Jos peset kattilan käsin vaikka konekin on käytössä, laitatko kannen tiskikoneeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rouvaliini

Aktiivinen jäsen
24.09.2007
4 613
0
36
Mua ärsyttää ihan suunnattomasti kun mies haluaa pestä kattilat käsin (vie kuulemma liikaa tilaa koneessa) No ei siinä mitään mut sit se laittaa sen kannen sinne koneeseen. Eli meillä on sit puhdas kattila ja likanen kansi. Sit kun seuraavan kerran tarviaa ni kiva yllätys alkaa pesemään sitä kantta. Kun mun mielestä ei ois iso vaiva pestä siinä samalla sitä kantta et oisivat sit molemmat puhtaina. Oon asiasta sannu mnta kertaa, mut ei ukko ota kuuleviin korviinsa. Kuultuja kommentteja: "Voihan sen kannen pestä sit kun sitä tarvii" ja "Pitääkö täällä elää rouvan tahdon mukaan?"

Miten muut teette/tekisitte?

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mä en oo ikinä ajatellut noin syvällisesti. Kannet ja kattilat on sekaisin kaapissa, ja yhtä sekaisin niitä käytetään sieltä myös.

Meilläkin ne on sekasin kaapissa mut pareittain käytän kun ei niitä monta oo. Meillä kun ne käy vaan pareittain. En tykkää jos on liian iso ja liian pieni ei pysy päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Mua ärsyttää ihan suunnattomasti kun mies haluaa pestä kattilat käsin (vie kuulemma liikaa tilaa koneessa) No ei siinä mitään mut sit se laittaa sen kannen sinne koneeseen. Eli meillä on sit puhdas kattila ja likanen kansi. Sit kun seuraavan kerran tarviaa ni kiva yllätys alkaa pesemään sitä kantta. Kun mun mielestä ei ois iso vaiva pestä siinä samalla sitä kantta et oisivat sit molemmat puhtaina. Oon asiasta sannu mnta kertaa, mut ei ukko ota kuuleviin korviinsa. Kuultuja kommentteja: "Voihan sen kannen pestä sit kun sitä tarvii" ja "Pitääkö täällä elää rouvan tahdon mukaan?"

Tämä rouva toimii samalla tavalla kuin miehesi, paitsi, että pesen kattilan käsin vain jos se ei mahdu koneeseen.

Mä en oo ikinä ajatellut noin syvällisesti. Kannet ja kattilat on sekaisin kaapissa, ja yhtä sekaisin niitä käytetään sieltä myös.

Tähän yhdyn.

Sinun miehellä on sama tyyli kuin minulla. Kattilat käsin, kannet koneeseen.

Meilläkin ne on sekasin kaapissa mut pareittain käytän kun ei niitä monta oo. Meillä kun ne käy vaan pareittain. En tykkää jos on liian iso ja liian pieni ei pysy päällä.
Joo ei meilläkään oo kun muutama. Mutta aina tuolta joku kansi löytyy, vaikkei koko olisikaan ihan just oikea. :D

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaPorsas:

Tämä rouva toimii samalla tavalla kuin miehesi, paitsi, että pesen kattilan käsin vain jos se ei mahdu koneeseen.

Jos kattila ei mahdu koneeseen, niin sillon kone on aika täys eikö vaan? Ja siinä tapauksessa kone pistetään lähiaikina käyntiin jolloin se kansi ei siellä kauaa oo likasena. Meillä mies pesee kattilat käsin vaikka kone ois tyhjä jolloin se likanen kansi on siellä koneessa vaikka kuinka kauan. Sit kun sitä tarvii, ni ärsyttää pestä.

Mistä te löydätte kansia jotaka voi laittaa koneeseen? JOka samperin kasarissa on se raivostuttava lasikansi, jota ei voi laittaa koneeseen, joka vie kaapissa tuhotomasti tilaa ja painaakin niin paljon että taju lähtee kun se tulee varpaille sieltä kaapista. Mä vihaan niitä! Tahtoisin siis ostaa kunnollisen merkki-teflon-kattilan, mutta ei, pitäis ostaa samankokoinen halpis tykö, että sais peltikannen.

Ja mulla on periaate, että kaikki menee koneeseen ja konepesun kestämättömiä ei osteta. No perunamuusikattila on syytä pestä käsin, muuten on kaikki astiat siinä peruna"murussa".

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Jos pesen kattilan käsin (jostain käsittämättömästä syystä :D ) niin pesen kannen samalla myös, koska se tarkoittaa sitä, että tarviin just sitä kattilaa ja kantta sillä hetkellä ja se ei voi odottaa konetiskiä.

:wave: Näin meilläki, mutta konneeseen survon, jos vain suinki mahtuu.

Mä teen miten milloinkin. Meillä on monta 3l kattilaa eikä sillä väliä mikä niistä kansista on kattilan päällä, saattaapi olla vaikka 5l kattilan kansi. Joskus pesen kattilat käsin toisinaan koneessa. Saatan jopa laittaa likaisen kannen puhtaan kattilan päälle... Ei elämä nyt niin vakavaa ole.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Mistä te löydätte kansia jotaka voi laittaa koneeseen? JOka samperin kasarissa on se raivostuttava lasikansi, jota ei voi laittaa koneeseen, joka vie kaapissa tuhotomasti tilaa ja painaakin niin paljon että taju lähtee kun se tulee varpaille sieltä kaapista. Mä vihaan niitä! Tahtoisin siis ostaa kunnollisen merkki-teflon-kattilan, mutta ei, pitäis ostaa samankokoinen halpis tykö, että sais peltikannen.

Ja mulla on periaate, että kaikki menee koneeseen ja konepesun kestämättömiä ei osteta. No perunamuusikattila on syytä pestä käsin, muuten on kaikki astiat siinä peruna"murussa".

Meilläki on lasiakansia ja kyllä ne on koneessa pesty eikä oo menny mikskään. Hyvin on kestäny.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:

Eikö niitä lasikansia saa koneeseen laittaa
:o ? Mä pesen useinmiten ne kannet koneessa. Mutta mua taasen vaivaa niissä se, että kun kasari ei meillä yleensä montaa vuotta kestä, kun se pinta menee häneksi, mutta kannet pysyvät konepesusta huolimatta uuden veroisina. Olisi mukava ostaa pelkkä kasari sille kannelle, mutta ei niitä myydä erikseen.

Meillä ei kyllä kone seiso kovin montaa tuntia pyörimättä, joten nou problem. Kattilat ja kannet pestään koneessa kaikki juu surutta, veivät tilaa eli ei.

Yhteistyössä