Jos lukee, että 0-3-vuotiaat ilmaiseksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JooHöpöhöpö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

JooHöpöhöpö

Vieras
... niin tarkoittaako se, että alle 3 vuotiaat (eli maksimissaan 2v ja 364 päivää vanhat) vai alle 4-vuotiaat. Tämmöisiä ilmoituksia on monessa paikassa 0-3v tai 0-6v. Mites se menee...

Jo on että 0-3 niin juurikin niin että siihen asti ilmaseksi kun täyttää neljä. Jos se raja olisi kolme vuotiaaksi, silloin pitäisi olla että ALLE 3 tai 0-2 vuotiaat.

Jos vaikka lentolippujen hinta on siten, että 3-17 v pääsee puoleen hintaan, niin se koskee 3 vuotta täyttäneitä ihan siihen saakka, kunnes täyttävät 18 vuotta.
Miettikää siitä.

Miten ihmiset eivät nyt tajua tuota. Jos sanottaan, että nolla- kolmevuotiaat pääsevät ilmaiseksi, niin sillä tarkoitetaan todellakin sitä, että ne kolme-vuotiaat pääsevät ilmaiseksi. Vasta kun täyttävät neljä, eli eivät ole enää kolme-vuotiaita, joutuvat maksamaan.

Minun mielestä tämä on väärin ilmaistu. 0-3-vuotias PITÄISI tarkoittaa 0 - tasan 3v ja 0 päivää. Käytäntö on kuitenkin se, että se tarkoittaa 0 - 3v ja 364 päivää. Se nyt vaan on niin ja ainakin kaikkialla missä on tullut mua vastaan tämä tilanne (kuten tuo lentoyhtiöiden 3-17v) niin se on mennyt jälkimmäisellä tavalla.

Mielestäni ei silti ole tyhmyyden merkki, että ajattelee tätä asiaa...

Samanlainen juttu on tämä "kaksi kertaa enemmän". Kansankielessä se yleensä tarkoittaa kaksinkertaista määrää. Minun mielestä se kuitenkin tarkoittaa oikeasti kolminkertaista määrää. Tätä "väärää logiikkaa" on vaan jauhettu niin paljon, että se on vakiintunut kielenkäyttöön ja asiasta on turha halkoa hiuksia. Tieteellisessä tekstissä lienee eri asia, mutta siellä varmaan mennään eksaktiuden perusteella prosenteilla tai yksiselitteisine ilmauksine.

Miten muuten porukka mieltää sanonnan "puolet enemmän". Kuinka paljon on puolet enemmän jos alkuperäinen hinta on 100 euroa. Kai se on sentään kaikille 150 euroa? Tullut meinaan vastaan ihmisiä joille se olisi 200 euroa.

Näille ihmisille sitten yleensä puolet enemmän ja 2 kertaa enemmän olisi sama juttu :)

Voisiko joku teistä avata mulle logiikkaa että jos lapsi on 3 vuotta ja 8 kk ja pääsee ilmaiseksi 0-3 vuotiaat niinmiten te sitten laittaisitte jos tämän 3v 8kk pitäisi maksaa koska on kolme eikä neljä? Hoplopin sivuilla on mielestäni hyvin ja selkeästi laitettu. Alle 1v ilmaiseksi 1-2 vuotiaat hinta X ja 3-17 v hinta X. Selkeetä.

Minun mielestä tämä on väärin ilmaistu. 0-3-vuotias PITÄISI tarkoittaa 0 - tasan 3v ja 0 päivää. Käytäntö on kuitenkin se, että se tarkoittaa 0 - 3v ja 364 päivää. Se nyt vaan on niin ja ainakin kaikkialla missä on tullut mua vastaan tämä tilanne (kuten tuo lentoyhtiöiden 3-17v) niin se on mennyt jälkimmäisellä tavalla.

Mielestäni ei silti ole tyhmyyden merkki, että ajattelee tätä asiaa...

Samanlainen juttu on tämä "kaksi kertaa enemmän". Kansankielessä se yleensä tarkoittaa kaksinkertaista määrää. Minun mielestä se kuitenkin tarkoittaa oikeasti kolminkertaista määrää. Tätä "väärää logiikkaa" on vaan jauhettu niin paljon, että se on vakiintunut kielenkäyttöön ja asiasta on turha halkoa hiuksia. Tieteellisessä tekstissä lienee eri asia, mutta siellä varmaan mennään eksaktiuden perusteella prosenteilla tai yksiselitteisine ilmauksine.

Miten muuten porukka mieltää sanonnan "puolet enemmän". Kuinka paljon on puolet enemmän jos alkuperäinen hinta on 100 euroa. Kai se on sentään kaikille 150 euroa? Tullut meinaan vastaan ihmisiä joille se olisi 200 euroa.

Näille ihmisille sitten yleensä puolet enemmän ja 2 kertaa enemmän olisi sama juttu :)
No kyllä tuo on täysin yksiselitteisesti sanottu, että 3-vuotias pääsee ilmaiseksi. Se tarkoittaa juurikin sitä, että kolme-vuotias pääsee ilmaiseksi. miten tuon yksiselitteisemmin voisi sanoa?

Voisiko joku teistä avata mulle logiikkaa että jos lapsi on 3 vuotta ja 8 kk ja pääsee ilmaiseksi 0-3 vuotiaat niinmiten te sitten laittaisitte jos tämän 3v 8kk pitäisi maksaa koska on kolme eikä neljä? Hoplopin sivuilla on mielestäni hyvin ja selkeästi laitettu. Alle 1v ilmaiseksi 1-2 vuotiaat hinta X ja 3-17 v hinta X. Selkeetä.

Täh?
Silloin laitettaisiin, että 0-2-vuotiaat ilmaiseksi...

[QUOTE="...";30765793]Täh?
Silloin laitettaisiin, että 0-2-vuotiaat ilmaiseksi...[/QUOTE]

Nimenomaan, halusinkin että ne joiden mielestä se EI mene näin avaisivat vähän logiikkaansa. Kun 3 vuotias on 3 vuotias oli se sitten 3v0 päivää tai 3 v 267 päivää. Että miten nämä ihmiset sen päässään vääntävät. Lentokoneissakin ikäraja on 0-2 vuotta ja 3-17 vuotta. Ja kaikki muutkin ikärajat. Esim ravintolat ja ajokortit jne.

Yhteistyössä