Jos teillä jää makaronia / pastaa ruualta yli, niin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
heitättekö pois, vai jatkokäytättekö jotenkin?

Mie laitan ne usein salaattiin jos niitä sattuu jäämään, mutta nyt paistoin pannulla ja heitin kananmunaa sekaan... ja nyt mulla on oikein hyvä, joskin vähän myöhäinen, lounas jääkaapista orpona löytyneen jauhelihapihvin ja salaatin kera nautittavana :p

yleensä käytän johonkin salaattiin tai juuri noin jos on joku orpo piru pihvi siellä jääkaapissa B) pyrin kaiken käyttämään jollain tavalla johonkin ettei tarvitsisi pois heittää jep olen nuuka :whistle:

Jos tarvii seuraavalle päivälle ruokaa niin teen annoksen jääkaappiin eli ollaan kotosalla ja jos ei olla menossa muualle syömään niin syödään jotain pikasta.

Meillä ei juurikaan koskaan heitetä mitään pois! Tosin tehdään yleensä kastiketta(kin) kahelle päivälle, niin että sen lopun keitetyn pastan sekoitan kastikkeeseen ja sitä pöperöö syödään seuraava päivä! Ei mee mitään hukkaan =)

tai makaroonivelliin :p

Alkuperäinen kirjoittaja witchi:
yleensä käytän johonkin salaattiin tai juuri noin jos on joku orpo piru pihvi siellä jääkaapissa B) pyrin kaiken käyttämään jollain tavalla johonkin ettei tarvitsisi pois heittää jep olen nuuka :whistle:

Etkä ole mikään nuuka vaan ekologinen, fiksu ihminen!

mä teen vuokaa, eli jos eilen oli jauheliha kastike ja makaronit, sekoitan ne +tomattimurskaa +juustoa ja tyrkkään uuniin..
tai paistan voissa, nam.
tai heitän keittoon jatkeeksi..

Alkuperäinen kirjoittaja tai vai:
mä teen vuokaa, eli jos eilen oli jauheliha kastike ja makaronit, sekoitan ne +tomattimurskaa +juustoa ja tyrkkään uuniin..
tai paistan voissa, nam.

Meillä yleensä jää aina niin vähän, ettei siitä oo enää toiselle ruualle kun yhdelle tai kahdelle vaan, mutta keitossahan nuo menis mukana meilläkin :)

eile oli ruokana perunoita,porkkanoita,makaroonii ja lihapullakastiketta,tänään sotkin porkkanat ja makaroonit kastikkeen sekaan.Kaikki käytetää joteki hyödyks.Illal paistan ne perunat sit pannulla

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja tai vai:
tai paistan voissa, nam.

Meillä yleensä jää aina niin vähän, ettei siitä oo enää toiselle ruualle kun yhdelle tai kahdelle vaan, mutta keitossahan nuo menis mukana meilläkin :)

mäpä ylimitoitankin yleensä tarkoituksella ;)

Harvoin jää, mutta jos jää nin jatkan. Kuopus niin rakastaa makaroniruokia. Nytkin tuolla kiehuu täysjyväfusilli ja paistinpannulla loppulämpöjä imee broilerimakkara kera kerman ja curryn.
Jos tuota jää, teen siitä huomenna pastapaistoksen.

Uusimmat

Yhteistyössä