jos menette johonkin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ööpööh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

ööpööh

Vieras
äitinne kanssa ja pääsette kassalle niin maksatko omat ostoksesi?

kun olin äitini kanssa kirpparilla ja sanoin että maksa sinä niin annan sitten rahan sulle jälkeenpäin kun siinä oli jonoa.
tietysti olisin voinnut maksaa itsekkin oman ostokseni.
siskoni oli meidän mukana.
äiti sitten siihen että maksa omat ostoksesi,en ole enää hänen elätettävänään.eli olen aikuinen kuten siskonikin.
mutta hänen ostokset maksoi tietysti mukisematta kuten aina.
ja minulle heti aina valittamassa rahasta vaikka olisin antanut rahan hänelle tietysti tavaroistani.
sitten sanoi että no,laita ne tavarat siihen ja anna se raha heti.

onko tuossa jotain outoa?
vai kuvittelenko vain.

ajattelin vaan että olisi helpompi että yksi maksaa kaikkien ostokset ja antaa rahan sitten sen jälkeen.

mikä vaikeus siinä on maksaa omat ostoksena? mitä väliä vaikka on jonoa, eiköhän ne kassatädit siellä palvele siltikin jokaista. ei tuo sun tapas musta ollut sen helpompi taikka nopeempi.

Ei ollut tullut mieleenkään sanoa tuollaista.
Mutta hieman on "tyhmää" valittaa sinulle ettet ole hänen elätettävä kun aikuinen olet ja samalla maksaa toisen aikuisen lapsen ostokset.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Ei ollut tullut mieleenkään sanoa tuollaista.
Mutta hieman on "tyhmää" valittaa sinulle ettet ole hänen elätettävä kun aikuinen olet ja samalla maksaa toisen aikuisen lapsen ostokset.

joo,vähän ihmettelen samaa..kun siskon ostokset maksaa mutta ei minun ..
tuntuu et sisko olisi hänelle tärkeämpi kun minä.
en kai sitten ollut huolittu lapsi tai jotain,en tiedä.

no minusta aika outoa sinulta tuo käsitys että helpompi tapa olisi toimia noin ja sitten jälkikäteen rätnätä rahojen kanssa.. entä jos äitis ajatteli ettei jälkikäteen sitten tule niitä rahoja takaisin? Kumma juttu kyllä molemmin puolin

Alkuperäinen kirjoittaja ennen sattui ja tapahtui:
no minusta aika outoa sinulta tuo käsitys että helpompi tapa olisi toimia noin ja sitten jälkikäteen rätnätä rahojen kanssa.. entä jos äitis ajatteli ettei jälkikäteen sitten tule niitä rahoja takaisin? Kumma juttu kyllä molemmin puolin

no kyllä aina olen maksanut takaisin velkani.
joten turha siitä heti valittaa kun et edes tiedä siitä asiasta mitään.

Kyllä mun vanhemmat edelleen haluaisivat maksaa kaikenlaisia ostoksia. Pitävät sitä jotenkin itsestäänselvyytenä että jos ollaan kassalla niin he kaivavat kuvetta.
Ihanaa että vanhemmat ovat tuollaisia mutta olen antanut samalla mitalla takaisin ja usein ravintolassa tms. ehdin läväyttää ensimmäisenä kortin pöytään ja olen maksumiehenä.

anteeksi luin huonosti, nyt vasta hoksasin että teillä oli vielä sisko mukana ja hänelle maksoi ilmanmuuta. no sitten kyllä ihmettelisin suoraan äidille että miksi toimii noin

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Mä oon ainakin parempituloinen kuin äitini eikä tosiaankaan tulis mieleen maksattaa hänellä ostoksiani. Toisinpäin teen joskus sen sijaan, jos ollaan esim. mummolassa kyläilemässä niin maksan kaikki ostokset.

Eihän ap ollut maksattamassa äidillään.
Vain että kassalla maksaa ja hän antaa rahat takaisin myöhemmin.

Mä oon ainakin parempituloinen kuin äitini eikä tosiaankaan tulis mieleen maksattaa hänellä ostoksiani. Toisinpäin teen joskus sen sijaan, jos ollaan esim. mummolassa kyläilemässä niin maksan kaikki ostokset.

joo,jos olisin rikas niin sitten voisin kans joskus maksaa jotain mutta kun köyhä opiskelija olen niin ei paljon rahaa ole koskaan ylimääräistä.

;) Ehkä ne ostokset on tolla samalla periaatteella joskus aiemmin jäänytkin maksamatta takaisin. Muutenkin hankalampaahan se on sähläillä laskee että paljonko rahaa meni ja löytää sit just tasaraha jne.

;) Ehkä ne ostokset on tolla samalla periaatteella joskus aiemmin jäänytkin maksamatta takaisin. Muutenkin hankalampaahan se on sähläillä laskee että paljonko rahaa meni ja löytää sit just tasaraha jne.

tarviiko sitä juuri olla tasaraha?jos se jää parista eurosta kiinne niin tuskin se äitiä haittaisi,vai? :o

Yhteistyössä