Jos otit äitiyspakkauksen rahana, niin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oon ottanu kaks pakkausta pakkauksena ja yhden rahana. viimesimmän rahana, koska luulin, etten halua sitä pakkausta. Mut heti kun olin tehny sen hakemuksen et rahana otan, ni rupes kaduttaa. Olisin sittenki halunnu ne vaatteet.. -.-
Eli jos vielä teen neljännen joskus ja pakkaus on sillonkin saatavilla, niin otan sen!

Samoin. Otin kahdelle ekalle tytölle pakkauksen ja viimeiselle rahan. Harmittaa vieläkin, vaikka tarvikkeet ovat menneet eteenpäin kiertoon jo aikoja sitten. On vaan niin kiva avata se paketti ja hypistellä pieniä vaatekappaleita. No, onhan siellä välillä sellaisia, mistä ei niin tykkää, mutta silti :D Lisää ei enää lapsia tule, vaikka olisi kuinka kivoja paketteja tahansa :D

Itse rakastan äitiyspakkausta ja otan sen jo nyt kolmannen kerran mut mä en kuulukkaan niihin pikkusieluisiin nirsoilijoihin jotka ei voi värien perusteella käyttää tuotteita lapsellaan. Kaiken olen kahdesta aiemmasta pakkauksesta käyttänyt ja aion niin tehdä nytkin.

Sen puolesta vois koko etuuden poistaa et mua ainakin henkilökohtasesti risoo se ettei tota osata yhtään arvostaa. Tai ei ainakaan mun mielestä tarttis rahaa antaa. Eli sen pakkauksen ottaa tai sit voi jättää otamatta mut ei tarttis rahaa antaa tilalle.

Itse rakastan äitiyspakkausta ja otan sen jo nyt kolmannen kerran mut mä en kuulukkaan niihin pikkusieluisiin nirsoilijoihin jotka ei voi värien perusteella käyttää tuotteita lapsellaan. Kaiken olen kahdesta aiemmasta pakkauksesta käyttänyt ja aion niin tehdä nytkin.

Sen puolesta vois koko etuuden poistaa et mua ainakin henkilökohtasesti risoo se ettei tota osata yhtään arvostaa. Tai ei ainakaan mun mielestä tarttis rahaa antaa. Eli sen pakkauksen ottaa tai sit voi jättää otamatta mut ei tarttis rahaa antaa tilalle.

Peesi!

Otimme vauvalle äitiyspakkauksen, mutta aika moni juttu jäi kokonaan tai lähes käyttämättä, kuten iso osa vaatteista, lakanat, froteesuojat, kestovaipat (käytettiin erilaisia kestovaippoja)... Meillä oli ostettuna käytännöllisemmältä tuntuvia vaatteita, joten äp:n vaatteet meni lähinnä varavaatteina. Silti tuo oli jotenkin tärkeä saada esikoiselle, vaikka meillä oli vaatteita kirpparilta ja kaupasta ostettuna sekä saatuna... Lapsen mummo esim. toi kirpparilta jonkun vanhan äp:n toppapuvun ja saatiin makuupussi joka on aikoinaan ollut minun äitiyspakkauksessa.

Jos tulee toinen lapsi, hyvin todennäköisesti otetaan äitiysavustus ennemmin rahana, ja jos ei sitä vaihtoehtoa olisi, en ehkä ottaisi koko pakkausta. Olisihan siinä tietysti paljon varmasti käyttöönkin tulevia juttuja ja tietysti ne olisi kiva saada ilmaiseksi, tarpeettomat voisi lahjoittaa käyttämättöminä... Ehkä kallistuisin siihen, etten ottaisii koko pakkausta. Toisaalta en tiedä, hyödyttäisikö se juuri ketään, että mä jättäisin pakkaukseni ottamatta, kun luulen että suurin osa perheistä ottaisi
sen, olipa suurta tarvetta tai ei, eikä jaettavien äitiyspakkausten määrä radikaalisti pienenisi. Isoimman hyödyn saisi varmaan ottamalla sen pakkauksen ja lahjoittamalla jollekin, jolla on ihan oikea tarve niille vaatteille.

Yhteistyössä