Jos sinulla vauva vaikutti noin 1v iässä melko tempperamenttiselta tapaukselta, oliko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näin

Vieras
uhmaikäkin tyyliin, että "oksat pois" ??

Milloin ekat uhmanmerkit nostivat päätä esiin? Alkoiko olla jo alle 2v iässä?

Selvästi olen pistänyt merkille, että vaikka tämä toka onkin nauravaisempi ja iloisempi veikkonen mitä eka oli tässä vaiheessa aikanaan, niin kyllä vaikuttaa, että tällä tokalla on tempperamenttia enemmän, kuin isommalla. Ekat pettymyksen itkut hän itki jo loppusyksystä (ikää oli vasta noin 5kk silloin). Ja aina vain itkun määrä on koventunut + varsinkin silloin huutaa ja lujaa, kun ei saa tehdä jotain sellaista mikä hänestä olisi hurjan hauskaa + äidistä taas ei. Eikä meinaa luovuttaa - ei millään kiellettyä tekemistä. Vaan sitä pitäisi jatkaa ja jatkaa loputtomiin - mutta tutkimusretkeilijöitähän nämä noin 1v ikäiset tietysti vasta ovatkin. Maailmaan tutustumassa.

Luulen ja epäilen, että saattaa tälle tokalle tulla jo ekat kunnon uhmaraivarit ensi syksynä. Ikää on hällä silloin noin 1,5v.

Meillä oli uhmaa ihan jo tyyliin kahdeksankuisesta. Jatkui tuonne kolmen vuoden tienoille. Sitten tasottui hetkeksi ja vajaa viisivuotiaana raivoaminen nosti taas päätään. Nyt kuusivuotiaana kokeillaan rajoja niin maan perhanasti -- mutta toisaalta lapselle voi tavallaan jo järkeilläkin juttuja, sopia joitain asioita ym.

Silloin parin vuoden iässä lapsi sai ihan silmittömiä raivoamiskohtauksia, joista ei meinannut millään toipua. Repi, raapi, yritti purra. Lasta pidettiin sylissä parhaimmillaan tiukasti parikin tuntia kun raivosi vain, ennen kuin lopulta väsähti ja alkoi itkemään ja rauhoittumaan. Tuota kesti kuukausia, jokunen ilta aina viikossa.

Kovaääninen ja tunteellinen lapsi meillä, omaa tahtoa riittäisi jaettavaksi muillekin.

Tsemppiä sinne; temperamenttisen lapsen kanssa on haastavaa mutta kyllä siitä selviää.

Noh tiedän, että on haastavaa :)) Eka on 9v ja saa vieläkin toisinaan kunnon raivarikohtauksia. Hällä tosin on ADHD ja autismi, mitkä kanssa tekevät omat kiemuransa käytökseen jne...

Uhma alkoi 1,5v iässä, kesti ihan kauheana aina 4-5v asti. Vähän tasaantui, mutta on vieläkin ärhäkkä :D Tosi fiksu kyllä, usein iloinen, paljon kavereita, hyvä koulussa (3. luokalla). Suuttuessaan tosi kovaääninen, uhmakas, latelee ilkeyksiä ja kiukuttelee aina vähintään tunnin. Kiukkukohtauksia tulee pahimmillaan päivittäin, vähintään joitain kertoja viikossa. Oli jo lapsena temperamenttinen ja esimerkiksi uusien asioiden oppiminen tapahtui aina kiukuttelulla äidille tai itselleen. Ihan samalla kiukulla opetellaan vieläkin. Eka kerta laskettelurinteessä ei varmasti jäänyt keneltäkään kuulematta :D Mä olin varma, ettei ikinä tulla uudelleen, mutta lopuksi lapsi totesi, että oli ihan kivaa.

Toinen lapsista jaksaa kiukutella 10 minuuttia ja sekin todennäköisimmin mököttäen :D

Yhteistyössä