JOS olen raskaana ja syön e-pillereitä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anonymous
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anonymous

Vieras
Mitä haittaa siitä voi mahdollisesti olla sikiölle?

Eli jos e-pillerit pettävät ja jatkan niiden syömistä, menkat tulevat joten jatkan jälleen e-pillereiden syömistä..ja sitten menkat ei tulekaan ja saan tietää että olen rv 10.. onko haittaa sikiölle?

Siitä on teoriassa haittaa lähinnä poikasikiölle. Eli e-pillereiden sisältämät estrogeenit saattavat häiritä poikasikiön sukupuolielinten kehitystä. Sukupuolielimet kehittyvät n. 40-45 päivää hedelmöityksestä, eli jos silloin on noita estrogeenejä veressä (jonkin aikaa päiviä/viikkoja kestää, että ylimääräiset estrogeenit häipyvät elimistöstä), niin poika saattaa syntyä esim. ilman kiveksiä tai penistä.

Tämä on teoreettinen mahdollisuus, joitain tapauksia on ollut, mutta ei tietenkään ole välttämätöntä, että näin kävisi.

Onpa outo vastaus gyneltä, Aubrieta, kyllä lääketiedettä opiskelleen pitäisi tietää haittavaikutuksista. Ehkä halusi hälventää hysteriaa, mutta kyllä siitä voi teoriassa olla myös haittaa :/

Meillä kävelee tuossa pilleri vauva. Olin jo (muistaakseni) vk 13 kun varmuudella todettiin että olen raskaana. Lopetin kyllä pillerit pikkuisen aikaisemmin n vk 10.
Ei meijän pojassa ainakaan mitään näy. Lääkäri kyllä jo heti rauhoitteli että ei lapsessa pillereiden takia mitään vikaa tule olemaan.

Itselläni endokrinologi eli hormoneihin ja rauhasiin erikoistunut lääkäri käski vaihtaa pillerimerkin lievempään, koska esim. dianenova on hänen mielestään niin voimakas, että saattaisi aiheuttaa vaikeuksia poikasikiölle vielä kuukausia pillereiden lopettamisen jälkeenkin. Mutta siis puhumme yhä teoreettisesta mahdollisuudesta, eikä mistään säännöstä

Alkuperäinen kirjoittaja lentoemo-76:
Siitä on teoriassa haittaa lähinnä poikasikiölle. Eli e-pillereiden sisältämät estrogeenit saattavat häiritä poikasikiön sukupuolielinten kehitystä. Sukupuolielimet kehittyvät n. 40-45 päivää hedelmöityksestä, eli jos silloin on noita estrogeenejä veressä (jonkin aikaa päiviä/viikkoja kestää, että ylimääräiset estrogeenit häipyvät elimistöstä), niin poika saattaa syntyä esim. ilman kiveksiä tai penistä.

Tämä on teoreettinen mahdollisuus, joitain tapauksia on ollut, mutta ei tietenkään ole välttämätöntä, että näin kävisi.

Ilman kiveksiä tai penistä?!

Apua =(

Voi apua ittelles, en mitään hysteriaa halunnut lietsoa, oon vain pikkutarkka, jossain Intiassa on kuulemma joku syntynyt ilman kiveksiä, ehkä ennemminkin voi olla ongelmia kivesten laskeutumisessa, niin voi olla vaikkei pilleriä käyttäisikään, ja sen saa pienellä leikkauksella hoidettua.
Eli 99,99% tapauksista ei ole vakavia haittavaikutuksia, ehkä 1% on jonkinlaisia haittavaikutuksia, ja jos et käytä voimakasta pilleriä, niin haittavaikutuksia on vielä vähemmän.

Anteeksi, en tosiaan halunnut pelästyttää, mutta tietty raskauden aikana asiaa voisi tutkia tarkemminkin :heart:

Itsellä diane novien käytön aikana hedelmöittynyt poikalapsi. Kävin tuolloin gynellä, joka ei ollut lainkaan huolissaan. Epämuodostumia saattaa tulla kaikenlaisista syistä lapselle ilmansaasteista alkaen, joten turha pelätä. Tietenkin jos epäilee raskautta, ei pillereitä tule käyttää. Miksi ap olet huolissasi? Eikö kannataisi ennemminkin testata, jos epäilet raskautta?

Yhteistyössä