Jos teillä 10v ei osaisi pitää vaatekaappiaan järjestyksessä niin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivotonta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toivotonta

Vieras
siivoaisitteko itse kaapin aina tarvittaessa? Meillä lapsi vetää lähes koko kaapin sisällön lattialle vähintään pari kertaa kuukaudessa. Ei ole kauan kun yhdessä siivottiin kaappi ja lupasi pitää kaapin siistinä. Sitten oli etsinyt shortseja yksi päivä ja kaikki vaatteet vedetty taas lattialle. Ja tämä sama toistuu tosi usein. En jaksa ison lapsen sotkuja jatkuvasti siivota. Nyt hänellä oli kaapin siivouspäivä, mutta eipä kiinnostanut. Annoin pari tuntia aikaa ja sanoin, että jos ei siivoa niin minä siivoan vaatteet pusseihin. Sitten jouduin keräämään kaikki vaatteet jätesäkkeihin ja sanoin, että olkoot vaikka koko kesän samoilla vaatteilla mitkä hänellä on nyt päällä...

No onko se kaappi varmasti helppokäyttöinen? Meidän 10-vuotias saa pidettyä kaappinsa melko siivona, koska vaatteilla on riittävästi tilaa ja esim. shortseja ei ole tungettu samaan pinoon farkkujen kanssa.

Oma vaatekaappini on ihan kamalan näköinen, koska vaatteita on liikaa. Olen raskaana ja osa vaatteista on jäänyt tauolle ja tilalle on tullut uusia mammavaatteita. Alunperinkin ahdas kaappi on nyt aivan täyteen lyöty, joten paitaa etsiessä pitää nostaa pois monta pinkkaa ja sitten yrittää survoa niitä loppuja takaisin. Vittuuntuneena sitten rynttään kamat hyllyyn ja lyön oven äkkiä kiinni. Nyt sain itseäni niskasta kiinni ja hain pari kannellista muovilaatikkoa, joihin perkaan synnytyksen jälkeistä elämää odottavat vaatteet.

sama touhu täälläkin :) vaikka kuin tehtäis sopimuksia, niin aina käy sama juttu. Mut omapa on huoneensa ja kaappinsa, en jaksa jatkuvasti hebaa asiasta. Sitäpaitsi omani on kans aika karus kondikses...

Alkuperäinen kirjoittaja s:
No onko se kaappi varmasti helppokäyttöinen? Meidän 10-vuotias saa pidettyä kaappinsa melko siivona, koska vaatteilla on riittävästi tilaa ja esim. shortseja ei ole tungettu samaan pinoon farkkujen kanssa.

Oma vaatekaappini on ihan kamalan näköinen, koska vaatteita on liikaa. Olen raskaana ja osa vaatteista on jäänyt tauolle ja tilalle on tullut uusia mammavaatteita. Alunperinkin ahdas kaappi on nyt aivan täyteen lyöty, joten paitaa etsiessä pitää nostaa pois monta pinkkaa ja sitten yrittää survoa niitä loppuja takaisin. Vittuuntuneena sitten rynttään kamat hyllyyn ja lyön oven äkkiä kiinni. Nyt sain itseäni niskasta kiinni ja hain pari kannellista muovilaatikkoa, joihin perkaan synnytyksen jälkeistä elämää odottavat vaatteet.
Vaatteita on paljon, mutta on hyllyjäkin varmaan 6 tai 7. Kaikki kuitenkin omilla hyllyillä esim. housut, paidat, villapaidat, hameet, shortsit ja mekot sekä lisäks sukkalaatikko ja pikkarilaatikko ja viereisessä kaapissa hengaritilaa.

No ap, mitäs jos pistäisit ne lapsen vaatteet laatikoihin. Laatikon voi nostaa lattialle ja oikean vaatteen löytämisen jälkeen on helppo laittaa loput takaisin laatikkoon ja nostaa se hyllylle paikalleen.

Alkuperäinen kirjoittaja s:
No ap, mitäs jos pistäisit ne lapsen vaatteet laatikoihin. Laatikon voi nostaa lattialle ja oikean vaatteen löytämisen jälkeen on helppo laittaa loput takaisin laatikkoon ja nostaa se hyllylle paikalleen.

Vaatteet olis sitten ihan rutussa eikä viitsi kouluun laittaa ryppyisissä vaatteissa. Minä viikkaan vaatteet aina pesun jälkeen ja lapsi nostaa ne kaappiinsa.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
heh,minä olen 39v nainen enkä todellakaan osaa pitää vaatekaappiani järjestyksessä :D

No ongelma ei ole kokonaan siinäkään koska ei mua sinänsä haittaa jos kaapin sisältö on sotkuinen. MUTTA kun vaatekaappi on levitelty huoneen lattialle isoksi kasaksi niin se mua ärsyttää... Huoneessa ei voi kävellä, liikkua, leikkiä, ei voi tehdä yhtään mitään!

Mua kyllä haittaa jos mukulan kaappi on sotkuinen. Ja ihan vaan siks, että mä eka pesen ja silitän vaatteet. Vois sitten muksu edes sen verran huolehtii, että vaatteet on kohtuu siististi kaapissa eikä mun työni mee ihan hukkaan.
Onneks sälli pitää kohtuu siististi vaatteet, neiti ei kylläkään. Mutta tyttö saakin sitten silittää aina ite kledjunsa.

Yhteistyössä