Jos omat vanhempasi olisivat niin huonokuntoisia että tarvitsevat apua kotona pärjätäkseen, kuinka usein

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ####
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen tätä miettinyt paljonkin, sillä äitini päätti muuttaa eläkepäiville 300km päähän. Ennen asuimme lähekkäin (10km). Mietin mitenköhän hän ajatteli sitten toimia kun avuntarve tulee ajankohtaiseksi? Muuttaessaan tiesi että me emme pääse hänen luonaan vierailemaan kuin ehkä kerran vuoteen. Työt ja kotieläimet tekevät usein lähtemisen mahdottomaksi. Eli mulla ei ole mitään käytännön mahdollisuuksia auttaa vaikka halua olisi.
Isä on jo kuollut, joten vain äiti enää murehdittavana.

Kävimme vuoropäivin siskoni kanssa ja siivosimme. Alkuun tein viikonloppuisin ruoka-annoksia viikoksi, mutta hommasimme sitten ruokapalvelun.
Lopun edelle viimeinen vuoroni sairaalassa osui minulle ja hän kuoli rauhallisesti laulaessani ja kädestä pitäen. Hengitys vain loppui ja kuin olisi hymyillyt. Kaunis kuolema!
Lapseni jo aikuisia paitsi kuopus silloin ja itse 50. Välimatkaa oli 5km ja sairaalaan hieman pidempi, pyöräillen.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;30306550:
tilanne että vanhempani ovat jo avun tarpeessa, välimatkaa n.10km, olen kotona pienimpien lasten kanssa, lapsia 4, mutta minulla ei ole ajokorttia ja mies autolla töissä matkoineen arkisin liki 12 tuntiset päivät ja illalla vielä harrastusrumbaa ym. joten käytännössä pääsen käymään viikonloppuisin vaikka haluaisin pystyä käymään apuna enemmän.

Oletko ajatellut että ajaisit ajokortin ja ostaisit auton?

Yhteistyössä