Jos olisit ostamassa rivari 4h+k asuntoa, mitä siltä toivoisit ja mitä olisit valmis maksamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vrs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vrs

Vieras
Vähän toki tyhmä kysymys, mutta mietinpä vaan. Saatetaan ola myymässä ja yritän miettiä mitä kannattaisi tehdä ennen myyntiin laittoa ja mikä olisi realistinen hinta. Tietysti paikka ja alue vaikuttaa hintaan, mutta ajattelin voivani ehkä vastauksistanne saada vähän mutu-tuntumaa. :)

Olisin valmis maksamaan max. 300 000. Sillä hinnalla ei Helsingissä saa yhtään mitään mutta tuotakin varten useimmat joutuvat maksamaan kämppää koko elämänsä.

Ei ole järkeä ei.

No mieluiten niin, että olis ihan asuttavassa kunnossa, mutta itse vois rempata mieleisekseen. Tarkoitan nyt lähinnä pintaremonttia. Nykyään tykätään stailata asuntoja, että hinta nousisi. Myyjälle se tietty on hyvä, mutta kyllä me keskityttäisiin keskihintaisiin, jos ostamassa oltaisiin.

Kaikkein eniten meille kuitenkin merkkais alue. EI haluttais muutta pois tästä kaupungista eikä edes tältä alueelta.

Hyvä sijainti, hyvä pohjaratkaisu ja pihan suunta ovat ne tärkeimmät, tosin niille et kyllä voi tehdä yhtään mitään myyjänä. Hinta riippuu ihan täysin paikkakunnasta ja alueen yleisestä hintatasosta, joten noilla tiedoilla ei siihenkään voi vastata. Ja kyllähän sekin vaikutta paljonki niihin 4h + k on käytetty neliöitä.

Mitäkö toivoisin, no 100 eri toivetta pinnoista jne, mutta ne me hoidettais remppaajilla joka tapauksessa... Avara olkkari on tärkein, eikä kyllä haluttais erillistä keittiötä ollenkaan.
No ollaan etsimässä itse sellaista 400t alas ja ylös...hyvältä alueelta kunhan löytyisi kiva.

Meillä on ja itse rempattiin. Sijainnin lisäks (ranta oltava lähellä ja hyvät julkiset yhteydet) tärkeää olis, että olis ykskerroksinen. Tai jos kakskerroksinen niin olkkari ja keittiö alakerrassa. Nyt on yläkerrassa ja käynti terassille/takapihalle on makkarista mikä on tosi tylsä.

Niin ja olis kiva, et piha olis suunniteltu ja toteutettu valmiiks. Hirvee homma on ollut tän pihan tekemisessä.

Mulle vaikuttaa sijainti, pohjaratkaisu ja se miten taloyhtiötä on hoidettu ja missä kunnossa yhtiö yleisestikin on. Tontin omistus ja lämmitysmuoto vaikuttavat jonkin verran. Aika vähän sellaista mille voit itse tehdä. Hintaa saisi olla n. 200 000 euroa, mutta sitä on ihan turha vertailla, kun se voi heittää samassa kaupungissa helposti 100000 euroa, saati sitten kun mennään eri alueille Suomessa.

Just kuten ylempänä mainittiin, niin pohjaratkaisu ja asunnon sijainti vaikuttaa siihen ostopäätökseen, sekä taloyhtiössä tehdyt remontit ja yhtiövastike. Me ostettiin rivarineliö kuukausi sitten, sisältä aika karmeessa kunnossa (muovimattolattiaa ja männyn värisiä puolipaneeleja..) mutta koska sijainti, pohjaratkaisu, yhtiövastike oli hyvä ja kylpyhuone- sekä putkiremontti tehty, asunnon kunnolla ei ollut väliä, nyt ollaan remppailtu mieleiseksemme.

No siis...

Tässä on n 95 neliötä. Alakerrassa etuovi ja käynti terassille ja takapihalle, keittiö, olohuone, pikkuvessa ja tilava eteinen. Keittiö on täysin rempattu 2006 ja muualtakin pinnat laitettu kuosiin.

Yläkerrassa on suihku/sauna/wc, ja kaksi makuuhuonetta. Pienimpäänkin mahtuu parivuode, se on meillä nyt käytössä. Luulimme asuvamme tässä _pitkään_, joten yläkerran suurin makkari muutettiin seinä kaatamalla olohuone-tyyppiseksi tilaksi, tavallaan lasten leikkihuoneeksi. Itse tykkäämme kovasti, mutta mietin, että olikohan myynnin kannalta huono ratkaisu?

Kylpytilat on (kai?) alkuperäiset, mutta ihan ok. Talo taitaa olla vuodelta 1995.

Takapihan olemme aidanneet kunnon lauta-aidalla täysin. Piha on muutenkin laitettu, on iso kirsikkapuu ja yksi marjapensaskin. Lapsille on pieni leikkimökki tilavalla terassilla. Myös ihan ns oikea terassi on, paikka grillille jne. Etupihalla on pikkuruinen nurmipläntti ja iso hiekkalaatikko, pyörä-/vaunuparkki ja oma varasto.

Taloyhtiö on "rahoissa", eli velkaa tms rasitteita ei ole - päin vastoin. Asukkaat ovat pääosin lapsiperheitä.

Alue ei ole tämän kaupungin parhaita, mutta matkaa Helsinkiin ei ole kuin n 50km.

Keskisuuresta eteläsuomalaisesta kaupungista toivoisin löytäväni rivarin päätyasunnon isolla pihalla ja hyvällä näköesteaidalla, yhdestä tasosta, ja siinä kunnossa, ettei heti täydy ruveta remontoimaan. Ja autokatos täytyy löytyä, ja palvelut läheltä. Tällaisesta olisin esim. Hämeenlinnassa valmis maksamaan 220 tuhatta.

Yhteistyössä