Jos laitan deitti-ilmoituksen nettiin, voisinko tehdä sen ilman että kaikki ottaa vaan julkisuuden perässä yhteyttä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkujulkkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikkujulkkis

Vieras
Olen radiojuontaja valtakunnallisella kanavalla. Vaikka naama ei ehkä olisikaan tuttu, äänikin on sitäkin tutumpi ja nimi myös. Voisinko laittaa esimerkiksi toisen nimeni deitti-ilmoitukseen, vai onko se "väärin"?

En haluaisi että seiskat kirjoittelee kuinka epätoivoinen olen kumppanin etsinnässä.

[QUOTE="vieras";24760685]Siis eihän deitti-ilmoitukseen mitään nimiä tartte laittaa.[/QUOTE]

Niin mutta siiinä vaiheessa kun tapaan jonkun ja keskustelen, niin saako silloiinkin valehdella nimensä?

[QUOTE="aapee";24760696]Niin mutta siiinä vaiheessa kun tapaan jonkun ja keskustelen, niin saako silloiinkin valehdella nimensä?[/QUOTE]

Yleensä kerrotaan vain etunimi. Ja tottakai sä saat valehdella, ei kukaan estä.

tarvitseeko sen deitti ilmoituksen rekisteröinti tehdä oikeesti omilla tiedoilla vai voiko sinne keksiä feikkinimet ja muut tiedot mitä sitten kysytäänkin?

[QUOTE="mä";24760746]Tunnettu radiojuontaja esitti kuuromykkää ja valehteli nimensä sokkotreffeillä, eiköhän siitä isommat otsikot tule kuin omana itsenä olemisesta. :D[/QUOTE]

Tuokin on totta...

Ja "oikeasti" en ole löytänyt oikein ketään, olisi kiva tutustua ensin vähän edes jollain tasolla, ennen kuin tapaa oikeasti ketään. :)

[QUOTE="Jonna";24760795]Mä laitoin ilmon treffi-palstalle ja sain eräänlaiselta julkkikselta vastauksen. Pitäiskö nyt kuuluttaa kaikille kuka se on? Vink, sammuttaa tulia...[/QUOTE]
Öh, ei... Miksi pitäisi, eivätkö julkkikset saa etsiä kumppania?

[QUOTE="aapee";24760806]Olen enemmän tällainen aikuistyttö, eli ei mikään parikymppinen tekopirteä ilopilleri. Mutta en kuitenkaan (ainakaan omasta mielestäni) ole mikään kuiva rusina joka lukee uutisia tympääntyneellä äänellä.[/QUOTE]No niitä nenän kautta puhuvia tekopirteitä on kyllä kaikki kanavat nykyään täynnä ja niiden huumorikin kuulostaa usein siltä kuin sitä luettaisiin jostain skriptistä.

No niitä nenän kautta puhuvia tekopirteitä on kyllä kaikki kanavat nykyään täynnä ja niiden huumorikin kuulostaa usein siltä kuin sitä luettaisiin jostain skriptistä.

Se saattaa vaihdella. Osalla on sanasta sanaan kirjoitetut "muistiinpanot". Itsellä on vaan sellaiset summittaiset, eli siitä mistä juttelen, niin otsikot. Välttämättä ei niitäkään. Riippuu päivästä ja fiiliksestä.

Jos nyt sitten jäät kiinni tästä epätoivoisuudestasi, ja seiskan toimittaja soittaa sulle, niin mikä on ongelma?

Selität vaan toimittajalle, että teet ihan käytännössä pohjatyötä jotain teidän työjuttua varten, joka käsittelee nettideittejä. Etkä suinkaan ole oikeasti niin epätoivoinen, että sieltä deittisivustolta mitään tosissasi etsisit...

[QUOTE="aapee";24760908]Se saattaa vaihdella. Osalla on sanasta sanaan kirjoitetut "muistiinpanot". Itsellä on vaan sellaiset summittaiset, eli siitä mistä juttelen, niin otsikot. Välttämättä ei niitäkään. Riippuu päivästä ja fiiliksestä.[/QUOTE]Sitä mä oon usein miettinyt että miten tarkkaan kirjoitetut skriptit tai muistiinpanot esim. näillä aamulähetysten juontajilla on. On selvää että jotkut osaavat spontaanin jutustelun ja kommentoinnin paremmin kuin toiset ja lähetyksissä täytyy toki olla selkeä valmiiksi mietitty ohjelmarunko mutta joskus oikeasti kuulostaa siltä kuin nämä lukisivat nämä ns. hauskat juttunsa lähes suoraan paperista tai ovat käyneet koko vuoropuhelun harjoituksen vuoksi jo etukäteen.

Jos nyt sitten jäät kiinni tästä epätoivoisuudestasi, ja seiskan toimittaja soittaa sulle, niin mikä on ongelma?

Selität vaan toimittajalle, että teet ihan käytännössä pohjatyötä jotain teidän työjuttua varten, joka käsittelee nettideittejä. Etkä suinkaan ole oikeasti niin epätoivoinen, että sieltä deittisivustolta mitään tosissasi etsisit...
Hyvä vinkki! Paitsi että toimittajat seuraavat aika tarkkaan myös tätä palstaa, niin homma vesittyi nyt tähän paikkaan.
Kohta lukee iltiksessä "mystinen radiojuontaja kaksplussan palstalla hakemassa deittihakuneuvoja"

Alkuperäinen kirjoittaja minäkin kysyn;24760738:
tarvitseeko sen deitti ilmoituksen rekisteröinti tehdä oikeesti omilla tiedoilla vai voiko sinne keksiä feikkinimet ja muut tiedot mitä sitten kysytäänkin?

Yleensäkin kannattaa tehdä joku anonyymi s-posti tyyliin
sinkkuMarja at suomi24. Koskaa ei kannata tuntemattomille antaa ensikättelyssä niitä omia oikeita tietoja. Noilla deittipalstoilla pyörii ihan tavallisten fiksujen ihmisten lisäksi täysiä idoottejakin.

Suosittelen alkuun edes jonkunmittaista kirjeenvaihtoa ennen ensitapaamista.

Sitä mä oon usein miettinyt että miten tarkkaan kirjoitetut skriptit tai muistiinpanot esim. näillä aamulähetysten juontajilla on. On selvää että jotkut osaavat spontaanin jutustelun ja kommentoinnin paremmin kuin toiset ja lähetyksissä täytyy toki olla selkeä valmiiksi mietitty ohjelmarunko mutta joskus oikeasti kuulostaa siltä kuin nämä lukisivat nämä ns. hauskat juttunsa lähes suoraan paperista tai ovat käyneet koko vuoropuhelun harjoituksen vuoksi jo etukäteen.

Joo, ohjelma runko löytyy. Meidän radiolla aamun porukat usein katselevat jotain lehteä, ja nappaavat ideat sieltä. Ja ne lehtikatsaukset on pääasiassa käsikirjoitettua etukäteen. Mutta aamutiimissä joko koko keskusteluhetki on käsikirjoitettu, tai sitten ei. Siis se ei toimi jos toinen juontaja lukee kaiken paperista ja toinen improvisoi. Ei se käsikirjoitus sitten enää toimi.

Yhteistyössä