Jos saisit valita mitä sukulaiset ja kummit antavat lapsellesi joululahjaksi mitä valitsisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zxc

Vieras
Minulla on ongelma: lapset 2v7kk ja 11kk, pojat. Kummit, mummot ja papat kyselevät mitä he voisivat antaa lapsille joululahjaksi (nuoremmalla vielä synttärit 20.12). Mulla on ihan tyhjä pää, tuntu että heillä on jo kaikkea, leluja, vaatteita...Nuorin saa veljensä kaikki vaatteet ja lelut + hänelle ostetaan myös uudet.

Mitä sä toivoisit sukulaisilta näin pienille lapsille lahjoiksi, ehkä saan ideoita sun vastauksista. Kiitos paljon!

[QUOTE="essi";25179575]duploja, duploja ja duploja[/QUOTE]

minkäikäiset leikki niillä? meillä poika sai kuormaauton (+ukkoja,koiran jne) siis duplo-sarjasta, niin se on ollut yksi auto miljoonasta. joskus leikki sillä, muttei mitenkään jumaloi sitä..

minkäikäiset leikki niillä? meillä poika sai kuormaauton (+ukkoja,koiran jne) siis duplo-sarjasta, niin se on ollut yksi auto miljoonasta. joskus leikki sillä, muttei mitenkään jumaloi sitä..

No jos Dubloja on noin vähän, ei ihmekään, ettei kovinkaan jänniä leikkejä kehity :D

Pyydä lahjoiksi ihan peruspalikoita, muutamalla sadalla palikalla voi jo vähän jotain rakennellakin.

[QUOTE="Riksu";25179672]No jos Dubloja on noin vähän, ei ihmekään, ettei kovinkaan jänniä leikkejä kehity :D

Pyydä lahjoiksi ihan peruspalikoita, muutamalla sadalla palikalla voi jo vähän jotain rakennellakin.[/QUOTE]

Näi just. Peruspalikoista saa vaikka mitä. Lisäksi jotain auton pohjia ja niitä paloja missä pyörät alla. Ja ukkeleita tarpeeksi. Johan saa tehtyä vaikka mitä, mielikuvistus vaan rajana...

Meillä 3v rakentelee duploista mitä ihmeellisimpiä vempaimia, lentokoneita, autoja sun muita. Myös Brion junarata on kova sana. Isompi on muutenkin erittäin kiinnostunut kaikesta missä on moottori ja pyörät, kun taas pikkuveli 1v tykkää palloista.

Parkkitalo, autorata, kauko-ohjattava auto (pienille sopiva), palikoita, kylpyleluja, urheiluvälineitä (sukset, luistimet, pulkka, jne.), lasten elokuvia, ulkovaatteita, askartelutarvikkeita...

Tai "tekemislahjan" että tekevät lastesi kanssa jotain kivaa yhdessä, esim. huvipuisto, eläintarha, museo, uintireissu, jne.

heh mulla suunnilleen saman ikäset tyttö ja poika ja olen sanonu ettei toivota mitään lahjoja. Tavaraa on jo muutenkin niin paljon (peritty mm serkkujen varmaan yli 1000 osainen dublo kokoelma junaratoineen, laivoineen jne) että niitä ei tarvita lisää. vaatettakin on sen verran ettei kaikkia keretä kunnolla edes käyttämään...

kyllä mä kallistuisin sen yhteisen ajan toivomiseen. tai johonkin "elämykseen " että vievät joskus vaikka hoploppiin jne

Meidän lapsi täyttää viikon sisällä 1v. Me ei juurikaan saada lapselle lahjoja eikä kenenkään vanhoja tarvikkeita, mutta ostelen itse aina tarpeellista jemmaan kirppareilta ja alennusmyynneistä, niin mitään akuuttia tarvetta ei oikein pääse syntymään :)

Jos pitäisi jotain tiettyä toivoa lapselle, niin toivoisin lakanasetin, hackmanin muumilusikoita tai syvän muumilautasen. Meillä on pääasiassa lapsen käytössä noita muumilusikoita ja -lautasia ja ne pääsee aika usein loppumaan niin että kaikki on koneessa likaisina... :) Lisäksi lapselle omat käsipyyhkeet olisivat kivat ja hyödylliset, hänellä on vessassa aina oma pyyhe mutta meillä ei ole erikseen mitään lasta varten hankittuja käsipyyhkeitä.

Leluista kivoja olisivat Brion junaradan osat, duplot, autot, pallot. Kirja jossa vähän tekstiä ja paljon kuvia ;)

No me on mun sukulaisilta pyydetty lähinnä palapelejä ja muovailuvahoja (ne kun sotkeutuu helposti ja kuivuu jos jää levälleen, niin niitä saa olla paljon). Mut sit miehen äiti, joka ostaa aina lapsenlapsilleen paljon lahjoja, on sit toivelista tai ei, niin hänelle on esitetty toiveet: Stiga, lasten lumikola, isojen pulkka, Flexi-trax autorata, Autot-elokuva ja autoja, Brion junarata -osia.

[QUOTE="tiina";25179862]Mummut ja papat voisivat antaa rahaa.
Talviurheiluvälineitä muilta.[/QUOTE]

tätä raha-asia olen itsekin miettinyt. ei niin että oltais köyhiä ja tarvittaisi rahaa, jotta voisi ostaa vaippoja, va mielestäni se on parempi ku joku turhajuttu, joka mene avamattomana kirpparille -70% alkuperäisestä hinnasta, varsinkin ku molemmilla lapsilla on omat tilit. mun vanhemmat ostavat yleensä "hyötylahjat" eli vaipat, urheiluvälineet jne. mutta anoppi tykkä ostella just kaikkea turhaa, eli leluja))))miten hänelle voisi nätisti kertoa lasten tilinumerot?))))

Yhteistyössä