jos sinun pitäisi valita sisarustesi tai lapsesi onni,mitä tekisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja menja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

menja

Vieras
minun isäni ahdisteli minua seksuaalisesti vuosia, uskon että tämä asia vaikuttaa minun ja pojan väleihin,minua ällöttää poikani alastomuus(en voi katsella häntä alasti),myöskään läheisyys ei tunnu luontevalta,olen parhaani tehnyt ja pitänyt poikaa sylissä,halannut ja pussannut,mutta pelkään että vanhempana hän huomaa ettei se ole aitoa. rakastan poikaani valtavasti. Haluaisin mennä juttelemaan asiasta. Mutta jos sen teen minun veljeni luultavasti otetaan huostaan,vaikka isä ei heitä ole koskaan ahdistellutkaan.en halua olla vastuussa siitä että veljeltäni hajoaa perhe. en myöskään halua että poikani kärsii. kärsin itsekkin,kavahdan jos poika haluaa alasti syliin esimerkiksi saunassa ollessa. Tyttöjen kanssa vastaavaa ongelmaa ei ole.

Oletko ihan täysin sataprosenttisen varma, että olet ainoa joka on tätä joutunut kokemaan? Minä en olisi. Jos isäsi on pedofiili ja hyväksikäyttänyt sinua, on vaikea uskoa että se olisi jäänyt siihen.

Tottakai sun täytyy käsitellä asiat. Kyllä sinä, perheesi, erityisesti oma poikasi on tärkeämpi kuin isäsi suojeleminen. Veljeäsi sinä et suojele salailemalla asioita, sitä paitsi terapeutti se tuollaisesta voi mennä eteenpäin puhumaan. Mutta veljellesi kyllä kertoisin hyvin avoimesti, toivottavasti jo tietää millainen isä hänellä todellisuudessa on..

*lisäys* Onko äitisi tiennyt tästä? Älä tee samaa virhettä vaikka eri asiasta onkin kyse, suojele omaa lastasi kun tämä ei sitä itse pysty tekemään. Tässä tapauksessa tarkoitan juuri tältä "kylmyydeltä" jonka pelkäät hänen huomaavan.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";29145782]Miksi sinun veljesi otettaisiin huostaan? Kyllähän terapeutilla on vaitiolovelvollisuus. Mutta toisaalta sinun isäsi kuuluu joutua vastuuseen tekosistaan.[/QUOTE]

no daa,jos isä on ahdistellut yhtä lasta seksuaalisesti vuosia,niin kuka uskoo että hän ei ahdistele niitä kotona asuvia? ei kukaan, jolloinka voidaan vetää johtopäätös että ala-ikäinen lapsi on vakavassa vaarassa=peruste huostaanotolle. tosiasiassa tiedän ettei isä oli ahdistellut ketään muuta kuin minua, näinollen siis syytön pikku veljeni,joka ei tiedä asiasta yhtään mitään joutuisi kärsimään. terapeutin vaitiolovelvollisuus ei paina mitään koska v.2008 on tullut voimaan lastensuojelulaki joka mm. aiheuttaa sen että kun on kyse lastesuojelusta terapeutilla on velvollisuus tehdä ls-ilmoitus eikä hän sillä riko vaitiolovelvollisuutta.

Eli tilanne on vaan se että minun täytyy tehdä valinta ja elää sen mukaan. en halua vlejeni kärsivän,enkä oman lapseni, kutienkin väistämättä toiselle aiheutuu jotain haittaa.

rikoksena nuo asiat on vanhentunut jo,niistä on kulunut niin kauan(14vuotta)eikä tollasesta oikeen saakkaan mitään,enkä minä ole kostonhaluinen,ei se hyödytä ketään,minä en hyödy siitä yhtään mitään. mutta nyt oon huomannu tosiaan että tämä asia aiheuttaa ongemia suhteessa omaan poikaani.

Ei sun veljelle mitään käy, vaikka isäs joutuis teostaan vastuuseen.

Mä tiedän, että suomessa saa pitää lapsensa, vaikka olis hyväksikäyttäjä. Eräs isä käytti hyväksi tyttäriään ja tuomittiin täsät ehdolliseen. Silti hän asuu uuden vaimonsa ja poikansa kanssa edelleen.

Oletko ihan täysin sataprosenttisen varma, että olet ainoa joka on tätä joutunut kokemaan? Minä en olisi. Jos isäsi on pedofiili ja hyväksikäyttänyt sinua, on vaikea uskoa että se olisi jäänyt siihen.

Tottakai sun täytyy käsitellä asiat. Kyllä sinä, perheesi, erityisesti oma poikasi on tärkeämpi kuin isäsi suojeleminen. Veljeäsi sinä et suojele salailemalla asioita, sitä paitsi terapeutti se tuollaisesta voi mennä eteenpäin puhumaan. Mutta veljellesi kyllä kertoisin hyvin avoimesti, toivottavasti jo tietää millainen isä hänellä todellisuudessa on..

*lisäys* Onko äitisi tiennyt tästä? Älä tee samaa virhettä vaikka eri asiasta onkin kyse, suojele omaa lastasi kun tämä ei sitä itse pysty tekemään. Tässä tapauksessa tarkoitan juuri tältä "kylmyydeltä" jonka pelkäät hänen huomaavan.

no kuule kyllä sillä isällä on mieltymys naissukupuoleen,ei miehiin eikä poikiin.

olen 100%varma, meitä on useampi sisarus minä olen vanhin, suurinosa on jo aikuisia, kaikkien aikuisten sisarusten kanssa olen asiasta jutellut eivätkä he olleet uskoa korviaan, kato sitä oppi jo silloin nuorena seuraamaan sitä miten pienemmät sisarukset reagoi isän syliin menoon, kosketukseen, yms. eikä siinä tullut esiin mitään poikkeavaa, juteltuani heidän kanssa tosiaan heidän aikuistuttua selvisi että olin oikeassa. niin että kyllä olen varma,enkä todellakaan aio pilata pikkuveljen elämää ja isä suhdetta(mitä se hyödyttäisi?) antaa hänen elää lapsuutensa onnellisena.

eikä kyse ole mistään kylmyydestä poikaani kohtaan,vaan ahdistuksen aiheuttama reagtio. eriasia kuin kylmyys.

äitille joskus kerroin,eikä hän uskonut.

no niin el ijos vaihtoehdot on yrittää sinnitellä asian kanssa ja mahdollisesti aiheuttaa omalle pojalle pahaamieltä tai aiheuttaa se että mahdollisesti pikkuveli jouttu pois ktoa niin kumman valitsisitte. en aio enään kommentoida mihinkään muuhun. kiitos.

Sinun on saatava apua eli oma lapsi menisi edelle.

Voithan mennä yksityiselle terapiaan ja kertoa, että joku nimeltä mainitsematon ahdisteli sinua pienenä. Eikai sitä yksityisellä edes tarvitse kertoa nimeään. Tosin jos on oikein pieni paikkakunta, ei taida pysyä salassa.

Vaikea tilanne. Tuossa tapauksessa ajattelisin omaa lastani. Veli kärsisi, mutta tavallaan sit kuitenkaan ei.

Pohtisin sitä, että kumpi tulee varmasti kärsimään. Huostaanottoa tuskin tapahtuu, mikäli lapsella on myös äiti. Eli välttämättä veljesi ei tule kärsimään mitenkään, sinun lapsesi taas kärsii.

Yhteistyössä