Jos luottotiedoton saa vuokrarästien takia ilmoituksen häädöstä, niin mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen

Vieras
On tullut jo aiemmin varoitus että jos rästejä ei makseta niin häätö tulee. Tämä henkilö on omien sanojensa mukaan koittanut rästejä maksaa mutta ilmeisesti ei tarpeeksi. Tietoa siitä että rahaa ei ole tullut tarpeeksi ei kuulemma ole tullut. Nyt hänelle tuli ilmoitus että jos ei maksa 2000?:n rästejä heti kerralla, niin häätö tulee.

Voiko tällainen henkilö joutua taivasalle tai voisiko hän saada esim. sossusta apua? Hän pyysi lainaksi minulta tätä summaa mutta en todellakaan haluaisi sitä maksaa, etenkin kun vanhojakin velkojakin on vielä saamatta. Hän lupasi että maksaisi 150? kuussa suoraveloituksena, eli eläkkeensä. Tuon 150? hän voisi siis maksaa kuukaudessa (vuokran lisäksi) myös jonnekin toisaalle.

Auttakaa ihmiset nyt minua keksimään miten tämä henkilö pääsee pälkähästä ilman että minä joudun maksajaksi.

No sitä en tiedä miten tämä henkilö pääsee pälkähästä muuten kun muuttamalla halvempaan kämppään johon rahat riittää, mutta miksi sinä muka joutuisit maksajaksi?

Ja jos on tullut jo useampia huomautuksia parin tonnin rästeistä niin ei siitä nyt erikseen tarvi ilmottaa että "hei tää sun sataviiskymppiäs ei ny oikeen ollu se mitä me tarkotettiin".

ensinnäkin mikäänhän ei velvoita sinua maksajaksi, mutta ymmärrän toki että haluat auttaa..
Ko. henkilön tulisi ottaa pikimmiten yhteyttä oman alueensa sosiaalivirkailijaan sossuun, he saattavat voida auttaa asiassa.
Sossusta voi kuulema saada lainaakin tälläsissä tilanteissa, jonka siis maksaa sitten vähitellen takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
No sitä en tiedä miten tämä henkilö pääsee pälkähästä muuten kun muuttamalla halvempaan kämppään johon rahat riittää, mutta miksi sinä muka joutuisit maksajaksi?

Ja jos on tullut jo useampia huomautuksia parin tonnin rästeistä niin ei siitä nyt erikseen tarvi ilmottaa että "hei tää sun sataviiskymppiäs ei ny oikeen ollu se mitä me tarkotettiin".

Hän väitti ettei saa mistään asuntoa kun ei ole luottotietoja. Ja pyysi minulta lainaksi tuon rahan, olen tämän kyseisen henkilön tytär ja kuulemma ainoa toivo. Jonnekin asuntolaan kuulemma joutuu jos en rahaa lainaa.

Ilmeisesti olivat sopineet vuokranantajan kanssa että äiti lyhentää vuokrarästejä sen minkä pystyy mutta sitten ei tullut ilmoitusta että lyhennys ei ole tarpeeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
ensinnäkin mikäänhän ei velvoita sinua maksajaksi, mutta ymmärrän toki että haluat auttaa..
Ko. henkilön tulisi ottaa pikimmiten yhteyttä oman alueensa sosiaalivirkailijaan sossuun, he saattavat voida auttaa asiassa.
Sossusta voi kuulema saada lainaakin tälläsissä tilanteissa, jonka siis maksaa sitten vähitellen takaisin.

Tässä on suurin ongelma se että minä haluan toki äitiäni auttaa, mutta en todellakaan rahallisesti. Hän on käyttänyt käyttänyt minua rahallisesti hyväkseen aina ja nytkin on vanhoja velkoja maksamatta. 2000? on iso raha enkä keksi mitään perustetta miehelleni miksi meidän pitäisi se lainata. Etenkin kun ei ole mitään takeita että nytkään saisimme rahamme takaisin.

No ihan ekana äitis kannattaa ottaa sossuun yhteyttä. Eipä taida enää vuokranantaja joustaa, kun noin paljon on rästejä. Ja asuntoa ei varmaan saa sitten mistään... patti tilanne, mutta äitis olisi kannattanut hoitaa asiansa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:

Hän väitti ettei saa mistään asuntoa kun ei ole luottotietoja. Ja pyysi minulta lainaksi tuon rahan, olen tämän kyseisen henkilön tytär ja kuulemma ainoa toivo. Jonnekin asuntolaan kuulemma joutuu jos en rahaa lainaa.

Ilmeisesti olivat sopineet vuokranantajan kanssa että äiti lyhentää vuokrarästejä sen minkä pystyy mutta sitten ei tullut ilmoitusta että lyhennys ei ole tarpeeksi.

Kaksi sanaa sinulle: ÄLÄ LAINAA! Et tule rahojasi näkemään.

Äidillesi sossu kyllä hommaa asunnon, käske ottaa aika kunnan velkaneuvojalle, voi todennäköisesti saada sosiaalista luottoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ihan ekana äitis kannattaa ottaa sossuun yhteyttä. Eipä taida enää vuokranantaja joustaa, kun noin paljon on rästejä. Ja asuntoa ei varmaan saa sitten mistään... patti tilanne, mutta äitis olisi kannattanut hoitaa asiansa...

Olen ehdottomasti samaa mieltä että olis kannattanut hoitaa asiansa. Vaan kun ei ole. Ja nyt minä joudun joko maksamaan ison summan rahaa jota en välttämättä saa edes takaisin tai sitten elämään itseni kanssa jos äiti päätyy asunnottomaksi.

Yhteistyössä