Jos nainen on suuttuessaan väkivaltainen, niin onko se eri asia kuin miehen väkivaltaisuus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hallatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hallatar

Aktiivinen jäsen
27.10.2005
2 242
0
36
Naisten väkivaltaisuus on tabu, mutta fakta on, että naisetkin lyövät, särkevät tavaroita, haukkuvat ja melskaavat. Siitä ei vain puhuta. Onko naisen väkivaltaisuus sallitumpaa tai hyväksytympää kuin miehen? Pitäiskö miehen jättää väkivaltainen nainen? Minkälaisia ajatuksia naisten aggressiivisuus herättää?

Ei ole hyväksytympää. Ja kyllä, jos nainen pahoinpitelee miestä, niin miehen pitäisi ottaa lapset ja lähteä. Naisten luvut parisuhdeväkivallassa nousevat koko ajan, mutta miehen on jostain syystä hankalampi hakea apua.

Ei ole yhtään sallitumpaa.
Itse oli nuorempana kova paiskomaan kamoja; saatoin heittää päinkin ja helposti teki mieli käydä ihan käsiksikin välillä.
Tiedostin tän ja oikein opettelin rauhoittamaan itseni muilla keinoin koska inhosin tuota piirrrettä itsessäni.

Tuosta oli vasta tehty tutkimusta ja väkivaltainen nainen parisuhteessa on yleisempää, kuin kukaan osaa kuvitellakaan! Aina kytätään niitä väkivaltaisia miehiä. Väkivalta on aina yhtä kamalaa ja väärin, oli mies tai nainen tai mikä tahansa.

Omasta mielestäni se ei ole yhtään sen hyväksyttävämpää.
Mutta lähipiirissäni on tälläinen nainen, ja kyllä koko suku hyssyttelee ja hyväksyy tämän. mutta auta armias jos siinäkin olisi lyöjänä mies... olis jo poliisit ollu kauan aikaa sitten paikalla. Minun mielestä erittäin surullista, enkä voikaan kyllä sietää tätä naista millään tavalla, vaikka onkin sukulainen. tuohon väkivaltaisuuteen kun lisätään vielä kiero luonne...

Ei tietenkään tarvitse hyväksyä väkivaltaisuutta naiseltakaan, mutta ajattelisin että miehen kohdalla se on kuitenkin pelottavampaa. Itse en ainakaan mahtaisi tuolle miehelle yhtään mitään, jos alkaisi riehumaan, mutta jos itse alkaisin melskaamaan mies todennäköisesti saisi aika helpolla tilanteen hallintaan.

minä kyllä äärimmäisessä suuttumistilassa olen teinistä asti rikkonut tavaroita. silloin raivo on niin silmitöntä että saatan tehdä itsellenikin väkivaltaa. välillä on tehnyt niin mieli hakata mies. ne on toivottavasti menneitä aikoja. ja ikinä siis en ole kajonnut toisiin ihmisiin. vain itseeni. ja tavaroihin. ja en kyllä pitkään aikaaon ole niin raivoissani ollut että mitään olisi lennellyt. viimeks tais kännykkä mennä seinään, vaikka ei se mitään pahaa ollut tehnyt..

Yhteistyössä