Jos mies pettää niin voiko siitä syyttää muita kuin itseään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Saara"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ilman täällä;27813294:
Meillä on kaksi pientä lasta, emmekä lähes koskaan riitele. Keskitymme omiin elämiimme ja lapsiin häiriten toisiamme mahdollisimman vähän. Olemme myös olleet todella pitkään yhdessä, joten pari vuotta sinne tänne ei tunnu missään.

Mutta jos teillä on enemmänkin kaverisuhde, niin haittaako se edes että toinen käy vieraissa? Ettekö voisi yhdessä päättää että vieraissa käyminen on OK, kun kert ei seksi oman kumppanin kanssa toimi.

Jos pettäminen huolettaa sinua, niin sitten sitä kannattaa miettiä ainakin omissa oloissaan ja tehdä jonkinlainen päätös asian suhteen. Jutustasi ei ilmene syytä tilanteeseenne, mutta tarvitseeko aina ollakaan. Sama juttu on ollut meilläkin, joitakin vuosia sitten, ja oli kyllä kova homma parhaimmille ystäville selittää, ettei haittaa ollenkaan. Ihmisten libido vaihtelee ja olisi naurettavaa tunkea jokaista samaan muottiin.

Pettäminen on kuitenkin tylsä temppu. Kysehän ei ole aina siitä, että sitä pitää tehdä puutteessa tai rakkauden nälässä, vaan usein se on myös oire vastuuntunnottomuudesta, jonkinlaisesta lapsenomaisesta pöllöpäisyydestä, jossa kokeillaan kestääkö vakisuhde. Ei edes kunnon känni riitä syyksi, koska kännissä on usein toteuttamista ilman tuumausta.

Jos teillä menee ihan ok saattaa toisaalta olla tyhmää tehdä kärpäsestä härkänen. Kuulustelua ja luennoivaa suorapuheisuutta en kannata, vaikka siihen usein neuvotaankin. Joskus sopiva hetki kahden. Ja kuten asaintuntijat sanovat yksi keino viritellä parisuhdetta on olla välillä kaksin matkoilla tai vaan tehdä aika ajoin jotakin kivaa yhdessä. Mikä yhdistää, piristää ja saa muistamaan, että toinen on kiva ihminen.

Olen elänyt samanlaisessa tilanteessa,,,keskusteltiin asiasta. Syyt oli joko että minä en ole haluttava tai että pikässä parisuhteessa on normaalia olla noin. Loulta kummallakin oli muita säätöjä. Sillalailla eleltiin vuosia ja ihan onnellisesti! Ulkopuoliset piti unelmaparina,,,lopulta päädyttiin eroon koska halusin pysyvän ja julkisen toisenlaisen suhteen. Sosiaalisesti ei hyväksyttäisi jos olisi kaikkien tiedossa että ulkopuolisia suhteita, mies oli hämmästynyt erosta,,,

Meillä oli aika vastaavanlainen tilanne. Itseäni se ei edes pitkään aikaan häirinnyt. Ei vaan huvittanut ja lapsi sairasteli. Sitten mies otti asian puheeksi, oli ahdistunut. Mutta ei hänelle tai hänestä olisi tullut mieleenkään, että pettäisi. Mutta sitten tajusin, että tunteeni olivat kuolleet jo vähän aikaa sitten ja halusin eron. Mies oli ihan palasina, olisi halunnut lisää lapsia ym;( Mutta en suosittele että tilanne jatkuu pitkään, vaikka se ei meillä syyllinen ollutkaan. Vaan alkujaankin tune ei ehkä ollut tarpeeksi voimakas.

Ette voi siis edes nostaa kissaa pöydälle? Hämmästyttää kun sanot että menee hyvin mutta läheisyyttä, seksiä tms. ei ole ollenkaan. Ei teillä ole parisuhdetta vaan toveruus siis. Ja olette itse itsenne siihen ajaneet.
Anteeksi mutta en voi ymmärtää miksi ihmiset eivät näe vaivaa liittojensa eteen.

Olet oikeassa. Me ollaan nykyään kuin kaverit. Ja ihan omaa syytämme, tai siis lähinnä minun syy. Tiedän että tilanteelle pitää tehdä jotain, muuten tuo mies jossain vaiheessa lähtee. Ja siinä vaiheessa kun hän lähtee, niin kyllä hänelle ottajia löytyy.

tuossa tapauksessa voi syyttää kuin itseään. Mä en itse ikinä suostuisi moiseen, enkä kuvittelisi kenenkään miehenkään suostuvan. Olen naimisissa ja odotan mieheni aina suorittavan aviolliset velvollisuudet, sama pätee toisin päin. Jos ei siihen kykene, samantien voi kyseenalaistaa muutkin aviolupaukset.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27813166:
Eiköhän se ole sitä jo hakenutkin, mikäli kyseessä on normaali, terve mies. :(

Mutta miksi vain sillä miehellä on oikeus hakea sitä seksiseuraa muualta? Nainen jos etsii muualta on huora ja lumppu, mutta mies sen sijaan vain normaali, terve mies.

Pettäjä itse tekee tietoisen valinnan pettämisestä. Kukaan muu kuin pettäjä ei ole siitä vastuussa pienimmässäkään määrässä.

Mikään asia ei anna sille oikeutusta. Jos parisuhteessa menee huonosti, siitä pitää keskustella. Ei pettää ja aiheuttaa puolisolleen loppuiän kestävät traumat.

Jos tuntuu että pitää pettää niin ottakaa ero ensin, älkää pilatko puolisonne koko loppuelämää.

• Tykkää
Reactions: Joxu

Yhteistyössä