Jos olosuhteet olisi erilaiset, niin haluaisitko enemmän lapsia kuin mitä nyt haluat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos olisi enemmän rahaa ja ehkä myös sitä jaksamista niin haluaisin näille kahdelle jo olemassa olevalle lapselleni vielä kaksi sisarusta lisää. Rahaa ei tule olemaan tässä perheessä tämän enempää, ei ainakaan niin pian, etten olisi jo liian vanha tekemään lisää lapsia... Raha ratkaisee, valitettavasti.

Mulla on hyvä parisuhde (olemme olleet yhdessä yli 15 vuotta) ja mies on hyvin osallistuva isä. Muiltakin osin ns. puitteet kunnossa. Lapsia ei kuitenkaan tule näitä nykyistä kolmea enempää, sillä mun kroppani ei sitä kestäisi (tai tietty osa kropasta). Muutoin olisin halunnut kaksi tai kolme lasta vielä lisää.

Jos olisi enemmän rahaa, niin lapsia saisi tulla enemmän kuin kaksi. Haluamme asua väljästi Helsingin kantakaupungissa, mutta mihinkään miljoonalukaaliin ei ole varaa. Lisäksi emme monen lapsen kanssa voisi enää matkustella niin paljon ja autokin pitäisi vaihtaa isompaan ja kalliimpaan. Rahasta se siis on kiinni.

JOS olisin terve, haluaisin vielä toisen lapsen.
JOS olisin nuorempi, en tietäisi sairaudestani ja olisin paremmassa kunnossa ja haluaisin toisen lapsen.
JOS olisimme miehen kanssa naimisissa, laittaisin adoptiopaperit menemään.
JOS rahaa olisi järjettömästi, käyttäisin sijaissynnyttäjää.

Jos tämä maailma ei olisi jo valmiiksi liian täynnä porukkaa, haluaisin kolmannen (ehkä myös neljännen) lapsen. Nyt olen yhden lapsen äiti ja yhden äitipuoli ja sekin rasittanee liikaa tätä palloparkaa.

En haluaisi enempää lapsia.Toiveenani oli aina saada 3 lasta,ja toiveeni on toteutunut.
Rahaa ei ole paljoa,mutta kuitenkin sen verran ,että pärjätään ja saadaan ostettua lapsille mitä tarvitsevat.Kotikin on juuri sellainen mistä olen aina unelmoinut,maalla ja vaikka ei oma olekaan,olen tyytyväinen.En kaipaa mitään lisää,kaikki on jo tässä.

Juu, haluaisin. Jos olisi mies, joka haluaisi myös! ;)

Tällä hetkellähän lapseni ovat sen verran isoja ja omatoimisia, että kuinkahan jaksaisin taas vauva-rumbaa... ;)
Oma yrityskin vie niin paljon aikaani...

Haluaisin niin hirveästi!!! Sen neljännen. Mutta mulla vaan määräaikasia työsoppareita... eikä varaa ostaa sellasta autoa johon mahduttais. Mutta silti... Jos vaan olis vakityöpaikka niin ei harkittaisi hetkeäkään.

En, meillä on neljä lasta (poika, tyttö, poika, tyttö) kaikki terveitä ja ihania. Kiitollinen olen näistä.

Tykkään kovast lapsista, olen hyvä heidän kanssaan, rahallinen tilanne hyvä jne. joten olen tätä "lapsirakkautta" on sitten hyödynnetty ryhtymällä tukiperheeksi kahden perheen lapsille ja yksi sijoitettukin meillä asuu.

Eli omia lapsia ei enää tehdä, mutta perhe voidaan olla jollekin/joillekin sitä tarvitseville...

Yhteistyössä