puhuttu.

Kutsuithan nytkin itsesi kylään. Ehkä siitä voi päätellä jotakin?

Alkuperäinen kirjoittaja eipäsjuupas;22072844:
Kyllä tämä "Jani" on paljonkin ollut varsinkin kesällä kavereitten kanssa keskenään pihalla ja viimeksi kun kaverini pihalla leikkivät, niin ottivat poikani mukaan leikkeihin. Ja kun tähän asti ollaan menty aina kyläilemään heille juuri siksi, että pojat pääsevät leikkimään yhdessä ja näin ollaan aina kaverini kanssa puhuttu.
Ymmärrän, mutta omasta kokemuksestani voin sanoa, että kun lapset kasvavat, he myös muuttuvat. Lasten ollessa pieniä vanhemmille on itsestäänselvää, että omat lapset leikkii kylään tulleiden lasten kanssa. Mutta kun lasten kaveripiiri alkaa laajeta ja tulla lasten omia juttuja, niin tilanne muuttuu. Enää oma lapsi ei olekaan se, joka auliisti viihdyttää äidin ystävättären lasta. Pian oma lapsesikin menee mieluummin kaverille naapuriin kuin viihdyttää jonkun ystäväsi lasta. Ellei asiasta erikseen toisin sovita. Nyt "Jani" meni jonnekin kaverille sisälle ja luonnollisestikaan sinne ei voi vierasta 4,5-vuotiasta ottaa mukaan 5-vuotiaan vahdittavana.

[QUOTE="Yksvaan";22072865]Kutsuithan nytkin itsesi kylään. Ehkä siitä voi päätellä jotakin?[/QUOTE]

Meillä on aina ollut kaverin kanssa molemmin puolin noin, että soitellaan, että voitaisko tulla kyläilemään.

Että sen takia nyt sinun mielestäsi teidätkin on kutsuttava "Janin" synttäreille, minä kun luulin aina että jokainen kutsuu ne kenet haluaa ja ehkä "Jani" ei ole halunnut sinun lastasi juhliinsa.

Lisään vielä, että vaikka olenkin kohta 50 v, muistan omasta lapsuudestani oikein hyvin nämä "pakkoleikittämiset". Mentiin ystäväperheen luokse kylään ja siellä lapsilla mieli poltti kavereiden kanssa leikkimään, mutta vanhemmat pakottivat leikkimään mun kanssani. Kyllä mä vaistosin, että toinen koko ajan odottaa, milloin me lähdetään pois ja hän pääsee kavereiden kanssa leikkimään. Ja muistan sen polttelun itsellänikin, kun olisin halunnut kavereiden luokse ja koko ajan mielessään toivoi vanhempien ystäväperheestä, että "lähtekää jo, lähtekää jo".

No kylläpä oli tökeröä käytöstä kaveriltasi! Olisin mitä luultavammin avannut suuni siinä jossain vaiheessa ja sanonut asiasta, että kun on niin harmi, kun meidän poika olisi juuri halunnutkin leikkikaveria. Olisi varmaan ollut kivempi rupatellakin pidempäänkin siinä tapauksessa. Olisin kyllä sanonut miten asia on. TÖRKEÄÄ!!!!!!!!!!

Kyllä mä päästän lapset ulos/kavereille, ellei jo etukäteen ole selkeästi sovittu siitä, että ystäväni lapsi tulee meille leikkimään meidän lasten kanssa. Etenkin isompi (6½v) on ehtinyt sopia ja suunnitella ties mitä luokkakamujensa kanssa pitkin päivää, ja saa ne suunnitelmansa myös toteuttaa halutessaan, jos ei ole ollut tiedossa että joku mun kavereista tulee käymään. Pienempi jäisi tod.näk. kotiin tuollaisessa tilanteessa.

Ylipäätään tykkään siitä, että vierailuista sovitaan edes pari päivää ennemmin, kun muuten voi olla ties mitä suunnitelmia miehellä, esikoisella...

Yhteistyössä