jos teillä olisi 13 euroa rahaa ja sillä pitäisi ostaa kolmen päivän ruuat,mitä ostaisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja klementtine
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

klementtine

Vieras
eli siis tämän päivän päivällinen, huomisen kaikki ruuat ja ylihuomisen lounas.sit pitää sillä rahalla myös ostaa leipää ja voita.
makaronilaatikkoa syötiin eilen,nyt syödään lounaaksi kanaa ja riisiä

perunoita, keittojuureksia, jauhelihapaketin, halvinta lenkkiä. Tälle päivälle iso keitto, josta huominen lounas, huomenna makkarasoosia iso kattilallinen, josta seuraavan päivän lounas. Perunoiden kera.

Mee Lidliin, osta eurolla leipää niitä paahtoleipiä, sielt myös 60 sentillä voita!
Osta maitoki sieltä,tai käy Prismassa,pitäis löytyä Arlan halpaa maitua sekä lihaa 30 prosentin alennuksella! Mee heti aamusta jos mahdollista.
Syökää perunaa, ja tee kastike itse; lihaa, tomaattipyrettä ja vihannessekoituspussi,saa 36 sentillä sellasee pienen :)

Mä tekisin makaroni-jauheliha sekoitusta...siitä riittää kahdelle päivälle ja sitten jotain makaronia ja nakkikastiketta....tuohon menis 4?, joten eiköhän helposti saisi loput tarpeelliset ostettua. Meillä monesti rahaa noin, ja hyvin on aina saatu ruoka.

Perunaa ja jauhelihaa, leivän ja voin unohtaisin kyllä niitä ilman pärjää kolme päivää.

Esim mureke, tai perunajauheliha laatikko, riisipuuro.. ja kyllä sitä makaroniakin voi useampaan kertaan syödä.

aamulla aikaisin kauppaan niin saa -30% lihatuotteita

ostaisn pottupussin 1,-
makaronia 1,-
jauhelihaa 2 pkt n. 3,-

noista saa jo kahdelle päivälle ruoat kun teet kastikkeen ja toisena päivänä syöteen pottujen kanssa ja toisena makaronien

Jääkö sitä kanaa? Tee tähteistä keitto, vaikka suurustettu kanakeitto. Potut ja pakastevihannekset ei maksa paljon. Mausteita sulla kai onkin.

Kasvissosekeitto on halpa ja hyvä. Hernaria. Jauhelihakastiketta ja pottua/spaghettia. Kalapuikkoja ja muussia. Silakat on ollu nyt halpoja (2,5e/kg) eli silakkapihvejä ja muussia. Onko sulla mitään pakkasessa/kaapissa? Käytä niitä. Leivo ite sämpylöitä/muuta leipää niin säästät.

Mä teen monesti myös ruoaksi, kun rahasta tiukkaa lettuja tai köyhiä ritareita...kananmunat maksaa sen vajaa euron, maitoa ja ranskanleipä tai jauhoja löytyy kaapista. Hilloakin on meillä ainakin aina kaapissa.

Perunoita reipas kilo, paketti jauhelihaa (tai lenkkimakkaraa, on vielä halvempaa), 500g pussi porkkanaa ja pari sipulia. Siitä saat kattilallisen jauhelihakeittoa muutamalla eurolla, josta meidän nelihenkinen perhe syö kaksi kertaa. Porkkanaa jää vielä kolmannelle ruualle raasteeksi.

mä ostaisin pari pussia perunaa 2?
nakkia 2?
porkkanoita 1,5?
persiljaa 1,5?
lapsille maitoa 3?
ja leipoisin sämpylöitä

Tuosta teet keiton ja syötte sitä sen kolme päivää

ainaki makkarakeitto tulee halvaksi, st jos on punaisen lapun lihaa niin voi tehdä kastiketta tai jauheliha-makaroonimössöä,jos ei niin terveellistä niin ranskalaisia ja lihapullia..

Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Mä teen monesti myös ruoaksi, kun rahasta tiukkaa lettuja tai köyhiä ritareita...kananmunat maksaa sen vajaa euron, maitoa ja ranskanleipä tai jauhoja löytyy kaapista. Hilloakin on meillä ainakin aina kaapissa.

ruuaksi köyhiä ritareita!?

Itse teen monesti kauraleipää itse, eilen tein porkkanasämpylöitä. Porkkanaletut myös aika halpaa ja hyvää ruokaa, kai vähän munia ja jauhoja löytyy? Pottua voi sitten ostaa ja tosiaan jotain lenkkiä/nakkia vaikka keittoon, jos jauheliha on halpaa niin siitä saa vaikka ison makaroonilaatikon.

Alkuperäinen kirjoittaja anna:
Ettehän te edes tarvitse lounasta, syötte vaikka leipää tai jotain muuta lounaaksi.

mä kuulun niihin äiteihin jonka mielestä lasten pitää saada kaksi lämmintä ruokaa päivässä ;)
leipää syödään siinä välissä ja ruokien kanssa =)

ja kiitoksia kaikille vinkeistä :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja klementine:
Alkuperäinen kirjoittaja anna:
Ettehän te edes tarvitse lounasta, syötte vaikka leipää tai jotain muuta lounaaksi.

mä kuulun niihin äiteihin jonka mielestä lasten pitää saada kaksi lämmintä ruokaa päivässä ;)
leipää syödään siinä välissä ja ruokien kanssa =)

ja kiitoksia kaikille vinkeistä :flower:

Jos on talous hoidettu noin perseelleen ja mielikuvitus vähissä, niin ei sitä hirveästi kannata nirsoilla kun neuvoja jaetaan.

pussin perunoita
naudan jauhelihaa 400g
porkkanoita
sipulia
seitipaketti
sekavihanneksia
margariinia
kananmunia
makkaraa

esim.
lounas: kalakeitto
päivällinen makaroonilaatikko ja porkkanaraastetta