Jos teidän 3-vuotiaalla on pissahätä yöllä niin herääkö hän, nousee sängystä ja menee potalle?

säästöpossu

Aktiivinen jäsen
19.12.2005
2 253
0
36
siis ihan aikuisten oikeasti?
Kertokaa vinkkejä miten siinä onnistuu?
Meidän 3-vuotias käyttää vielä öisin vaippaa, ja vaippa on aamuisin ihan täynnä vaikka hän käy välillä kolmekin kertaa potalla ennen kun hän menee nukkumaan. Eilen illalla unohdin laittaa vaipan :headwall: 5 tuntia nukkui ja sänky oli ihan märkä, poikakin oli pissassa päästä varpaihin :/
Päiväunet hän nukkuu ilman vaippaa.
Pitäiskö vaan unohtaa ja yrittää myöhemmin uudestaan, antaa hänen olla vaipassa öisin?
Minkä ikäisenä teidän lapset on ollut yökuiva?

Mulla menee kyllä kohta hermot tämän asian kanssa :kieh: :ashamed: haluaisin vaipat pois kokonaan.

meillä heräs yöllä siihen et oli pissassa,pari kertaa pestiin yöllä ja sit ei enää pissi tullu sänkyyn.mut oli ennen vaipan pois jättöö useana yönä kuiva vaippa. reilu 3-vuotta oli silloin.
jos joka yö märkä vaippa voithan odottaa ja siirtää opettelua.

Kokeileppa, jos itse laitat kellon soimaan ja käytät pissalla yöllä? Jos et siihen halua ryhtyä, niin sitten ei auta muu kuin pitää vielä vaippaa.
Meillä tyttö jo pysyy yön kuivana ja jos pissahätään herää, niin käy itsenäisesti potalla yöllä. Potan nostan iltaisin sängyn viereen...

Meillä 4 vuotias ja ei onnistu olemaan ilman vaippaa öisin.Neuvolassa sanoivat että on perinnöllistä(itse olen ollut yökastelija).Meijän kaverille saa varmaan pakata vaipat armeijaankin mukaan!

Meidän tyttö on jo kohta 4 v mut on kyllä ollut yökuiva jo alle kolmevuotiaasta, herää yöllä vessaan jos on pissahätä. Mä kyl sinuna antaisin asian hetken olla, lapsi ei vielä taida olla valmis yökuivaksi, sit kun vaippa alkaa olla aamuisin kuivempi niin sit kokeilet uudestaan.

Meillä 2,5 v herää jos on yöllä pissahätä ja huutaa huoneestaan jonku käyttään häntä vessassa. Tämmöstä sattuu kyllä tosi harvoin, yleensä nukkuu läpi yöt ilman, että pissahätä vaivaa. Mutta meilläkäin sattui alussa pari pissavahinkoa. Niistä sitten oppi.

Meillä tuo nuorempi oli 2v 10kk kun jäi päivä vaippa ja samoihin aikoihin tuli öisin herättämään kun tuli pissa hätä jätettiin yövaippakin pois niin aamulla oli pissat potassa.

Vanhempi taas nyt 6v pissaa vieläkin sänkyyn jos pissa hätä yöllä yllättää ( 2-4krt viimeisen vuoden aikan) tai sitten housuihin matkalla vessaan, mutta ei kertaakaan ole yöllä vessaan asti ehtinyt.
Jotkut lapset vaan on sikeämpi unisia eikä herää siihen pissa hätään. Eikös 5v ole se ikä raja kun asiaa aletaan pitään ongelmana.

Meillä tyttö (lokakuussa täyttää 3v.) lopetti yövaipan käytön karvan yli 2v.
(oli päiväkuiva 1,5v.)
Käy öisin 1-2 kertaa pissalla, herää itse, nousee istumaan ja sanoo että pissattaa, mutta minä vien hänet (on niin unen pöpperöinen ettei liikkeelle pääse) mutta sänky pysyy kuivana.
(tietty välillä vahinkoja sattuu)
Tyttö ilmotti mulle ite, ettei tarttis laittaa enää öisin vaippaa, olikin pitkään nukkunut kuivalla vaipalla.
:whistle:

Muistathan että yökuivuutta ei voi opettaa, sitä ei opi ilman erästä hormoninerittymistä. Sivusto www.yokastelu.fi on hyvä sivusto kaikille tutustua.

Meillä ei todellakaan kolmonen 3v herää yöllä potalle ja vaipoissa on öisin kun taas kakkonen oppi jo 2.5vuotiaana yökuivaksi, esikoinen oli 4v9kk ennenkuin oppi. Mikä ihme hätä ihmisillä on tässä asiassa, ottakaa rennosti ja antakaa lapselle aikaa. Kaikenmaailman yöllä pissalle herättämiset ja juomisen rajoittamiset on ihan turhia, pissaa alkaa erittyä vähemmän yöllä vasta kun hormonia erittyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsuliina:
Kokeileppa, jos itse laitat kellon soimaan ja käytät pissalla yöllä? Jos et siihen halua ryhtyä, niin sitten ei auta muu kuin pitää vielä vaippaa.
Meillä tyttö jo pysyy yön kuivana ja jos pissahätään herää, niin käy itsenäisesti potalla yöllä. Potan nostan iltaisin sängyn viereen...

tätä voisin ehkä kokeilla koska joudun kuitenkin syöttää vauvaa öisin niin olen joka tapauksessa hereillä, pari-kolmekin kertaa/yö. Ei tullut edes mieleen, kiitos :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja iipa:
Meillä tuo nuorempi oli 2v 10kk kun jäi päivä vaippa ja samoihin aikoihin tuli öisin herättämään kun tuli pissa hätä jätettiin yövaippakin pois niin aamulla oli pissat potassa.

