Jos teidän lapsi ei osaa käyttäytyä taksissa, saako kuljettaja puuttua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piparnakkeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Piparnakkeli

Aktiivinen jäsen
29.11.2009
3 035
5
38
Miten suhtaudut? Jos lapsesi käy levottomaksi, potkii, leikkii vyöllä tai lapset keskenään alkaa tappelemaan. Sanomisesi ei auta niin toivotko että kuljettaja puuttuu tilanteeseen ja sanoo lapsille napakasti ettei saa tapella ja kyydissä maltetaan olla paikoillaan?

Oli tuossa tappelevat lapset kyydissä, äiti koitti parhaansa hillitä lapsia, se kyyti onneksi loppui nopeasti mutta jäin miettimään mitä vanhemmat odottaa tuollaisessa tilanteessa? Raja se minullakin on ja saan kyllä suuni auki, mutta toisaalta en tahtoisi astua toisen varpaille ja saada sitten äkäistä äitiä kimppuuni :whistle:

Tietysti saa! ei se meidän taksi ole ja kuljettajaa ei häiritä. Bussissakin olen joskus sanonut että jos ei tuo huono käytös lopu niin kuski jättää pysäkille.

Mä häpeäisin silmät päästäni jos taksikuski joutuisi mun läsnäollessa ojentamaan lapsiani. Vyöllä leikkiminen on sitäpaitsi oikeasti vaarallista, ellei äiti saa kakaroitaan kuriin niin mielestäni kuskin velvollisuus on sanoa asiasta.

Saa. Tosin en minäkään pysty kuvittelemaan tilannetta, jossa en itse lapsilleni pärjäisi. Tai pystyn, mutta osaan yleensä välttää sellaiset tilanteet, tai ainakin ennakoida niin, ettei olla silloin missään taksissa, vaan toivottavasti jo ihan kotona.

Muoks. Tosin jos minun sanani ei tehoa, ei tehoa kenenkään muunkaan. Mutta saisihan se kuski yrittää. :)

Viimeksi muokattu:
En tykkäsi, jos kuski joutuisi puuttumaan, mutta olisin helpottunut jos kuski jotenkin saisi lasten mielenkiinnon siirrettyä johonkin hauskaan. Mistäs radiokanavasta pidätte, oletteko käyneet sirkuksessa, tällä kadulla oli aamulla poliisien tehovalvonta. Kyllä kuski smalltalkin osaa :D

Saa sanoa. Mulla on tosin vielä vasta vuoden ikäinen eikä kauheasti kokemuksia, mutta mä olen ajatellut sen niin, että "koko kylä kasvattaa". Että aikuinen kuin aikuinen, sitä kuunnellaan (järki kädes tietty, vieraiden mukaan ei lähdetä, vaikka karkkia sais ym., mut tarkoittaen nyt mitä tahansa omaa äitiä, mummoa, äidin kaveria, tarhatätiä, opettajaa ym.)

Yhteistyössä