Jos nainen arvostelee toista naista niin onko aina kyseessä kateus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TooQT2BSTR8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TooQT2BSTR8

Aktiivinen jäsen
13.02.2008
3 251
0
36
Monesti jos joku menee ja sanoo oman mielipiteensä toisen naisen ulkonäöstä negatiiviseen malliin, sanoja leimataan heti kateelliseksi.
Sen enempi puuttumatta siihen, miten typerää ylipäänsä ulkonäön arvostelu on, kiinnostaa hieman tämä asia.
Otetaan nyt vaikka esimerkiksi tämä palsta. jos joku laittaa tänne oman kuvansa ja joku toinen taas arvostelee sitä kriittisestikin, niin yleensä toi kuvan henkilö ei keksi muuta kuin sanoa arvostelijaa kateelliseksi tai huonosta itsetunnosta kärsiväksi. Monestihan se varmaan onkin niin, mutta voisiko joskus hyväksyä senkin, että kaikki eivät ole kaikkien mielestä kauniita tai edes erityisen nättejä?

Kun musta ei aina ole kyseessä sekään, että itse yrittäisi olla parempi. Voihan sitä vaan oikeasti olla sitä mieltä, että joku ei ole ulkonäöllisesti mitenkään erityisen näköinen.
Ja jos arvostelun kohde on sattunut joskus kuulemaan jonkun toisenlaisen kommentin, on sen helkkarin hankala ymmärtää sitä että jonkun mielestä ei ehkä ookaan niin hehkeä.

Ei kai.

Henkilökohtaisesti mua ei helposti saa pahaa toisen ulkomuodosta sanomaan, mutta ehkä sekin onnistuu, kun tarpeeksi saa kuulla ensin toisen suusta.

Hyökkäyshän olisi paras puolustus.

Mutta se toinen poski... antaa tässä tapauksessa lähes poikkeuksetta paremman tuloksen.

Alkuperäinen kirjoittaja Horrorpops:
Kun musta ei aina ole kyseessä sekään, että itse yrittäisi olla parempi. Voihan sitä vaan oikeasti olla sitä mieltä, että joku ei ole ulkonäöllisesti mitenkään erityisen näköinen.
Ja jos arvostelun kohde on sattunut joskus kuulemaan jonkun toisenlaisen kommentin, on sen helkkarin hankala ymmärtää sitä että jonkun mielestä ei ehkä ookaan niin hehkeä.

Mut totakaan mä en oikeen tajua, että mikä tarve on mennä sanomaan jollekkin, et hei, tiesitkö, et ole hehkeä? Kyllä siinä jotain on taustalla, ei ehkä kateutta, mutta mitä sitten? mistä lähtee se tarve?

Eikä tää koske pelkästään ulkonäköä, vaan esim. autoa, taloa tms.
jos laittaa kuvansa nettiin niin täytyyhän sitä olla valmis siihen, että AINA joku arvostelee ja aina ei mee se mielipide niinkuin ite haluis.

öö, vai voisko kuitenkin olla osaksi ihan sitä, että kaikki ei tykkää äidistä, eikä edes tyttärestä... ja jos kerran mielipidettä kysytään, niin miksi jeesustelemaan.

Niin, en mäkään ole sitä mieltä että aina haluaisi itse olla parempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Mut totakaan mä en oikeen tajua, että mikä tarve on mennä sanomaan jollekkin, et hei, tiesitkö, et ole hehkeä? Kyllä siinä jotain on taustalla, ei ehkä kateutta, mutta mitä sitten? mistä lähtee se tarve?

No mä en tiedä, kun mä en itse arvostele toisten ulkonäköä, mutta kyllä mä mielessäni voin ajatella jostain ihmisestä, et ei ole mun mielestäni mitenkään kummainen, eikä siihen liity kyllä mitään kateutta. se on vaan mulle faktaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Ei se aina kateutta ole, joskus kyseessä on puhdas idioottimaisuus ja moukkamaisuus :xmas:

riippuen arvostelun laadullisesta sisällöstä...
monet kerrat on puitu mun ulkonäköä enkä ole ottanut nokkiin jos joku on ollut asiallisesti eri mieltä, eri asia kun toinen selvästi yrittää kusta päälle lällättäen :D

jos laittaa kuvansa nettiin niin täytyyhän sitä olla valmis siihen, että AINA joku arvostelee ja aina ei mee se mielipide niinkuin ite haluis.

Ei se mene minusta se kummemmin ohi tai yli siitä, että tuolla kadulla kulkiessamme olemme ihmisten katsottavana, eihän sielläkään ole fiksua mennä sanomaan, että hei kun nyt tulit vastaan, niin satutko tietämään, että olet kamalan näköinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

No mä en tiedä, kun mä en itse arvostele toisten ulkonäköä, mutta kyllä mä mielessäni voin ajatella jostain ihmisestä, et ei ole mun mielestäni mitenkään kummainen, eikä siihen liity kyllä mitään kateutta. se on vaan mulle faktaa.

Kaikkihan ajattelee niin. mut kaikilla ei ole tarve mennä sitä sanomaan.

Tottakai voi olla sitä mieltä. Mutta mielipiteensä voi ilmaista kauniimminkin kuin sanomalla vaikkapa että "hyi hitto, oletpas ruma".
Ja jos kuva on esillä jossain muussa yhteydessä, eikä nimenomaan siksi että sen laittaja haluaa mielipiteitä ulkonäöstään, niin mun mielestä on täysin turhaa alkaa kertomaan mielipiteitään. Kohteliaisuuksia voi toki sanoa, ne kuuluu hyviin käytöstapoihinkin. Mutta negatiiviset ajatukset voi pitää sisällään, eikä lähteä tarkoituksella loukkaamaan toista.

vaikkaki on se kyllä tosi moukkamaista ja mautonta mennä arvostelemaan ketään/kenenkään ulkonäköä, mikäli kyseessä ei ole ketju -arvostele kuvani... niin kuin tuolla jo joku mainitsikin, että ethän sä kadullakaan mene ja paukauta jollekkin päin näköä, että voi v sulla on iso nenä... ja ruma tukka!

Tuo on tyypillinen kiusaamisen salliva mielipide.
Mun mielestä jokaisella on oikeus olla sellainen kuin on, ilman pelkoa siitä että tulee haukutuksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:

Tuo on tyypillinen kiusaamisen salliva mielipide.
Mun mielestä jokaisella on oikeus olla sellainen kuin on, ilman pelkoa siitä että tulee haukutuksi.

Jos ei kestä eriäviä mielipiteitä, voi aina pitää ne kuvat ihan itsellään. Ihmisillä on sananvapaus, vaikka ne sanat ei aina niin mukavia olekaan. tyhmäähän se on toisia arvostella, mutta silti sitä vaan tapahtuu.
ja tosiaan tää aloitus koskee vaan näitä nettihommia.
vaikka toisaalta, jos joku mun ystävä kysyy mun mielipidettä livenä jostain asiasta ja olen sen kanssa ihan eri mieltä niin voin mä sen sille kertoa. valehtelemaan en ala. Mutta pyytämättä en välttämättä ihan kaikkea kerro.
Mutta mulla ei oo siis tapana haukkua toisten ulkonäköä sen paremmin netissä kuin livenäkään.

No ei todellakaan ole, tätä mä en ymmärrä, en sitten tippaakaan.
Totta kai saa olla negatiivista sanottavaakin toisesta - myös siitä samaa sukupuolta olevasta -
ilman, että kyseessä olisi kateus.

Yhteistyössä