Vanhempi taas nyt 6v pissaa vieläkin sänkyyn jos pissa hätä yöllä yllättää ( 2-4krt viimeisen vuoden aikan) tai sitten housuihin matkalla vessaan, mutta ei kertaakaan ole yöllä vessaan asti ehtinyt.
Jotkut lapset vaan on sikeämpi unisia eikä herää siihen pissa hätään. Eikös 5v ole se ikä raja kun asiaa aletaan pitään ongelmana.

Ei välttämättä ole 5 vuotta raja.Mun ystävä ei saanut edes hälytinpatjaa lainaksi neuvolasta, kun poika oli 5 vuotta.

Meillä 2½-vuotias on ollut myös yökuiva jo kaksi kuukautta ja aamuisin ollut tuona aikana aina kuivat housut. Itse en ole ainakaan herännyt siihen että poika menisi yöllä potalle. Aamulla pissaa pottaan iiiiisot pissat.

Kaksi muuta lasta ei oppineet näin kerrasta yökuivaksi vaan vahinkoja sattui aina välillä.

En muista millon viimeks olis yöllä tehny pissaa..meillä kun ekana oli yökuiva vaikka päivällä tekikin vaippaan. Sit kun päivävaippa saatiin pois, eli tytsy käymään potalla/pöntöllä niin ei oo vaippoja tarvinnut laittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Muistathan että yökuivuutta ei voi opettaa, sitä ei opi ilman erästä hormoninerittymistä. Sivusto www.yokastelu.fi on hyvä sivusto kaikille tutustua.

Meillä ei todellakaan kolmonen 3v herää yöllä potalle ja vaipoissa on öisin kun taas kakkonen oppi jo 2.5vuotiaana yökuivaksi, esikoinen oli 4v9kk ennenkuin oppi. Mikä ihme hätä ihmisillä on tässä asiassa, ottakaa rennosti ja antakaa lapselle aikaa. Kaikenmaailman yöllä pissalle herättämiset ja juomisen rajoittamiset on ihan turhia, pissaa alkaa erittyä vähemmän yöllä vasta kun hormonia erittyy.

no aina kun joku kuulee/näkee että hän käyttää öisin vaippaa tulee aina sama kysymys: käyttääkö ****** VIELÄKIN vaippaa? ja sitten yleensä vielä sanoo pojalle tyyliin mikä vauva sä oot? :headwall: |O
Ja syy siihen että poikani käyttää vielä vaippaa on tietysti mun, nuori äiti kun olen niin se on aina syy siihen miksi mun lapset ei kehity samaan tahtiin kun muut lapset :headwall: ainakin yhteiskunnan mielestä |O
Ja mä oon niin väsynyt siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja säästöpossu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:

no aina kun joku kuulee/näkee että hän käyttää öisin vaippaa tulee aina sama kysymys: käyttääkö ****** VIELÄKIN vaippaa? ja sitten yleensä vielä sanoo pojalle tyyliin mikä vauva sä oot? :headwall: |O
Ja syy siihen että poikani käyttää vielä vaippaa on tietysti mun, nuori äiti kun olen niin se on aina syy siihen miksi mun lapset ei kehity samaan tahtiin kun muut lapset :headwall: ainakin tämän yhteiskunnan mielestä |O
Ja mä oon niin väsynyt siihen.

Siis naurettavaa, miksi yövaipasta pitäs edes jonkun tietää saati tehdä siitä numeroa? Säälittävä ihminen joka menee lapselle siitä irvailemaan. Ja älytöntä ettei ihmiset nykyään jo tiedä, miten yleistä yökastelu on ja että sitä ei todella voi oppia ilman hormonia. Ja 3v ei vielä ole yökastelija, 5vuotiaasta eteenpäin siihen pitäs puuttua neuvolassa ja saada sille hoitoa. Että anna pojan kasvaa rauhassa, pienihän tuo vielä on :hug:

meillä molemmat neidit ollu alle 2 vuotiaita kun ovat jättäneet yövaipan pois.eikä kummallakaan ole koskaan tullut sänkyyn.nuorempi,joka nyt 3 vuotta,nousee ehkä kerran 2 viikossa pissalle yöllä,muuten käy vasta aamulla.sinne hän tepastelee yksinään,käy pissalla ja palaa sänkyyn :heart: :heart: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja säästöpossu:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Jos heräis niin pytylle,mitäs noin iso enää potalla?

meidän poika käyttää molempia, yleensä potta jos menee yksin, sen takia laitoin potta jos lapsi käy yksin öisin. Pytylle meidän poika tarvitsee vähän apua vielä.

Ja mitä sillä on väliä missä se lapsi käy, kunhan käy? Miksi tästäkin tehdää suuri numero |O Kauhistelkaa kimpassa nyt sitten kun kerron että meillä on joka yö potta 6v ja pian 5v täyttävillä ja ihan siksi että esikoinen pissais sänkyynsä varmaan edelleen, jos ei sitä pottaa siinä ääressä heti ole. Että ei ne asiat noin mustavalkoisia ole, tehdään se, mikä käytäntöä helpottaa eikä niin kuin ympäristö vaatii. Eihän potassa ole ikärajoitusta :whistle:

Meillä edes tuo 4v 10kk vanha ei ole yökuiva vielä. Aina välillä jätän vaipan pois, mutta kun ei niin ei. En jaksa pestä kusipyykkiä päivittäin (usein tyynykin kastuu) joten vaippaa pitää iso poika vieläkin öisin. :headwall:

Uusimmat

Yhteistyössä