Jos sinulla on 2-3 lasta, on lupa väsyä! Jos yksi tai enemmän kuin 3, et missään nimessä saa väsyä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Näin se tuntuu menevän. Ällöttävää.

Meillä on iso perhe, 7 lasta. Kaikki lujasti haluttuja ja toivottuja. Sitten elämä heitti kuperkeikkaa, vaikka ei niin pitänyt käydäkään. Alkoi rankka tarpominen päivästä toiseen.
Helpotusta ei ihan heti ole luvassa, mut ehkä joskus jossain.
Joka puolella saa törmätä siihen, että itse olet lapsesi hankkinut, koita pärjätä!
Tilanne olisi huomattavasti inhimillisempi ulkopuolisille, jos meillä olisi 2-3 lasta 7 sijaan.
Yhden kanssa ei luonnollisesti ikinä saa väsyä, "kun niitä on vain yks!"
Ja taas kun on enemmän kuin 3, "olet hulluutesi itse valinnut". Että näin.
En tiedä kauan jaksan, kun en meinaa jaksaa enää ollenkaan. Mutta ei minulla ole vaihtoehtoja. On pakko vetää viimeiseen pisaraan asti. Aika näyttää kestääkö pää vai ei. :flower:

No niinhän se on. olet tehnyt ni kestä se, kyl sen huomaa kahden kanssa et hermot menee, siksi en IKINÄ ajattele tekeväni yli 4 lasta :O

Tai jos taukoa olisi mooonta vuotta niin sitten se 4 lastakin olisi ok..

vai huomasitko nyt kun on 7 lapsi et onpa rankaa välillä?

Jaa kenenkä mielestä?
Mua surettaa kun 1 lapsen äidit eivät muka voi kertoa/valittaa väsymystään esim. mulle (olen 5 lapsen äiti). Ei kenenkään väsymystävoi verrata keskenään, mä olin väsynein ikinä yhden (koliikki)lapsen äitinä.

[QUOTE="hilma";23732220]No niinhän se on. olet tehnyt ni kestä se, kyl sen huomaa kahden kanssa et hermot menee, siksi en IKINÄ ajattele tekeväni yli 4 lasta :O

Tai jos taukoa olisi mooonta vuotta niin sitten se 4 lastakin olisi ok..

vai huomasitko nyt kun on 7 lapsi et onpa rankaa välillä?[/QUOTE]

Ei uupumukseni johdu siitä, et meillä on 7 lasta. Toki se lapsimäärä on suuri uupuneelle ja vähemmänuupuneellekin, mut uupumuksen takana on muut tekijät. Aina kun ei voi ennalta arvata.

[QUOTE="vieras";23732240]Jaa kenenkä mielestä?
Mua surettaa kun 1 lapsen äidit eivät muka voi kertoa/valittaa väsymystään esim. mulle (olen 5 lapsen äiti). Ei kenenkään väsymystävoi verrata keskenään, mä olin väsynein ikinä yhden (koliikki)lapsen äitinä.[/QUOTE]

Itse olen tullut siihen tulokseen, etten enää ikinä kerro väsymyksestäni kenellekään.
Olen saanut niin paljon kakkamaista kohtelua. Koen, ettei minulla ole pienintäkään lupaa olla väsynyt. Kuka ###### sen säätää, kenen väsymys on oikeutettua ja kenen ei??? Tätä en ole koskaan käsittänyt. Äiditkö ne itse sen säätelee vai tuleeko se oikeasti jostain muualta?

minä tein viisi lasta kuuteen vuoteen. En saa olla koskaan ikinä pahalla päällä tai väsynyt, koska iteppä teit nuin monta ja nuin tiuhaan tahtiin.. Olen huomannut ettei kaverini jolla on yksi lapsi koskaan valita väsymystä tai mitään minulle, muille tutuille kyllä. Sillä on välillä tosi rankkaa sen lapsen kans, mut kun kysyn ni se ei ilkee valittaa ku varmaan luulee mun vähättelevän tai jyräävän yli suuremalla perhe koolla tyyliin mitä valitat ku on vaan yksi lapsi..

Mielestäni väsymys ei ole mistään lapsiluvusta kiinni. Tiedänpähän väsyneitä masentuneita lapsettomiakin..

Meidän suvussa sen väsymisluvan antaa anoppi. Kun itselläni oli neljäs lapsi vauva, anoppi muisti aina kertoa kenellä on niin paljon rankempaa kuin minulla. Luvan hän antoi molemmille tyttärilleen yhden ja kahden lapsen kanssa, mutta mulla oli kuulemma niin helpot lapset. Eli tiedän kuka luvat jakelee, mutta minä en sellaista saanut.

Yhteistyössä