Jos olisit ollut jo pitkään tiukahkolla dieetillä niin miten tekisit nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Herkkuja(ko)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Herkkuja(ko)

Vieras
Olen siis viikonlopun yksin kotona pitkästä aikaa...ihanaa. Niin vetäisitkö edelleen tiukkaa dieettiä vai löysäisitkö vähän ja söisit mitä mielesi on tehnyt jo pitkään?

Ja mikään kuoleman vakava laihdutus tämä ei kuitenkaan ole, kilot on tulleet pitkän ajan kuluessa niin ei tässä niin hätä ole niitä pudottaa. Ja pudotettavaa on edelleen paljon vaikka jo yli 30kg lähtenyt.

Olen ollut kohta 1,5 vuotta vähähiilihydraattisella ruokavaliolla (diet=ruokavalio), vaikka en siis laihdutakaan. Sanoisin kuitenkin että mattimeikäläiseen verrattuna ruokavalioni on "tiukahko". Toisinaan saatan toki herkutella, tällä tarkoitan esim sipsipussia, ja teen sen hyvällä omallatunnolla. Makutottumukseni on kuitenkin sen verran muuttunut että en kykenisi syömään mitään karkkeja, leivonnaisia, pizzaa tms, jos näitä herkuilla tarkotit.

Minulla on aina hölläilyjen jälkeen hirveän vaikea palata ruotuun, mutta jos tiedät, ettei maanantaina tässä ole ongelmaa, niin relaa vähän. Kunhan se pysyy sitten siinä vähässä. Onnea hienosta pudotuksesta.

Mä varmaan söisin jonkun kohtuullisen ylimääräisen herkkujutun, esim. jätskin tai kahvileivän, tai vähän karkkeja. En mitään kilomässyä tai kokonaista pizzaa tai litraa jäätelöä. Kohtuuttahan täytyy noudattaa koko loppuelämä, niin sitäkin on hyvä harjoitella.

Kiitos mielipiteistä :)

Herkkuna ajattelin jotain hyvää juustoa ja tuoretta sämpylää ja ehkä vähän karkkia ja sipsejä sekä light limukkaa. Taidan herkutella yhtenä päivänä ja sitten palata ruotuun :)

Yhteistyössä