Jos olosuhteet olisi erilaiset, niin haluaisitko enemmän lapsia kuin mitä nyt haluat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jos olisi enemmän rahaa? Parempi terveys? Jos miehesi osallistuisi enemmän kotitöihin? Jos parisuhde olisi parempi? Jos innokkaita tukiverkostoja olisi enemmän? Jos olisi isompi koti? Jos aiemmat lapset olisivat helpompia? Jos itsellä olisi pidempi tarve ja pärjäisi vähemmillä yöunilla?

Jos olosuhteet olisivat paremmat niin vieläkö haluaisitko enemmän lapsia kuin mitä nyt haluat?

Juu, kyllä vaan. Olen niin realisti, että tiedän tämän kahden olevan sopiva määrä voimieni rajoissa, mutta jos... niin miksei vaikka kaksi vielä lisää :) Jos sais loputtomasti lojua vaan kotona lapsiaan hoidellen ilman pelkoa työtaitojen vanhenemisesta ja jos rahat riittäisi ja jos ei olis niin pirun hankalaa säätämistä ja aikatauluttamista jo parinkin lapsen kanssa.

Haluaisin vielä yhden tai kaksi lasta, mutta taloudellinen tilanne ei anna periksi (tai antais toki, mutta ei haluta kummiskaan kovin tiukille rahallisesti, kun eihän tässä mitään kiirettä ole... suht' nuoria ollaan ja silleen:D)

Mutta sitten, kun saan kouluni loppuun ja taloudellinen tilanne vähän paranee, ni vois ruveta yrittämään ainokaiselle kaveria..

Olisin halunnut - ehkä - vielä yhden lapsen. Meillä on viis lastai, mies ei halunnut enää lisää ja se olkoon hyvä näin! Minulla on mies, joka osallistuu paljon perhe-elämään, hoitaa lapsia ja kotia. Ehkä meillä ei olisi näin monta lasta, jos mies olisi toisenlainen.

Olosuhteet on hyvät, ainoa asia että, pitäis olla isompi asunto. Toisesta lapsesta haaveilen ja varmaan haaveeks tulee jäämäänkin :/. Mies ei ole lämmenny koko ajatukselle. Meillä tytär joka on 1v10kk ja jotenkin on vaan päässy hiipimään toi kaipuu toisesta lapsesta sydämeen saakka, en pysty katsomaan edes tyttären vauva ajan vaatteita, kun tulee itku silmään ja iskee paniikki, että entä jos mies ei halaukkaan ikinä toista lasta ja kuinka se tulee sattumaan muhun :(. Ehkä tyydyn näihin haaveisiin, ei ainaka tule järkyttävää pettymystä.

Jos mun toiveet käy toteen, niin saan kolme lasta vielä - neljän jo olemassaolevan lisäksi. Tai on ne kolmekin jo olemassa, mä vaan haluaisin heidät osaksi mun perhettä, mutta äitee ei vaan suostu perustamaan uusperhettä vaikka muuten musta tykkääkin :D

En uskaltaisi olisi tilanne mikä hyvänsä, kaikki on niin hyvin nyt, että en halua alkaa sössimään tätä tilannetta. Olen saanut 2 tervettä lasta, ja pidän sitä ihmeenä. Joka päivä näen päiväkodissa kehitysvammaisen lapsen, ja tunnen huonoa omaatuntoa siitä, että minun lapseni ovat terveitä.

Jos olisin kunnon miljonääri niin tekisin lisää lapsia!

Voisi ostaa ulkomailta sektion ja palkata kotiin yöhoitajan, jotta itse saisin nukkua ja päivisin nauttia pirtsakkana vauvasta :D

Ja se hoitaja voisi siivota kaikki taaperoikäisen ripulikakat yms.

Yhteistyössä